הידר תקשורת וקולנוע

תוכנית הלימודים מורכבת מחמישה תחומים עיקריים:


לימודי תקשורת וקולנוע 
לימודים עיוניים אלו מעניקים מבט כללי על התיאוריות, המודלים והגישות בתחומי הקולנוע, טלוויזיה, עיתונות ופרסום דיגיטלית, מדיה ותרבות פופולארית; האומנים שהשפיעו על תחומי התקשורת והקולנוע; זיקתם של תחומים אלה לאמנויות האחרות הנרטיביות והפלסטיות, ועוד.

לימודי בחירה: במגוון נושאים מתקדמים בתחומי קולנוע, תקשורת, תרבות ואמנות.


לימודי קולנוע

הוראה וחינוך

לימודי תקשורת

 

לימודי קולנוע

 

לימודי קולנוע - רואים זוג, גבר ואישה עומדים להתנשק. מתוך סרטיה של שחק קצנשטיין, צילום אלכסיי סולודוב
מתוך סרטה של שחר קצנשטיין "מקומות אליהם אני הולכת", צילום אלכסיי סולודוב

 

הפקה | בימוי | תסריטאות | צילום
עריכה | אנימציה | פס קול | מקצועות סט

מסלול לימודי קולנוע נועד להכשיר אנשי קולנוע ליצירת סרטים ותכנים לקולנוע ולטלוויזיה. תכנית הלימודים מכשירה את הסטודנטים בשלבי העשייה השונים: הפקה, תסריטאות, בימוי, צילום, עריכה עד להפיכתם ליוצרים רגישים מקצועיים וייחודיים. בתכנית מושם דגש על פרויקטים אישיים וקבוצתיים המביאים לידי ביטוי את כישוריו ויכולותיו האישיים של כל סטודנט.

לימודי קולנוע בתחום בימוי והפקה מורכבים משלושה תחומים: לימודי קולנוע עלילתי, דוקומנטארי ואקספרימנטלי. בתחומים אלה הסטודנטים רוכשים כלים וידע בכל השלבים של יצירת סרט; משלב פיתוח הרעיון, דרך כתיבת התסריט, תחקיר והפקה לסרטים תיעודיים, ליהוק ועבודה עם שחקנים בקולנוע עלילתי ועד לשלב הפוסט. כמו כן במהלך הלימודים רוכשים הסטודנטים כלים מתחום האנימציה וה-vfx , כלים בעיצוב פס קול  תוך שימוש בתוכנת פרוטולס, ותכנות מתקדמות לעיבוד תמונה כגון אפטר אפקט.

 

לימודי קולנוע - מהלך הלימודים

במהלך לימודיהם הסטודנטים נחשפים בהדרגה לתחומי הקולנוע השונים: קולנוע עלילתי, תיעודי וניסיוני, עד להפיכתם ליוצרים מקצועיים ואיכותיים.

השנה הראשונה בלימודי קולנוע מוקדשת לבניית תשתית חשיבתית ומעשית בתחומי הקולנוע והמדיה העיקריים. בין היתר נלמדים יסודות התסריט, בימוי עלילתי, יסודות צילום וידאו, עריכה. החל מהסמסטר השני הסטודנטים מפתחים ויוצרים כל אחד סרט עלילתי (עד חמש דק') ושותפים בתפקידים מקצועיים בהפקות חבריהם.

בשנה השנייה מעמיקים הסטודנטים בתחומי בימוי השחקנים, הבימוי התיעודי, התסריט העריכה והצילום המתקדמים, ויוצרים שני סרטים: סרט תיעודי וסרט עלילתי קצר.

בשנה השלישית נחשפים הסטודנטים לשיטות עבודה מתקדמות בתחומי הבימוי, הצילום וההפקה באמצעות קורסים של קולנוע ניסיוני, סדנאות ארט, וע. במאי. במקביל מפתח כל סטודנט סרט תיעודי ארוך, ומשתתף בהפקתם של הסרטים שאושרו כבמאי, מפיק, צלם או עורך. בסמסטר השני בשנה זו מתחיל כל סטודנט בפיתוח סרט גמר לשנה הרביעית.

השנה הרביעית מוקדשת לעבודה על סרט גמר עלילתי או תיעודי. העבודה על סרט הגמר מתבצעת בסדנאות ייעודיות ובליווי של חונכים, מנחים אישיים ואנשי מקצוע. הפרויקטים זוכים למענק הפקה של סמינר הקיבוצים- המכללה לחינוך, לטכנולוגיה ולאמנויות (ע"ר), והם נוצרים בשיתוף פעולה עם קרנות וגופים המשדרים בתעשיות התקשורת והקולנוע. יצירות בית הספר מופצות על ידי בית הספר בפסטיבלים, בערוצי שידור ובמערכות מדיה מסורתית ודיגיטלית. כמו כן, שנה זו מיועדת להשלמת החובות האקדמיות של כל סטודנטים.

קורסי בחירה בלימודי קולנוע  עיוניים ומעשיים

בכל אחת מהשנים ב-ד משתתף הסטודנט בקורסי בחירה. קורסי הבחירה חושפים את הסטודנטים לתחומים נוספים בתחום התקשורת והקולנוע ומעשירים את השכלתם המקצועית והתאורטית.

נוסף על כך, קורסי הבחירה הם הזדמנות מצוינת עבור הסטודנטים ליצור קשרים ושיתופי פעולה לפיתוח של יוזמות ופרויקטים רב-תחומיים.  

 בין קורסי הבחירה המעשיים: בימוי וסגנון, אדפטציה מסיפור קצר לתסריט, דוקותרפיה, אפטר אפקט, עיצוב פס קול, חדר כותבים לטלוויזיה ועוד. ניתן לבחור גם קורסים מתקשורת כגון הפקת תוכן ב-360, עריכה והגשת מוזיקה ברדיו.

 

 

הוראה וחינוך

 

תואר ראשון בתקשורת וקולנוע- צילום: שון חג'אג' ולירון הוד

לימודי תקשורת

 

לימודי תקשורת וקולנוע


טלוויזיה | רדיו | עיתונאות | שיווק ופרסום
דיגיטל | אינטראקטיב

תעשיות התקשורת והמדיה עוברות בעשור האחרון מהפכה טכנולוגית ודיגיטלית אשר משנה את אופן ההפקה וההפצה של תוכן. שינויים אלו מולידים צורך באנשי מקצוע רב תחומיים שמצוידים בכלים טכנולוגיים חדשניים ושיטות מתקדמות להפקת תוכן לכל סוגי המדיה והתקשורת הדיגיטלים, לצד צבירת התנסות משמעותית בתקופת הלימודים. זאת על מנת לנוע בגמישות בין האפשרויות התעסוקתיות השונות שיזדמנו להם במהלך הקריירה.

הלימודים במסגרת ההתמחות בתקשורת מורכבים משלושה תחומים:

לימודי תקשורת - הפקת תוכן לטלוויזיה ומדיה חדשה

תחום זה מכשיר סטודנטים להשתלבות בתעשיית הבידור והתרבות, שמהווה אחוז משמעותי משוק הטלוויזיה, הרדיו והמדיה הדיגיטלית. תחום זה מציע אינספור אפשרויות תעסוקה במקצועות מגוונים: טכנאים, כותבים, מפיקים, תחקירנים, צלמים, מגישים, עורכים ועוד.

קורסים לדוגמה: פיתוח פורמטים טלוויזיוניים, חדר כותבים לטלוויזיה ולרשת, צילום למדיה דיגיטלית, הגשה ועריכת מוזיקה ברדיו, פיתוח פודקסטים.

 

לימודי תקשורת עיתונאית  משודרת ודיגיטלית

תחום זה מכשיר את הסטודנטים להפיק תוכן חדשותי למגוון רחב של אמצעי מדיה: טלוויזיה, עיתונות כתובה, רדיו ואינטרנט. הלמידה מתבצעת באולפני רדיו,חדרי עריכת וידאו, עיבוד תמונה ועיצוב פס קול.

הסטודנטים מתנסים בכל מגוון התפקידים שמרכיבים את מערכת החדשות כגון: עורך ראשי ומשני, כתב, במאי, מפיק, צלם, מגיש ואיש טכני בכל אחד מסוגי המדיה: טלוויזיה, רדיו ודיגיטל. סדנאות אלו נתמכות גם בקורסים כגון עריכה, בימוי תיעודי וצילום.

קורסים לדוגמה: הפקת תוכן ב־360, תחקיר וראיון, פיתוח תוכן אינטראקטיבי לדיגיטל, הגשה וקריינות.

 

לימודי תקשורת שיווקית, חברתית ודיגיטלית

תחום זה מכשיר את הסטודנטים לפרסום ושיווק בכל סוגי המדיה ויצירת תוכן שיווקי איכותי ואפקטיבי. הכשרה זו משמשת אותם גם בתחומי התקשורת החברתית והדיגיטלית, שמלבד לימוד עקרונותיה דורשת יכולות יצירתיות במיוחד להפקת תוכן מתאים.

הסטודנטים לומדים לפתח חשיבה אסטרטגית הדרושה להגדרת קהל המטרה והתנהגות הצרכנים, להבין את המטרות העסקיות של הארגון לצורך יצירת קריאייטיב אפקטיבי ובו מסר מדויק ומשכנע.

קורסים לדוגמה: מדיה חברתית בעידן הרשתות החברתיות, סדנת קמפיין, צילום למדיה דיגיטלית, אפטר אפקט, סאונד, וקופירייטינג.

מהלך הלימודים המעשיים

לימודי  התקשורת מהווים כור היתוך והבשלה, מפגש בין תחומים, למידה חוזרת ולמידה מחדש, טעימה של ז'אנרים ופורמטים חדשים, קורסי יסודות, קורסי חובה, קורסי בחירה, סדנאות, מעבדות, וחונכות.
שנה א': למידת כלים ויסודות בתחומי יצירת תוכן משודר ודיגיטלי.
קורסים לדוגמא: בימוי נרטיבי, תסריט, צילום וידאו וצילום סטילס, כתיבה עיתונאית לדיגיטל. יסודות הפרסום והשיווק, יסודות באולפן טלוויזיה, יסודות באולפן רדיו.

שנה ב': התנסות במערכת תקשורת משולבת המפיקה תוכן עיתונאי ומשודר לטלוויזיה, רדיו ודיגיטל .
במערכת הסטודנטים מתנסים בתפקידי דסק כגון: תחקירן ,כתב, עורך, מפיק, מנהל תקשורת דיגיטלי, שדרנים, צלמים ואנשי תוכן נוספים. לצד הפעילות בסדנת הדסק עושים הסטודנטים את צעדיהם הראשונים בעשייה הדוקומנטארית ומפתחים בשנה השנייה סרטים קצרים עד 5 דק' שבמרכזם "המקום".

שנה ג': המשך התמחות בתפקידים מרכזיים במערכת תקשורת דיגיטלית והפקת תכנים מתקדמים בעיתונות משדרת ודיגיטלית, המשך התמחות בתחום הפרסום והתקשורת השיווקית באמצעות הפקת קמפיינים לחברות וארגונים בסדנת קמפיין, זאת לצד פיתוח פרויקט דוקומנטארי מבוסס "דמות".

שנה ד': הפקה וליטוש פרויקט הגמר באחד מתחומי התקשורת השונים. פרויקט הגמר מאושר על ידי ועדות בית הספר תוך גיבוש תהליך ולוח זמנים. הסטודנטים מקבלים חניכה אישית וקבוצתית, תמיכה כספית, תמיכה בציוד, הפצה וחשיפה לקרנות, גופים ואנשי תעשיה מובילים.

קורסי בחירה:
בשנים ב'- ד' יכולים הסטודנטים להשתתף בקורסי בחירה. מטרת קורסי הבחירה: לחשוף את הסטודנטים לשדות רב תחומיים, שיעשירו וירחיבו את השכלתם המקצועית והאינטלקטואלית, ושתוצריהם ישודרו ויופצו בפלטפורמות שמספק בית הספר.
בנוסף, קורסי הבחירה משמשים מצע להיכרות של סטודנטים מתחומים שונים ופיתוח של יוזמות רב תחומיות משותפות.
קורסי בחירה מעשיים לדוגמא: פיתוח סדרת רשת, אפטר אפקט, הפקת סרטים ב- 360, סדנת קמפיינים, הפקת תוכן אינטראקטיבי, צילום עיתונאי, כלים דיגיטליים לפיתוח אתר ברשת, תחקיר וראיון, פרוטולס ועיצוב פס קול, עריכה והגשת מוזיקה ברדיו, יחסי ציבור ודוברות, ניהול רשתות חברתיות, פיתוח פודקאסטים.
ניתן לבחור קורסים גם ממסלול קולנוע:  בימוי וסגנון, סדנת פיצ'ר עלילתי, אדפטציה מסיפור קצר לתסריט, כתיבה קומית, כתיבת דיאלוגים, דוקותרפיה, אפטר אפקט, אפקטים מיוחדים, עיצוב פס קול, חדר כותבים לטלוויזיה.
קורסי בחירה עיוניים לדוגמא: תקשורת ופוליטיקה, ניו מדיה ודור העתיד, פרסום כפרספקטיבה ישראלית, סרטי אימה, קולנוע אסייתי, בימאים עכשוויים פורצי דרך, כוכבות בתעשיית התרבות, סטירה ופרודיה בטלוויזיה.