היקף הלימודים ומבנה התכנית
- היקף הלימודים בתכנית של תואר שני בחינוך מתמטי הוא 36 ש"ס (שעות סמסטריאליות) למסלול עם עבודת גמר (ללא תזה) ו- 30 ש"ס (שעות סמסטריאליות) למסלול עם תזה.
- התכנית משלבת בין לימודי מתמטיקה לבין לימודי חינוך מתמטי, וכוללת קורסים משלוש חטיבות לימוד:
חטיבה א: מתמטיקה
כוללת קורסים ששמים את הדגש על הצד הדיסציפלינרי המתמטי.
חטיבה ב: חינוך מתמטי
כוללת קורסים ששמים את הדגש על חינוך מתמטי והתפתחות קוגניטיבית של הלומדים.
חטיבה ג: חינוך ומתודולוגיה
כוללת קורסים מתודולוגיים או עיוניים שאינם ייחודיים לתחום המתמטי.
במסגרת התכנית יוגשו שתי עבודות סמינריוניות. את נושאי העבודה יבחרו הסטודנטים מבין הנושאים שבחטיבות א או ב.
העבודות הסמינריוניות, פרויקט הגמר / עבודת תזה ישלבו בין ידע מתמטי, ידע בחינוך מתמטי, ויישום חינוכי.
סדנה לליווי פרויקט הגמר / עבודת תזה
- מטרת הסדנה היא ללוות את הסטודנט בכל שלבי הכתיבה של פרויקט הגמר / עבודת תזה ובביצועו, החל בשלב הגשת ההצעה לפרויקט, ועד לשלב הצגת העבודה.
- הסדנה תשמש לדיון ולביקורת עמיתים ולפיתוח כישורי כתיבה ומחקר מתקדמים.
משך הלימודים ופריסתם
- תכנית הלימודים מתפרסת על פני 4 סמסטרים, ובסך הכל על פני שנתיים אקדמיות.
- בכל מקרה, וכמקובל במוסדות להשכלה גבוהה בישראל, אין לפרוס את לימודי התואר השני על פני תקופה העולה על 5 שנים.
ימי הלימודים
הלימודים מתקיימים יום בשבוע, כאשר שליש מהזמן נלמד במכללה, שליש בזום ושליש במסגרת א-סינכרונית.
מטלות אקדמיות - הנחיות לסטודנטים
התכנית מציבה ללומדים דרישות אקדמיות בתחום הקריאה, הכתיבה והמחקר המשולבות בכל מהלך הלימודים במסגרות שונות - החל בלימוד הקורסים השונים ועד ובמיוחד בעת הכנת הסמינריונים, פרויקט הגמר ועבודת התזה.