History 1900X322

המכון הישראלי לחינוך היסטורי מקיים פעילות מחקרית ענפה במגוון אפיקים, ובהם הובלת קבוצות מחקר, ריכוז צוותי חשיבה ופרסום קולות קוראים מטעם המכון. פעילות המחקר של המכון מתרכזת בנושאים של עיצוב מדיניות חינוך היסטורי, בזירות בהן מתקיים חינוך היסטורי, באפיון ומחקר של סוכני וצרכני חינוך היסטורי ובירור מעמיק ונרחב של האוריינטציה של החברה הישראלית לעבר. בהלימה לחזונו של המכון, מיזמי המכון מביאים יחדיו לפעילות מחקר משותפת חוקרים מובילים בתחומם, פרחי הוראה, מורים בפועל, אנשי רוח ויצירה, אנשי תקשורת, מעצבי מדיניות חינוך ועוד. 


מחקרים אחרונים

מחקר המפנה את תשומת הלב לנקודת המבט ותפקידים של מורים להיסטוריה בזמן רפורמות בתחום:

Nimrod Tal and Amos Hofman, Beyond the curriculum: teaching history in Israeli classrooms, 1970s–1980s, History of Education, 50, 6 (2021), 837-854, DOI: 10.1080/0046760X.2021.1906456


מחקר הבוחן את התמורות בייצוג יהודי צפון אפריקה והמזה״ת בחינוך ההיסטורי הממלכתי-יהודי בישראל:

Roy Weintraub and Nimrod Tal, “Within the national confines: Israeli history education and the multicultural challenge,” Pedagogy, Culture & Society, (2021). DOI: 10.1080/14681366.2021.1934892


מאמר המתאר את הרקע הרעיוני כמו גם את האתגרים שליוו את תהליך יצירתו של הספר הלימוד הדו-נרטיבי וקבלתו (ופסליתו) בישראל, בפלסטין וברחבי העולם:

Eyal Naveh, “Successful Failure: A Dual Narrative Approach to History Education,” in Dafna Yitzhaki, Tony Gallagher, Nimrod Aloni, and Zehavit Gross (eds.), Activist Pedagogy and Shared Education in Divided Societies. Leiden, Brill, 2022. https://doi.org/10.1163/9789004512740_018


חינוך היסטורי בגיל בית הספר היסודי, ד"ר חן פינץ, החוג למקרא, סמינר הקיבוצים

Exodus, Kiddush Wine, Grandma, and the Holocaust: Young Children and History / Dr Hen Fintz

 

מחקרים בתהליך פרסום

חינוך היסטורי: זירות וזיקות

קבוצת מחקר החוקרת את מגוון המרחבים בהם מתקיים חינוך היסטרי ואת הקשרים בין מרחבים אלו.

History Education: Sites and Intersections / Studies on History Education in Israel by the IIHH

Eyal Naveh and Roy Weintraub, “Beyond Dichotomy: Monuments’ Demolition as an Offense as well as a Catalyst to Dignity, Democracy and Diversity.”

Roy Weintraub, Nimrod Tal, and Eyal Naveh, “History Education in Israel: Between the Silicon Valley and the Third Temple.”

 

 

מחקרים נוכחיים


Nimrod Tal, Roy Weintraub, and Simcha Getahune – Historical consciousness among social activists within the Ethiopian descent community in Israel. [Part of HIF Project led by McGill University]

 

Roy Weintraub – The changing nature of faith-based Holocaust education in Israel.