נגישות

  • הצהרת נגישות
Powered by ngsoft מעבר לאתר חיצוני
  • דלג לתפריט ראשי
  • דלג לתוכן
  • דלג לפוטר
קישור לדף הבית לוגו דסקטופ קישור לדף הבית לוגו מובייל
מכללת סמינר הקיבוצים
  • כניסה למערכות מידע
    • מייל מכללתי
    • מוודל
      • תשפ"ב
      • תשפ"א
      • שנים קודמות
    • למידה סינכרונית
      • TEAMS
      • ZOOM
    • איפוס סיסמא
    • חיפוש קורסים
    • כניסה למערכת ניהול בחינות
    • מרכז תמיכה מחשוב ומערכות מידע
    • חילן נט
    • כניסה מרחוק למערכת המכללה
    • כלים אקדמים ממוחשבים
  • סגל
    • מנהלי
    • אקדמי
  • סטודנטים
  • צרו קשר
  • עברית
    • En
    • عر
    • עב
  • עלינו
    • אודות המכללה
    • פרסומי המכללה
    • קודם כל חינוך - הבלוג של סמינר הקיבוצים
  • תכניות לימוד
    • תואר ראשון
    • תואר שני
    • הסבה להוראה
    • לימודי תעודה
    גישה מהירה לתכניות הלימוד
  • הרשמה וקבלה ללימודים
    • מידע כללי למועמד
    • קבלה וחישוב ציונים
    • סדרי הרשמה
    • הרשמה באמצעות האתר
  • יחידות ומכונים
    • המכון לחינוך מתקדם
    • הרשות למחקר ולהערכה
    • המרכז לחדשנות ועיצוב למידה
    • היחידה לפדגוגיה דיגיטלית
    • היחידה לקידום ההוראה
    • סטאז' - היחידה לכניסה להוראה
    • היחידה למעורבות חברתית
    • דיקנט הסטודנטים
    • מהו"ת - מרכז ללקויי למידה
    • המרכז לאמפתיה בחינוך ובחברה
    • החממה ליזמות חינוכית חברתית
    • המרכז ליזמות
    • המרכז לפדגוגיה מתבוננת
    • המכון הישראלי לחינוך היסטורי
  • ספרייה
    • הספרייה לשרותך
    • שירותי השאלה ותקנון הספרייה
    • מאגרי מידע וכלי עזר למחקר
    • שירות למרצה
  • כניסה למערכות מידע
    • מייל מכללתי
    • מוודל
      • תשפ"ב
      • תשפ"א
      • שנים קודמות
    • למידה סינכרונית
      • TEAMS
      • ZOOM
    • איפוס סיסמא
    • חיפוש קורסים
    • כניסה למערכת ניהול בחינות
    • מרכז תמיכה מחשוב ומערכות מידע
    • חילן נט
    • כניסה מרחוק למערכת המכללה
    • כלים אקדמים ממוחשבים
  • סגל
    • מנהלי
    • אקדמי
  • סטודנטים
  • EN
  • عر
עמוד הבית יחידות ומכונים המכון הישראלי לחינוך היסטורי אודות המכון הישראלי לחינוך מחקר
המכון הישראלי לחינוך היסטורי
מחקר
  • המכון הישראלי לחינוך היסטורי
    • אודות המכון הישראלי לחינוך
      • פיתוח והוראה
      • מחקר
        • חינוך היסטורי: זירות וזיקות
      • אירועים
      • ניירות עמדה
      • שותפים
      • צוות המכון

מחקר

המכון הישראלי לחינוך היסטורי מקיים פעילות מחקרית ענפה במגוון אפיקים, ובהם הובלת קבוצות מחקר, ריכוז צוותי חשיבה ופרסום קולות קוראים מטעם המכון. פעילות המחקר של המכון מתרכזת בנושאים של עיצוב מדיניות חינוך היסטורי, בזירות בהן מתקיים חינוך היסטורי, באפיון ומחקר של סוכני וצרכני חינוך היסטורי ובירור מעמיק ונרחב של האוריינטציה של החברה הישראלית לעבר. בהלימה לחזונו של המכון, מיזמי המכון מביאים יחדיו לפעילות מחקר משותפת חוקרים מובילים בתחומם, פרחי הוראה, מורים בפועל, אנשי רוח ויצירה, אנשי תקשורת, מעצבי מדיניות חינוך ועוד. 


מחקרים אחרונים

מחקר המפנה את תשומת הלב לנקודת המבט ותפקידים של מורים להיסטוריה בזמן רפורמות בתחום:

Nimrod Tal and Amos Hofman, Beyond the curriculum: teaching history in Israeli classrooms, 1970s–1980s, History of Education, 50, 6 (2021), 837-854, DOI: 10.1080/0046760X.2021.1906456


מחקר הבוחן את התמורות בייצוג יהודי צפון אפריקה והמזה״ת בחינוך ההיסטורי הממלכתי-יהודי בישראל:

Roy Weintraub and Nimrod Tal, “Within the national confines: Israeli history education and the multicultural challenge,” Pedagogy, Culture & Society, (2021). DOI: 10.1080/14681366.2021.1934892


מאמר המתאר את הרקע הרעיוני כמו גם את האתגרים שליוו את תהליך יצירתו של הספר הלימוד הדו-נרטיבי וקבלתו (ופסליתו) בישראל, בפלסטין וברחבי העולם:

Eyal Naveh, “Successful Failure: A Dual Narrative Approach to History Education,” in Dafna Yitzhaki, Tony Gallagher, Nimrod Aloni, and Zehavit Gross (eds.), Activist Pedagogy and Shared Education in Divided Societies. Leiden, Brill, 2022. https://doi.org/10.1163/9789004512740_018


חינוך היסטורי בגיל בית הספר היסודי, ד"ר חן פינץ, החוג למקרא, סמינר הקיבוצים

Exodus, Kiddush Wine, Grandma, and the Holocaust: Young Children and History / Dr Hen Fintz

 

מחקרים בתהליך פרסום

חינוך היסטורי: זירות וזיקות

קבוצת מחקר החוקרת את מגוון המרחבים בהם מתקיים חינוך היסטרי ואת הקשרים בין מרחבים אלו.

History Education: Sites and Intersections / Studies on History Education in Israel by the IIHH

Eyal Naveh and Roy Weintraub, “Beyond Dichotomy: Monuments’ Demolition as an Offense as well as a Catalyst to Dignity, Democracy and Diversity.”

Roy Weintraub, Nimrod Tal, and Eyal Naveh, “History Education in Israel: Between the Silicon Valley and the Third Temple.”

 

 

מחקרים נוכחיים


Nimrod Tal, Roy Weintraub, and Simcha Getahune – Historical consciousness among social activists within the Ethiopian descent community in Israel. [Part of HIF Project led by McGill University]

 

Roy Weintraub – The changing nature of faith-based Holocaust education in Israel.

 

 

 

 

  • צור קשר
    • 03-6902323
    • info.skb@smkb.ac.il
    • מכרזים
    • השכרת כיתות
    • דרכי הגעה
  • עלינו
    • אודות המכללה
    • פרסומי המכללה
    • דיקנט הסטודנטים
    • קודם כל חינוך - הבלוג של סמינר הקיבוצים
  • תוכניות הלימודים
    • תואר ראשון
    • תואר שני
    • הסבה להוראה
    • לימודי תעודה
  • להרשמה
    • הרשמה באמצעות האתר
    • קבלה וחישוב ציונים
    • סדרי הרשמה
    • מדור שכר לימוד
    • מידע כללי למועמד
  • ספרייה
    • הספרייה לשרותך
    • נהלי השאלה
    • מידע והדרכה
    • שירות למרצה
  • יחידות ומכונים
    • המכון לחינוך מתקדם
    • הלל היחידה לכניסה להוראה
    • המרכז לאמפתיה בחינוך ובחברה
    • המרכז לפדגוגיה מתבוננת
    • הרשות למחקר ולהערכה
    • היחידה למעורבות חברתית
    • החממה ליזמות חינוכית חברתית
    • המכון הישראלי לחינוך היסטורי
    • פדגוגיה דיגיטלית
    • המרכז להורות ומשפחה
    • מרכז פתו"ח - שימוש נבון באינטרנט
    • היחידה לקידום ההוראה
    • מהו"ת - מרכז ללקויי למידה
    • המרכז ליזמות
    • מרכז חדשנות ועיצוב למידה - משעול
  • תקנון ותנאי שימוש
  • מפת אתר
  • הצהרת נגישות
לאתר ngsoft