Heder 17 2

ד"ר לוין לאורה

ראש תוכנית לתואר שני בטכנולוגיה בחינוך במכללת סמינר הקיבוצים.
בעלת דוקטורט מהטכניון, הפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה, ותואר שני בחינוך עם התמחות ביישומי מחשב בחינוך מהאוניברסיטה העברית. מתמחה בשילוב טכנולוגיות מתקדמות בחינוך, עם דגש על הדפסת תלת-ממד ובינה מלאכותית, ומלמדת קורסים בנושאי שילוב טכנולוגיה בהוראה, פיתוח מיומנויות חשיבה, ויישומים טכנולוגיים בחינוך המיוחד ובהוראת המתמטיקה. בעלת ניסיון רב שנים כיועצת, מרצה ומפתחת תכניות לימודים המשלבות טכנולוגיה במגוון מסגרות חינוכיות ואקדמיות. מייסדת ״קרן אלון לחינוך״, המקדמת חדשנות בחינוך באמצעות טכנולוגיות מתקדמות ולמידה פעילה, כגון הדפסת תלת-ממד ומייקינג. מחקריה עוסקים בפיתוח מיומנויות חשיבה ובשילוב טכנולוגיות חדשניות בתהליכי למידה והוראה.

 

אורין דורון (דורי)

טכנולוגיה בחינוך - אורין דורוןראש בית הספר לעיצוב.
מעצב רב תחומי, אמן, אוצר וחוקר, המתמחה בשנים האחרונות בעיצוב מוזיאונים ברחבי העולם בנושאי שואה וזכויות אדם.
בעל נסיון רב כמעצב במרחב הדיגיטלי. עוסק בתהליכי חשיבה ובפיתוח יצירתי, ביחסי עיצוב/חברה/טכנולוגיה, בעיצוב ישראלי ובשילוב טכנולוגיות וסוגי מדיה, כולל AI.
ממקימי קבוצת העיצוב UMAMY, מרצה ומעביר סדנאות בכנסים ברחבי העולם.
בימים אלו משלים את עבודת הדוקטורט שלו בנושא "המכונית הישראלית - הסוסיתא".

 

 

אלפי-ניסן שרי ר.

טכנולוגיה בחינוך - אלפי ניסן שרישרי היא סופרת ומרצה לשיטות מחקר וסטוריטלינג של ידע בסמינר הקיבוצים. זוכת מלגת הנשיא ללימודי דוקטורט באוניברסיטת בר-אילן, פרס הרקטור על הצטיינות במחקר הדוקטורט לשנת 2022, פרס הנשיא על פרסום מאמרים, ומלגת הקרן לסוציולוגיה ולאנתרופולוגיה להצטיינות במחקר. כסוציולוגית תרבותית, מחקריה עוסקים בתפיסות עתיד בחינוך ובקרב נוער, ובאופן בו שפה ומרחב מעצבים זהות ויחסים חברתיים במרחבים חינוכיים. בימים אלו, שרי שותפה לקבוצת מחקר בינלאומית העוסקת בסוציולוגיה ביקורתית ופילוסופיה של החינוך במרכז לחקר צדק חברתי ושוויון בחינוך באוניברסיטת הלסינקי.

 

 

ד"ר בן עמרם סיגל

בעלת תואר שלישי מאוניברסיטת בר-אילן ב'מדעי המידע'. מומחית לחינוך  לאוריינות אקדמית, אוריינות דיגיטלית ואוריינות בינה מלאכותית. ברקע עבודה של שנים רבות במטה משרד החינוך העוסק בהטמעת התקשוב  ובפיתוח הכשירויות הדיגיטליות של מורים ומורות. בעלת נסיון רב בהדרכת מורים ומרצים באקדמיה לשילוב פדגוגיה דיגיטלית בהוראה ובלמידה. מועסקת על ידי לשכת המדענית הראשית של משרד החינוך לכתיבת סקירות מידע אקדמיות בתחומי התמחותי. להכרת התחום והרחבה בנושא ממליצה לקרוא: בן עמרם, ס' (2022)  אוריינות דיגיטלית - אוגדן סקירות קצרות שהוגש ללשכת מדען הראשי.

 

 

ד"ר גלעדי חן

ד"ר חן גלעדי הוא מרצה בסמינר הקיבוצים בתחום הפרסונליזציה בחינוך באמצעות כלי בינה מלאכותית. בנוסף, הוא מרצה במחלקה להנדסת מכונות בקמפוס אשדוד של המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון (SCE), שם הוא מנהל את מעבדת הרובוטיקה מרחוק, הפועלת למען עתיד בר-קיימא. מחקריו מתמקדים בפיתוח רובוטים מבוססי בינה מלאכותית לשימושים בחינוך, לצד הובלת מחקרים מתקדמים בתחום הרובוטיקה החקלאית בפקולטה לחקלאות ברחובות וברובוטיקה הרפואית בתל השומר. עבודתו שואפת לשלב טכנולוגיות מתקדמות לפתרון אתגרים בתחומי החינוך, החקלאות והרפואה.

 

 

ד"ר ויצמן איילת

מובילת נתיב "טכנולוגיות המחר" במסגרת התואר השני בטכנולוגיה בחינוך, המתמקד בשילוב טכנולוגיות חדשניות בהוראה, תוך השראה מהקשרי החלל.
בעלת תואר שלישי במדעים פלנטריים. ביצעה פוסט דוקטורטים בתחום הוראת מדע וטכנולוגיה באוניברסיטת מישיגן, מכון ויצמן והאוניברסיטה העברית.
מרצה וחוקרת בתחומים חשיבה מיחשובית, חינוך לחלל, טכנולוגיה פיזית-דיגיטלית, רובוטים בהוראה, הטמעת פדגוגיות חדשניות. מלווה סטודנטים במחקרי פעולה במסגרת עבודות גמר. חברה בארגונים בינלאומיים בתחום החינוך לחלל. לשעבר סמנכ"ל חינוך בעמותת SpaceIL, וחוקרת במסגרת תוכנית Minducate באוניברסיטת תל-אביב.

 

 

פרופ' זייפרט תמי

טכנולוגיה בחינוך - זייפרט תמימרצה בכירה בתחום טכנולוגיות בחינוך במכללת סמינר הקיבוצים. מומחית ליישום וחקר סביבות חדשניות, יזמות חינוכית ופדגוגיה חדשנית בהוראה. היתה ראש יישומי מחשב בהוראה, ראש הסבת אקדמאים להוראה וראש יחידת התקשוב. תחומי המחקר כוללים: רשתות חברתיות בהקשרים חינוכיים, טכנולוגיות ניידות ויישומן בהוראה, הערכה עצמית והערכת עמיתים מקוונת, יזמות בחינוך, עיצוב מרחבי למידה מקוונים, יישומים פדגוגיים של בינה מלאכותית.
פוסט דוקטורט בתחום שילוב מחשבי כף יד בהוראה, המעבדה לטכנולוגיות ידע, אוניברסיטת תל-אביב (2005). תואר שני בתרפיה בתנועה באוניברסיטת חיפה (2018). כיום משלבת בין תחום התנועה והטכנולוגיה בהוראה ובמחקר.

 

 

חקשוריאן יעל

טכנולוגיה בחינוך - חקשוריאן יעלמרצה בפקולטה לחינוך וראש תחום לימודים מעשיים בבית הספר לעיצוב בפקולטה לאומנויות. דוקטורנטית לחינוך בתחום פיתוח משחקים דיגיטליים ושילוב משחקים בחינוך. בעלת תואר ראשון ותואר שני בחינוך התמחות בתקשוב ולמידה, בוגרת התוכנית לפיתוח משחקי מחשב. יזמה ופיתחה את התוכנית לעיצוב ופיתוח משחקים דיגיטליים למחוננים, מנהלת פרויקטים דיגיטליים ומפתחת משחקי בריחה דיגיטליים. מנחה בתוכנית לתואר שני טכנולוגיה בחינוך סמינריון מעשי – פיתוח סביבת למידה מבוססת משחק דיגיטלי.

 

 

ד"ר יונדלר יעל

ד"ר יעל יונדלר אשת חינוך וחוקרת. מובילה את נתיב פיתוח ועיצוב למידה (Learning Design) במסגרת התוכנית לתואר שני בטכנולוגיה בחינוך, מכללת סמינר הקיבוצים. מומחית בהערכה חינוכית ומכשירה רכזי הערכה. הקימה והובילה את קהילת המרצים המלמדים בFLS - Future Learning Spaces.  מנחה ומכשירה צוותים וקהילות למידה באקדמיה ובארגונים בתחומים של בניית ידע ועיצוב למידה במרחבים היברידיים. פוסט־דוקטורט באוניברסיטה הפתוחה בתוכנית לטכנולוגיות ומערכות למידה, בנושא אוריינות דיגיטלית.

 

 

 

ד"ר לוין גונן רקפת

רקפת לוין גונן היא ד״ר לעבודה סוציאלית מאוניברסיטת בר אילן ומראשוני המטפלים שעבדו עם כלים התנהגותיים בישראל. 
ב 23 השנים האחרונות היא מדריכה ומלווה הורים, צוותים חינוכיים וטיפוליים עם התמחות מיוחדת בילדים עם צרכים נוספים וילדים עם התנהגויות מאתגרות. 
ד״ר לוין גונן מתמחה בנתינת מענים הנוגעים בכלים של ניתוחי התנהגות מורכבים, כלים רגשיים, הקשרותיים והתפתחותיים וכן התמודדות וניהול הורי נכון ומדוייק בממשק שבין ילדים וטכנולוגיה. 
מפתחת גישות טיפוליות פורצות דרך, מרצה ומעבירה סדנאות מעשיות למגוון רחב של רשויות מקומיות, צוותים והורים, בארץ ובחו״ל.
כמו כן, משמשת עדה מומחית בבתי משפט ובערכאות משפטיות נוספות. 

 

 

ד"ר לוי-קרן מיכל

טכנולוגיה בחינוך - לוי-קרן מיכלראש מסלול התזה בתכנית לתואר שני "הערכה בחינוך".
בעלת תואר דוקטור בחינוך מאוניברסיטת תל-אביב. מרצה בכירה וחוקרת ברשות למחקר במכללת סמינר הקיבוצים. עוסקת בהוראת קורסים במתודולוגיה מחקרית, סטטיסטיקה ומדידה והערכה בסמינר הקיבוצים וכן בבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל-אביב. כיהנה בעבר כראש התכנית לתואר שני בהערכה בחינוך במכללת סמינר הקיבוצים. בעבודתה באוניברסיטה ריכזה מחקרים העוסקים בהערכת פרויקטים חינוכיים ותכניות לימודים, ובהערכת הישגיהם הלימודיים של תלמידים עולים. כמו כן שימשה כמדריכה מחוזית בתחום המדידה וההערכה במשרד החינוך. מחקריה עוסקים ברגישות תרבותית בהערכת הישגים לימודיים, בהיבטים רגשיים בהוראה ובהתפתחות מקצועית של מורים.
 

 

 

פרופ' לשם שוש 

פרופ' שוש לשם מרצה וחוקרת בתחומים של הכשרת מורים, מנהיגות חינוכית, ולימודי דוקטורט. מלמדת בסמינר הקיבוצים בתוכניות לתואר שני: טכנולוגיה בחינוך, מדידה והערכה, ניהול וארגון מערכות חינוך. צמחה מההוראה וכיהנה בתפקידים רבים במערכת החינוכית.שמשה כראש התוכנית להכשרת מורים לבתי ספר על יסודיים במכללת אורנים במשך 8 שנים. עבדה כ20 שנים באוניברסיטת חיפה בתוכנית ללמידה הוראה והדרכה.משמשת כמרצה אורחת באוניברסיטאות בחו"ל, ביניהם באוניברסיטת הרווארד בתוכנית למנהיגות חינוכית. עמיתת מחקר באוניברסיטת סטלנבוש, בדרום אפריקה.

 

 

ד"ר מרקוביץ-אלפסי דנה

טכנולוגיה בחינוך - דנה מרקוביץ אלפסי

חוקרת מומחית ומרצה בתחום תקשורת פוליטית, השפעות התקשורת, והוראת תקשורת וקולנוע. מחקריה עוסקים בניתוח השפעות פסיכולוגיות ופוליטיות של אמצעי התקשורת על יוצרים וקהלים. במחקר הדוקטורט, שזכה במספר פרסים ומלגות, חקרה את השפעת המראה החיצוני של פוליטיקאים על החשיפה התקשורתית שלהם. בשנים האחרונות שותפה לצוות מחקר בנושא שכנוע ברשתות חברתיות. מחקריה הוצגו בכנסים מדעיים בארץ ובעולם, ופורסמו בכתבי עת אקדמיים בינלאומיים. במכללת סמינר הקיבוצים מלמדת קורסים בשיטות מחקר, שימושי מדיה וקולנוע בחינוך ובהוראה, ייצוגים ודימויים בתקשורת, והכשרת מורים להוראת התקשורת והקולנוע.



 

ד"ר משעל עדינה

ד"ר עדינה משעל מרצה בפקולטה למדעים ובפקולטה לחינוך. מלמדת קורסים בנושאים: בוטניקה, בעלי חיים, גינה, מדעי החומר ושיטות מחקר כמותיות לתואר ראשון ולתואר שני.
בוגרת המחלקה לזואולוגיה והמחלקה למדעי הצמח באוניברסיטת תל אביב. בעבודת פוסט דוקטורט עסקה בחקר מנגנון האבקה בפתילת המדבר ובלימודי דוקטורט חקרה את תהליכי האבקה בצמח המורינגה. בתואר שני עסקה במחקר נוירו- ביולוגי שבדק את ההשפעות של הסביבה החברתית על ניורוגנזה של תאי עצב במוח של ציפורים, וכן את ההשפעה של סביבות חברתיות שונות על התנהגות ציפורים.

 

 

ד"ר עוזרי רוייטברג סיגל

טכנולוגיה בחינוך - עוזרי רוייטברג סיגל

סיגל עוזרי רוייטברג היא אנתרופולוגית וסוציולוגית פוליטית. תחומי המחקר שלה נעים בזיקות שבין: פוליטיקה, תרבות וחינוך. באוניברסיטה העברית, למדה לתואר ראשון [בחוגים מדע המדינה, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה] ולתואר שני [באנתרופולוגיה] ועבודת התזה שכתבה במסגרת זו על "המחאה בנושא פרשת ילדי תימן" זכתה בפרס עבודת הMA המצטיינת של האגודה הסוציולוגית הישראלית בשנת 2005. באוניברסיטת תל אביב, כתבה דוקטורט שהתפרסם כספר בהוצאת יד טבנקין ומאגנס (2020) על "סוציאל דמוקרטיה מקומית" במפלגת העבודה הישראלית ובמכון מופת כתבה פוסט דוקטורט שעסק בשיעורי אקטואליה בבתי ספר יסודיים, והתפרסם כמאמר בPedagogy Culture & Society  (2023).

 

 

ד"ר פלס דודי

יזם ומרצה מנוסה, עם תשוקה להשפיע וליצור פתרונות חדשניים המשפיעים על על חיינו לטובה. בעל ניסיון בהובלת מייזמים בתעשיות מגוונות בניהן: משחקי וידאו, אדטק ופינטק. מלמד ומרצה על יזמות, חדשנות, חינוך ומשחקי וידאו כבר קרוב לעשרים שנה. יו"ר עמותת "משחקים לשלום", המשתמשת בכוחם של משחקי וידאו כדי לקדם דיאלוג ואמון בין בני נוער. מחלוצי תעשיית המשחקים בישראל. בעל דוקטורט במדע, טכנולוגיה וחברה מאוניברסיטת בר-אילן.

 

 

 

ד"ר קריץ מיקי

מרצה בכיר במכללת סמינר הקיבוצים בתכניות לתואר שני לטכנולוגיה בחינוך ובאוניברסיטת חיפה בתוכנית לתואר שני בעיצוב.
פרסם שלשה ספרים בתחום האינטרנט (הוצ' כנרת, זמורה ביתן) ומעל מאה מאמרים ומחקרים בנושאי החינוך הפרוגרסיבי, הוראה בסביבות מקוונות ובסביבות שיתופיות רב-תרבותיות.
מלמד קורסים מקוונים רבי-משתתפים בנושאי טכנולוגיה בחינוך ופדגוגיה דיגיטלית.
מדריך וחבר בצוות הפיתוח והניהול של עמותת "ניר" (Near) לשיתוף פעולה בין תלמידים מתרבויות שונות בארץ ובעולם.

 

 

פרופ' שינפלד מירי

פרופסור מירי שינפלד היא ראש תכנית התיזה בתוכנית לתואר שני בטכנולוגיה בחינוך במכללת סמינר הקיבוצים, וראש מרכז TEC (טכנולוגיה, חינוך ורב-תרבותיות) במכון מופ"ת. במכללת סמינר הקיבוצים היא מרצה שנים רבות, שימשה כראש תחום התקשוב במכללה, וריכזה את התוכנית לתואר שני בטכנולוגיה בחינוך. היא מזכ"ל הארגון הבינלאומי לחינוך לרב-תרבותיות IAIE, ופעילה בתחומים אלה באירופה ובארה"ב. פרופ' שינפלד זכתה בפרס משרד החינוך בשיתוף, על יוזמה פדגוגית שעשתה שינוי בהכשרת המורים ב-2013 ובפרס האחדות ב-2018. היא חוקרת וכותבת בנושאים הקשורים לשונות תרבותית, תקשוב, פדגוגיה, חדשנות, שיתופיות, הוראה מקוונת ועולמות וירטואליים.

 

 

שפירא ערן

במאי ומרצה לקולנוע בטכנולוגיות חדשות וביישומים חדשניים של וידאו להוראה. מלמד סטוריטלינג בוידאו, יצירת וידאו בבינה מלאכותית, וידאו 360 מעלות, וידאו אינטראקטיבי ומציאות רבודה. יוצר הסרט התיעודי במציאות מדומה - "האנדרטה 360" שהוצג בפסטיבלי דוק אביב וחיפה ונרכש להפצה על ידי תאגיד השידור "כאן". מלווה סטודנטים בתהליכי יצירה אישיים וגם במחקרים על שימוש בטכנולוגיות וידאו חדשניות לעזרה לתלמידים על הספקטרום האוטיסטי ולכאלה בעלי בעיות קשב וריכוז. יזם ומגיש של "קליידוסקופ" - פודקסט של מכללת סמינר הקיבוצים על טכנולוגיה בחינוך. נציג ציבור ב"כאן דיגיטל" ולקטור של סרטים קצרים, אנימציה ופרויקטים במדיה חדשה מטעם קרן "מקור".

 

 

ד"ר שרייבר בטי 

טכנולוגיה בחינוך - שרייבר בטיחוקרת ומרצה בתחום:
יישומים טכנולוגיים מתקדמים בלמידה ובהוראה עם התמקדות בהפרעות בקשב ובלמידה.
פיתוח תפקודים ניהוליים בשילוב רובוטים ומציאות מדומה
חברת צוות ורכזת טכנולוגיות במרכז מהו"ת
השכלה:
Ph.D בחינוך מיוחד באוניברסיטת חיפה.
תואר שני בחינוך באוניברסיטת מניסוטה, מיניאפוליס, ארה"ב- התמחות במנהל מערכות חינוך והערכה.
עבודת תיזה בתחום יישומים טכנולוגיים בדיסגרפיה. באוניברסיטת חיפה.
אתר הבית : www.bettys.co.il