הדר לאתר שנת תשפא 1900 400 (1)

מנחות: ד"ר בטי שרייבר (חלק תיאורטי) ואיריס אפק (חלק אמנותי)
 

תקציר
קורס לקויות למידה נועד לאפשר לסטודנטים עם לקויות למידה ידע תיאורטי מעודכן בדבר לקויות הלמידה השונות של הגיל המבוגר ועיבודו באמצעי הבעה אמנותיים.
אנו מאמינים שרכישת ידע וביטוי אמנותי לתובנות האישיות בהקשרו, מאפשרים התמודדות נכונה ויעילה יותר בלמידה ובחיי היום יום בכלל.

מטרות הקורס

קורס לקויות למידה
שיפור מודעות הסטודנטים לגבי משמעות לקות הלמידה עבורם ובנוסף:

  • שליטה במונחים תיאורטיים של לקויות למידה עם התמקדות בלקויות למידה של מבוגרים
  • הבנת המאפיינים של הפרעת קשב אצל מבוגרים ושל חסכים בתפקודים ניהוליים
  • הקשר בין מבחני אינטליגנציה ולקות למידה
  • היכרות מעמיקה עם הלקות שלי באמצעות קריאת אבחון, והדרכים להתמודד אתה

מטרת החלק האומנותי של הקורס
לערוך תווך רגשי לחלק התיאורטי ולעבוד באופן מודע על ביטוי היחסים המורכבים כלפי הלקות. תהליך היצירה באמנות, הוא דרך להבנה והתמודדות עם קשיים.  הזדמנות ללמוד משהו על עצמי מתוך תהליך יצירה.
מעצם טבעה לוקחת האמנות את האדם פנימה לעיסוק בעצמו. גורמת לו להביט בעיניו ובין השאר לראות שם גם את הלקות- אך לא רק אותה.
האמנות מציבה את סיטואצית הלקות לפרשנות מחודשת באופן פרודוקטיבי וחיובי,  תוך שימוש בידע הנרכש, בחווית המודעות ובהכרות עם הלקות על צדדיה השונים – כולל הרווחים שהיא מקנה לו. הפעילות האמנותית בקורס עוסקת בתרגום תובנות אלה לכלל אמירה אישית בכלים של דימוי, צבע, צורה וחומר.

 תכני הקורס - חלק תיאורטי

  • מאפיינים של הפרעות בקשב ובלמידה של סטודנטים מבוגרים
  • הבנת התפקודים ניהוליים-המנהלים אותי
  • מיפוי האבחונים של הסטודנטים-איתור מוקדי הכוח והקושי האישיים.

דרכי הוראה
שימוש במצגות ודיון כיתתי. סדנת ניתוח אבחונים. תיערך באחד מימי שישי. התאריך יצוין בתחילת הקורס.

קהל יעד
סטודנטים במכללת סמינר הקיבוצים המאובחנים עם לקוית למידה /הפרעות קשב ושייכים למרכז מהו"ת.