צילום: טל ריינן
טלוויזיה | רדיו | עיתונאות | שיווק ופרסום
דוברות ויחסי ציבור | דיגיטל | ניהול מדיה | אינטראקטיב
תעשיות התקשורת והמדיה עוברות בעשור האחרון מהפכה טכנולוגית ודיגיטלית אשר משנה את אופן ההפקה וההפצה של תוכן. שינויים אלו מולידים צורך באנשי מקצוע רב תחומיים שמצוידים בכלים טכנולוגיים חדשניים ושיטות מתקדמות להפקת תוכן לכל סוגי המדיה והתקשורת הדיגיטלים, לצד צבירת התנסות משמעותית בתקופת הלימודים. זאת על מנת לנוע בגמישות בין האפשרויות התעסוקתיות השונות שיזדמנו להם במהלך הקריירה.
הלימודים במסגרת ההתמחות בתקשורת מורכבים משלושה תחומים:
- לימודי תקשורת - הפקת תוכן לטלוויזיה ומדיה חדשה
- לימודי תקשורת עיתונאית משודרת ודיגיטלית
- לימודי תקשורת שיווקית, חברתית ודיגיטלית
מהלך הלימודים המעשיים
לימודי התקשורת מהווים כור היתוך והבשלה, מפגש בין תחומים, למידה חוזרת ולמידה מחדש, טעימה של ז'אנרים ופורמטים חדשים, קורסי יסודות, קורסי חובה, קורסי בחירה, סדנאות, מעבדות, וחונכות.
שנה א': למידת כלים ויסודות בתחומי יצירת תוכן משודר ודיגיטלי.
קורסים לדוגמא: בימוי נרטיבי, תסריט, צילום וידאו וצילום סטילס, כתיבה עיתונאית לדיגיטל. יסודות הפרסום והשיווק, יסודות באולפן טלוויזיה, יסודות באולפן רדיו.
שנה ב': התנסות במערכת תקשורת משולבת המפיקה תוכן עיתונאי ומשודר לטלוויזיה, רדיו ודיגיטל .
במערכת הסטודנטים מתנסים בתפקידי דסק כגון: תחקירן ,כתב, עורך, מפיק, מנהל תקשורת דיגיטלי, שדרנים, צלמים ואנשי תוכן נוספים. לצד הפעילות בסדנת הדסק עושים הסטודנטים את צעדיהם הראשונים בעשייה הדוקומנטארית ומפתחים בשנה השנייה סרטים קצרים עד 5 דק' שבמרכזם "המקום".
שנה ג': המשך התמחות בתפקידים מרכזיים במערכת תקשורת דיגיטלית והפקת תכנים מתקדמים בעיתונות משדרת ודיגיטלית, המשך התמחות בתחום הפרסום והתקשורת השיווקית באמצעות הפקת קמפיינים לחברות וארגונים בסדנת קמפיין, זאת לצד פיתוח פרויקט דוקומנטארי מבוסס "דמות".
שנה ד': הפקה וליטוש פרויקט הגמר באחד מתחומי התקשורת השונים. פרויקט הגמר מאושר על ידי ועדות בית הספר תוך גיבוש תהליך ולוח זמנים. הסטודנטים מקבלים חניכה אישית וקבוצתית, תמיכה כספית, תמיכה בציוד, הפצה וחשיפה לקרנות, גופים ואנשי תעשיה מובילים.
קורסי בחירה:
בשנים ב'- ד' יכולים הסטודנטים להשתתף בקורסי בחירה. מטרת קורסי הבחירה: לחשוף את הסטודנטים לשדות רב תחומיים, שיעשירו וירחיבו את השכלתם המקצועית והאינטלקטואלית, ושתוצריהם ישודרו ויופצו בפלטפורמות שמספק בית הספר.
בנוסף, קורסי הבחירה משמשים מצע להיכרות של סטודנטים מתחומים שונים ופיתוח של יוזמות רב תחומיות משותפות.
קורסי בחירה מעשיים לדוגמא: פיתוח סדרת רשת, אפטר אפקט, הפקת סרטים ב- 360, סדנת קמפיינים, הפקת תוכן אינטראקטיבי, צילום עיתונאי, כלים דיגיטליים לפיתוח אתר ברשת, תחקיר וראיון, פרוטולס ועיצוב פס קול, עריכה והגשת מוזיקה ברדיו, יחסי ציבור ודוברות, ניהול רשתות חברתיות, פיתוח פודקאסטים.
ניתן לבחור קורסים גם ממסלול קולנוע: בימוי וסגנון, סדנת פיצ'ר עלילתי, אדפטציה מסיפור קצר לתסריט, כתיבה קומית, כתיבת דיאלוגים, דוקותרפיה, אפטר אפקט, אפקטים מיוחדים, עיצוב פס קול, חדר כותבים לטלוויזיה.
קורסי בחירה עיוניים לדוגמא: תקשורת ופוליטיקה, ניו מדיה ודור העתיד, פרסום כפרספקטיבה ישראלית, סרטי אימה, קולנוע אסייתי, בימאים עכשוויים פורצי דרך, כוכבות בתעשיית התרבות, סטירה ופרודיה בטלוויזיה.