השינויים הטכנולוגיים, התרבותיים והחברתיים של המאה האחרונה יצרו שינוי בתפקידו של המעצב המסורתי. המעצב במאה ה-21 נדרש כיום לגמישות מחשבתית ורעיונית המאפשרת לו לשלב בעבודתו העיצובית פרספקטיבות מעולמות תוכן שונים: חברתיים, תרבותיים, פוליטיים, אקולוגיים, ועוד. זאת על מנת ליצוק תוכן לעבודתו האמנותית ולעצב מוצרים ייחודיים העונים על הצורך שלשמם עוצבו.
לדוגמא: השילוב בין עיצוב מוצר ואקולוגיה - העולם האקולוגי התופס תאוצה מתמדת יוצר צורך בעיצוב מוצרים המתבססים על עקרונות הקיימות כגון: שימוש בחומרים מתכלים, מחזור, חיסכון באנרגיה בתהליכי הייצור, ועוד.
גם העיצוב הגרפי שהנו חלק בלתי נפרד מחיינו ומהווה כלי חשוב להעברת מסרים בצורה חזותית, משתמש בקדמה הטכנולוגית המאפשרת למעצב למצות את מירב הפוטנציאל היצירתי שבו. מעצב גרפי בעל הכשרה רב-תחומית מקיפה יכול לבצע מנעד רחב של עבודות עיצוביות החל מעיצוב אריזות, מוצרים, עיצוב אתרים ועד לעיצוב לצרכי מיתוג ועוד.
תכנית לימודי העיצוב במכללה הנה רב-תחומית ומעניקה לסטודנטים כלים עיצוביים מגוונים המאפשרים יכולת ניווט וחיבור בין תחומי העיצוב השונים. בנוסף, מקבלים הסטודנטים הכשרה נוספת באחד מאשכולות ההתמחות על פי בחירתם: העולם הדיגיטלי,סביבות למידה, מעצב כיזם ואומן. ההתמחות נלמדת בהרחבה בהקשרים השונים לעולם העיצוב ומעניקה היבט נוסף להעשרת עולמו המקצועי של המעצב.
התפיסה הרב תחומית באה לידי ביטוי גם בחיבור שבין לימודי האמנות ללימודי החינוך. המפגש ביניהם יוצר קרקע פורייה המאפשרת להשתמש בעיצוב ככלי חינוכי להעברת מסרים ובכך להשפיע ולחולל שינוי בחברה ובקהילה