נגישות

  • הצהרת נגישות
Powered by ngsoft מעבר לאתר חיצוני
  • דלג לתפריט ראשי
  • דלג לתוכן
  • דלג לפוטר
Logo DESK Logo MOB
מכללת סמינר הקיבוצים
  • כניסה למערכות מידע
    • מייל מכללתי
    • מוודל
      • תשפ"ב
      • תשפ"א
      • שנים קודמות
    • למידה סינכרונית
      • TEAMS
      • ZOOM
    • איפוס סיסמא
    • חיפוש קורסים
    • כניסה למערכת ניהול בחינות
    • מרכז תמיכה מחשוב ומערכות מידע
    • חילן נט
    • כניסה מרחוק למערכת המכללה
    • כלים אקדמים ממוחשבים
  • סגל
    • מנהלי
    • אקדמי
  • סטודנטים
  • צרו קשר
  • עברית
    • En
    • عر
    • עב
  • עלינו
    • אודות המכללה
    • פרסומי המכללה
    • קודם כל חינוך - הבלוג של סמינר הקיבוצים
  • תכניות לימוד
    • תואר ראשון
    • תואר שני
    • הסבה להוראה
    • לימודי תעודה
    גישה מהירה לתכניות הלימוד
  • הרשמה וקבלה ללימודים
    • מידע כללי למועמד
    • קבלה וחישוב ציונים
    • סדרי הרשמה
    • הרשמה באמצעות האתר
  • יחידות ומכונים
    • המכון לחינוך מתקדם
    • הרשות למחקר ולהערכה
    • המרכז לחדשנות ועיצוב למידה
    • היחידה לפדגוגיה דיגיטלית
    • היחידה לקידום ההוראה
    • סטאז' - היחידה לכניסה להוראה
    • היחידה למעורבות חברתית
    • דיקנט הסטודנטים
    • מהו"ת - מרכז ללקויי למידה
    • המרכז לאמפתיה בחינוך ובחברה
    • החממה ליזמות חינוכית חברתית
    • המרכז ליזמות
    • המרכז לפדגוגיה מתבוננת
    • המכון הישראלי לחינוך היסטורי
  • ספרייה
    • הספרייה לשרותך
    • שירותי השאלה ותקנון הספרייה
    • מאגרי מידע וכלי עזר למחקר
    • שירות למרצה
  • כניסה למערכות מידע
    • מייל מכללתי
    • מוודל
      • תשפ"ב
      • תשפ"א
      • שנים קודמות
    • למידה סינכרונית
      • TEAMS
      • ZOOM
    • איפוס סיסמא
    • חיפוש קורסים
    • כניסה למערכת ניהול בחינות
    • מרכז תמיכה מחשוב ומערכות מידע
    • חילן נט
    • כניסה מרחוק למערכת המכללה
    • כלים אקדמים ממוחשבים
  • סגל
    • מנהלי
    • אקדמי
  • סטודנטים
  • EN
  • عر
עמוד הבית עלינו אודות המכללה קמפוס ירוק איך מחנכים ילדים ל...? חסכון באנרגיה
על המכללה
חסכון באנרגיה
  • הפרדת פסולת מזון
  • צרכנות נבונה
  • חסכון באנרגיה
  • תכנית גלוב
  • קירות ירוקים
  • חסכון במים
  • מחזור נייר

חסכון באנרגיה

איך מחנכים ילדים לחסכון באנרגיה?

קשה לתפוש את זה. 100 טון פסולת בשנה הנשלחים להטמנה, זה המון פסולת. הר קטן. אבל 1,430 טון שווה ערך פחמן דו חמצני, הנפלטים לאטמוספירה כל שנה (בממוצע), כתוצאה מצריכת החשמל של המכללה, את זה בכלל אי אפשר להבין.

כבר ב 2007, פרסמה ועדה של האו"ם (IPCC) שבחנה את כלל הידע האנושי הנצבר בנושא שינויי האקלים, דו"ח הקובע שההתחממות הגלובאלית הינה סכנה ממשית המתרחשת בקצב העולה על התחזיות השונות, ושמקורה בפעילות האדם. כלומר, התחממות גלובאלית, על האתגרים החברתיים שהיא גוררת, נמצאת כבר פה. ולא. היא איננה דבר מה השייך לעתיד. כבר היום היא גורמת להקצנת תופעות אקלימיות, להרחבת המדבריות, להארכת הבצורות ועוד. אזורים בעלי מצוקת מים עוברים התייבשות מהירה הגוררת אלימות, מאבקים פוליטיים ונדידת פליטים חסרי כל.

רק אולי העובדה שהמשק הישראלי זניח בהשפעתו הגלובאלית על האקלים בשל גודלו, עשויה להסביר את היעדרות השיח הציבורי בנושא, שעשוי לחולל רבים מהשינויים שהחברה בישראל תעבור ב 100 השנים הקרובות. תופעת שינויי האקלים מזכירה לנו שהגבולות שאנו שמים בין מדינה למדינה אינם עוצרים השפעות סביבתיות גלובאליות. צריכת האנרגיה של היפני הממוצע, רכבי ה 4*4 האמריקאים וצריכת הבשר פה בארץ, כולן יחד תורמות לשינויים.

אז מה עושים? מצטרפים לתהליך השינוי. שינוי בצורה בה אנו מבינים אנרגיה ומשתמשים באנרגיה. עלינו להתמודד עם ההרגל והקלות בה ניתן להדליק מחשב ומזגן, לעלות על רכב פרטי, לטוס לחו"ל פעמיים בשנה ולאכול הרבה מזון שטביעת הרגל הפחמנית (סך המשקל של שווה ערך פחמן דו חמצני הנפלט לאורך כל תהליך הייצור של פרט המזון) שלו גבוהה.

מה נעשה במכללה בנושא?

כבר בתש"ע ותשע"א הוחלפו רוב הנורות במכללה לנורות T5, הצורכות 70% פחות חשמל. בחדרי השירותים ישנו טיימר לתיאורה. רוב המזגנים אף הם מופסקים כל שעתיים למניעת עבודה מיותרת באין משתמש. בכל מקרה, בכל ערב מכובים כלל האורות ומכשירי החשמל שאינם בשימוש בכל רחבי המכללה. לאחרונה נרכשו מחשבים חדשים בעלי תקן Energy Star האמריקאי המעיד על יעילות גבוהה בצריכת החשמל.

מעבר לכך, הצוות המתכנן את המכללה החדשה שתבנה על כ- 1/3 משטח המכללה הקיים, בוחן מגוון של כלים להפחתת צריכת האנרגיה של המבנים החדשים ע"י בידוד, שימוש באור טבעי, הצללות ומערכות אוורור פאסיביות.

אז מה אנחנו כמחנכים יכולים לעשות?

קודם כל דוגמא אישית. הרגילו עצמכם לכבות מכשירים שאינם בשימוש. הכניסו לנוהל השימוש בכיתה ובאמצעיה נוהל כיבוי מכשירי חשמל ותיאורה. לימדו את הנושא עם תלמידכם. חקרו את הסיפור שמאחורי מתג התאורה. מה קורה בקצה השני את כבל החשמל ובקצה הארובה. מאיפה ואיך מגיעים הדלקים הפוסיליים. מהן החלופות?

יש אצלנו (המייל שלנו בהמשך) ערכות הוראה מצוינות שהפיק המשרד להגנת הסביבה עבור גילאי גן ובית הספר. הערכות מצוידות בעזרי הדרכה, חוברת מצוינת למורה, ומכילות את כל הדרוש למורה שאינו מבין בתחום, להעביר סדרת שיעורים בנושאים שונים, כולל נושא טביעת רגל אקולוגית ואנרגיה.


בהצלחה!!!

המועצה הירוקה

ליצירת קשר –

 green_campus@smkb.ac.il
  • צור קשר
    • 03-6902323
    • info.skb@smkb.ac.il
    • מכרזים
    • השכרת כיתות
    • דרכי הגעה
  • עלינו
    • אודות המכללה
    • פרסומי המכללה
    • דיקנט הסטודנטים
    • קודם כל חינוך - הבלוג של סמינר הקיבוצים
  • תוכניות הלימודים
    • תואר ראשון
    • תואר שני
    • הסבה להוראה
    • לימודי תעודה
  • להרשמה
    • הרשמה באמצעות האתר
    • קבלה וחישוב ציונים
    • סדרי הרשמה
    • מדור שכר לימוד
    • מידע כללי למועמד
  • ספרייה
    • הספרייה לשרותך
    • נהלי השאלה
    • מידע והדרכה
    • שירות למרצה
  • יחידות ומכונים
    • המכון לחינוך מתקדם
    • הלל היחידה לכניסה להוראה
    • המרכז לאמפתיה בחינוך ובחברה
    • המרכז לפדגוגיה מתבוננת
    • הרשות למחקר ולהערכה
    • היחידה למעורבות חברתית
    • החממה ליזמות חינוכית חברתית
    • המכון הישראלי לחינוך היסטורי
    • פדגוגיה דיגיטלית
    • המרכז להורות ומשפחה
    • מרכז פתו"ח - שימוש נבון באינטרנט
    • היחידה לקידום ההוראה
    • מהו"ת - מרכז ללקויי למידה
    • המרכז ליזמות
    • מרכז חדשנות ועיצוב למידה - משעול
  • תקנון ותנאי שימוש
  • מפת אתר
  • הצהרת נגישות
לאתר ngsoft