הידר תואר ראשון 3

ד"ר אדם הישראלי

חינוך יסודי - אדם הישראליד"ר אדם הישראלי הוא ראש המחלקה לחינוך לביה"ס היסודי וראש החוג לחינוך במכללת סמינר הקיבוצים. בתפקידו הקודם היה ראש היחידה למעורבות חברתית במכללה. מחקריו עוסקים בתחומי הסוציולוגיה של החינוך והחברה הישראלית; מעורבות הורים ויחסי המשפחה ובית הספר; אי שוויון בהשכלה הגבוהה וסטודנטים שהם "דור ראשון להשלכה גבוהה"; למידה במאה ה-21; חינוך בלתי פורמלי.
מלמד במכללה בתוכנית לחינוך יסודי, בתוכנית לחינוך בלתי פורמלי, בתוכנית המצטיינים (רג"ב) ובתואר השני לניהול וארגון מערכות חינוך.
בוגר מכון מנדל למנהיגות חינוכית ותוכנית הפוסט-דוקטורט של מכון מופ"ת בה חקר מעורבות הורים בתהליכי שינוי של בתי ספר.

 

 

ד״ר לאה אדין-עזרי

חינוך יסודי - ד״ר לאה אדין-עזריד״ר לאה אדין-עזרי היא מדריכה פדגוגית ומרצה במחלקה לחינוך יסודי, ובחוג לספרות.
חוקרת פרוזה עברית ומתורגמת, עוסקת בפיתוח דרכים לטיוב ההוראה, בדרכי הוראה אינטרדיסציפלינריות ובאסטרטגיות לניהול כיתה.
בוגרת תואר שני בספרות באוניברסיטת תל אביב, ותואר שלישי באוניברסיטת בן גוריון, עבודת הדוקטורט שלה עסקה ביצירתו של הסופר יובל שמעוני.
בעלת נסיון עשיר בהוראת ספרות בבתי ספר על יסודיים,  ליווי מורים בבתי ספר שונים בארץ, וליווי מרצים במרכז לקידום הוראה באוניברסיטת תל אביב.

 

 

 

ד"ר רותם אליהו

חינוך יסודי - רותם אליהומרצה, מדריכה פדגוגית בחוג לחינוך יסודי ומדריכה דיסציפלינארית למדעי הרוח ביחידה להכשרות מיוחדות במכללת סמינר הקיבוצים. מלמדת קורסים בתחומי ספרות, חינוך, אוריינות שפה והוראה מותאמת בשפה. מחקר הדוקטורט שלה עסק במשורר הדרוזי נעים עריידי ובקשר בין הדת הדרוזית לדת היהודית. זכתה בפרס עידוד לדוקטורנטים מצטיינים ע"ש המשורר דוד יקותיאלי. יזמית חברתית-חינוכית, מתמחה במיזמים הקשורים בקידום העדה הדרוזית, נשים ונושאים שבתחום החברתי-חינוכי. עוסקת בתהליכי התערבות בשדה החינוכי, בדגש על טיפוח חדוות הקריאה וקידום הישגים בשפה. מאמינה גדולה בחינוך יוצר ומכוון השפעה. בוגרת מכללת סמינר הקיבוצים במסלול חינוך מיוחד וספרות על-יסודי. בעלת תואר שלישי בספרות עם-ישראל, מטעם אוניברסיטת בר-אילן (מסלול משולב, בהצטיינות).

 

 

ד"ר ענת בודניוק

חינוך יסודי - ענת בודניוקד"ר ענת בודניוק היא מרצה במחלקה לחינוך יסודי ובמחלקה לחינוך מיוחד. בעלת דוקטורט בפסיכולוגיה קוגניטיבית. מאמינה בשילוב החוויה של דעת גוף ונפש בהוראה. מפתחת ומטמיעה תוכניות וסביבות הוראה חדשניות בשילוב טכנולוגיה של המאה ה- 21  המעודדות שוויון הזדמנויות של תלמידים עם צרכים מיוחדים ופיתוח מסוגלות של מורים בראשית דרכם. מרצה כשני עשורים במכללות להוראה בתחום ההוראה המותאמת במתמטיקה ומדריכה מורים, מרצים בנושא הכלה והשתלבות של תלמידים עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך. ניתן לקרוא מידע נוסף באתר שלי: http://www.abedutech.com/

 

 


גלית ביתן

באה מעולם ההתחדשות היהודית
מנחת קבוצות בתי מדרש פלורליסטיים (אלול, קולות)
מורה לתנ"ך ולתרבות יהודית ישראלית בבית הספר היסודי
עבדתי ברשת "מיתרים" לחינוך משלב הן כאחראית על הפיתוח המקצועי של צוותי הגנים ובתי הספר היסודיים והן כאחראית על ליווי עמותות ההורים ברשת. 
מרצה ומדריכה פדגוגית בסמינר הקיבוצים ובמכללת בית ברל.
נושאי הוראה: חגי ישראל והסיפור המקראי, יזמות חינוכית, טקסי חיים, זהות המחנכת, פרקטיקות הוראה ועוד.
מדריכה במכון "שיטים"
מנחה סימולציות במרכז לאמפתיה.  

 

 

ד"ר יעל גולן

חינוך יסודי - יעל גולןד"ר יעל גולן היא מדריכה פדגוגית ומרצה במחלקה לחינוך לבית הספר היסודי במכללת סמינר הקיבוצים. עוסקת בנושאי רב-תרבותיות, גיוון, פיתוח זהויות, חברה ישראלית, פסיכולוגיה התפתחותית ומיומנויות של למידה רגשית חברתית. בעלת תואר דוקטור לחינוך, עם התמחות ברב-תרבותיות בחינוך, מאוניברסיטת קיימברידג' באנגליה.
מלמדת במחלקה לחינוך יסודי, במחלקה לחינוך לגיל הרך, בנתיב המרחב הרפואי ובמסלולי ההסבה השונים.
עמיתת תוכנית מנדל למנהיגות באקדמיה בהכשרה להוראה. 

 

 

ד"ר משה גיא פינקו

חינוך יסודי - משה גיא פינקועבד בעבר כמורה בתיכון. בוגר החוג לפסיכולוגיה (תואר שני)  באוניברסיטת בן גוריון והחוג לפילוסופיה באוניברסיטת חיפה (דוקטוקט). עוסק בפילוסופיה של החינוך ובהכשרת מורים. תחומי העניין המרכזיים שלו בפילוסופיה של החינוך הם דאגה אכפתית ואמפתיה בחינוך, חינוך ערכי-מוסרי, הגותם החינוכית של ג'ון דיואי, מרטין בובר ונל נודינגס. בנוסף לכך הוא עוסק בהבנה ואפיון של משמעות בחיים כאחד ממניעיו המרכזיים של האדם. 

 

 

 

 

ד"ר תמה חלפין

חינוך יסודי - תמה חלפיןד"ר תמה חלפין, מרצה לחינוך בחוג לחינוך יסודי, אנתרופולוגית, מחקריה עוסקים בחינוך הקיבוצי, בקיבוץ, בחברה הישראלית ובזיכרון אישי קולקטיבי. בין פרסומיה שני ספרים. הראשון הוא "היה רע לתפארת: הלינה המשותפת פוליטיקה וזיכרון (הוצאת מכון בן גוריון 2017). ספרה השני "בית מול הים: חיי יומיום בקיבוץ של שנות ה 2000" (2019), זכה בפרס קרן גולדברג של הוצאת האוניברסיטה הפתוחה. בנוסף, ד"ר חלפין היא מורה לסוציולוגיה בבי"ס תיכון. 

 

 

 

 

ד"ר חמוטל (טלי) סגל

ד"ר טלי סגל מרצה וחוקרת ספרות והוראת ספרות.
דוקטורט במחלקה לספרות עברית באוניברסיטה העברית בהנחיית פרופ' אריאל הירשפלד. תואר שני בפילוסופיה של החינוך מאוניברסיטת תל אביב. תואר ראשון בתולדות האומנות ותורת הספרות הכללית מאוניברסיטת תל אביב.
כותבת על לוינס, עגנון ותרבות.
מורה לספרות וכותבת יחידות הוראה למשרד החינוך.
גרה ביפו, ילידת מעלות-תרשיחא שבגליל.
באחרונה יצא ספר מסות "והיה שם הים" בהוצאת תרסט.

 

 

אורן צמח

חינוך יסודי - אורן צמחמרצה בתחומים של שילוב טכנולוגיות בחינוך - אורן צמח בוגר שני תארים במכללת סמינר הקיבוצים, ביצע שלל תפקידים במערכת החינוך בראשם מנהל בית הספר השיטה ברחובות וממקימי תיכון השיטה.
יזם וניהל את  פרויקט מתנדבים בהודו - מיזם התנדבות לצעירים אחרי צבא עם ילדים יתומים בג'ונגלים של מדינת גואה. בשנים האחרונות עבד במקביל בעמותת ידיד לחינוך שעוסקת בהתנדבות גמלאים בבתי ספר בתפקיד של מנהל הפעילות בצפון הארץ.