- שדה האוריינות החזותית, רכזת: ד"ר מלכה בן פשט
- קיימות חברתית- סביבתית - ד"ר אילנה אבישר
- חינוך לאמנות - ד"ר שי פרוגל
- מזרחיות וחינוך - ד"ר מימי חסקין
- חינוך ומגדר בהכשרת מורים של ד"ר טלילה קוש וד"ר דינה חרובי
- למידה שיתופית בעולם גלובלי, רכזת: ד"ר מירי שיינפלד
- ללמד שואה: לבטים, קשיים, דילמות - ד"ר שרון גבע
- מדעי הרוח והוראתם בגישה רב תחומית - אוסנת זינגר
- על הקשר בין תקשורת לחינוך - ד"ר תמר קטקו
- הדרכה פדגוגית באמנות - ד"ר עדנה בר-רומי פרלמן
- חינוך פוליטי - ד"ר ניר מיכאלי
- מחקר איכותני וצמיחה מקצועית, רכזת: ד"ר יהודית וינברגר
- הוראת המקרא ותרבות ישראל - חיים חיון
קבוצת הכתיבה עוסקת בנקודת ההשקה שבין פרקטיקות של מחקר איכותני לבין פרקטיקות בשדה החינוך וההוראה. הטיעון המרכזי שלנו הוא ששני התחומים בעלי פוטנציאל רב להעשרה הדדית, זה את זה. כלים איכותניים, כגון ההקשבה, ההתבוננות, ההבחנה בדקויות, הפרשנות, הבנת הקונטקסט וכד' - יש בידם לתרום לטיפוח כשירויות המחנכים ולשפר את המעשה החינוכי. המאמרים השונים של הספר אמורים להדגים כיצד זה מתאפשר, בשלבים שונים של ההתפתחות המקצועית של אנשי חינוך.
בתוצר הסופי (הספר) ייעשה מאמץ לארגן את החומר כך שהכתיבה תיתן ביטוי לכיווני עניין ייחודיים של המחברים בנושא, תוך הדגשה של התרומה של כל אחד מהם לתחום כמכלול. הספר יהווה מעין פאזל שמשקף את הרעיון המרכזי של הבנית תפיסות וידע מעשי, גיבוש השקפת עולם וזהות מקצועית בתחום החינוך וההוראה, מנקודות מבט שונות ומשלימות זו את זו, באמצעות כלים של מחקר איכותני.
המשתתפים בקבוצת הכתיבה:
1. פרופ' אילנה אלקד להמן
2. ד"ר איריס בקשי ברוש
3. ד"ר טלי גולדשמיט
4. ד"ר דבורה גסר
5. ד"ר יהודית וינברגר
6. פרופ' רותי זוזובסקי
7. ד"ר רינת חלאבי
8. ד"ר דלית לוי
9. ד"ר אקי שגב
10. חן שפירא
11. רונית קוריאל
12. פרופ' ענת קינן
13. ניסים אבישר