הידר הסבה 2

ד"ר דביר קובי

מוסמך בהוראה - דביר קוביראש תכנית M.Teach מוסמך בהוראה, סמינר הקיבוצים. 

דוקטור למדעי המדינה ומרצה ליחסים בינלאומיים, משא-ומתן ומנהל ציבורי. 
מדריך פדגוגי ללימודי אזרחות, ומרצה לניהול והנהגת כיתה, קבלת החלטות ומנהיגות בחינוך.
מנחה סדנאות סטאז' וסדנאות מורה חדש במרכזי פסג"ה.
מגיש הפודקאסט "עולים כיתה", של התכנית לתואר שני, מוסמך בהוראה, M. Teach בסמינר הקיבוצים. חבר בוועדת הוגנות ושוויון בסמינר הקיבוצים.
לשעבר מורה לאזרחות, מחנך בכיתת מב"ר ורכז שכבה בתיכון רבין במזכרת בתיה. 

 

אברג'יל עמי

מוסמך בהוראה - עמי אברג'ילבוגר תואר ראשון בחינוך ומתמטיקה ותואר שני בהוראת המתמטיקה והמדעים מאוניברסיטת בן גוריון.
משנת 2016 מדריך פדגוגי למתמטיקה בתוכנית M.Teach.
מנחה סדנה דידקטית ומלווה את הסטודנטים בהתנסות בבתי הספר במסגרת ההכשרה. מדריך מורים למתמטיקה בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה  במשרד החינוך למעלה מעשור ומלווה סטודנטים להוראת המתמטיקה בהכשרות שונות.
בעל נסיון עשיר בתפקידים שונים בבתי הספר: רכז שכבה, רכז מתמטיקה ומחנך כיתה.

 

 

בכר שירי

בעלת תואר שני, מוסמך בהוראה, מסמינר הקיבוצים.
מדריכה פדגוגית בתוכנית M.Teach להוראת אזרחות והסטוריה.
מחנכת כיתות אומ"ץ ומדעית ומורה לאזרחות בתיכון.
מנחת הורים, מוסמכת מכון שפ"י של משרד החינוך, ומזה למעלה מעשור מרצה ומנחה סדנאות להורים, מגישה פינה בתוכניות טלוויזיה, ממגישות הפודקאסט "עושות הורות" ברשת "עושים הסטוריה" וממומחיות Ynet.
מאמינה בכל לב שבסיסו של חינוך מיטבי הם תקשורת, סמכות ואהבה שאינה תלויה בדבר, ושמחה על הזכות לקחת חלק.

 

 

בלומנפלד מעין

דוקטורנטית בית הספר לחינוך, אוניברסיטת תל אביב. חוקרת שילוב והכלה בדגש על נקודת המבט של הצוות החינוכי ביחס להכלה ומקצוע המשלבות. מלמדת בסמינר הקיבוצים 9 שנים, קורסים נבחרים: "הענות לשונות לומדים", "משילוב להכלה", "משפחתו של התלמיד עם המוגבלות", "מבוא למחשבת החינוך המיוחד". ראשת היחידה לגיוון והוגנות בסמינר הקיבוצים, במסגרת תפקיד זה עוסקת בשותפות, שייכות וגיוון של כלל המגזרים, התרבויות ואוכלוסיות הגיוון השונות בקמפוס. 

 

 

ברנדר עדי

בעלת תואר שני בהוראת המתמטיקה.
מרצה במכללה לאסטרטגיות, כלים וגישות בהוראת המתמטיקה.
מדריכה ומרצה בתחום ההוראה, בקורסים המיועדים למורים ולסטודנטים,מלווה צוותי מתמטיקה בפיתוח כלים וגישות בהוראת המתמטיקה.
מנהלת תוכנית חינוכית בהובלת מורי המתמטיקה בבתי ספר בקידום התלמידים .     
מארגנת הרצאות, וובינארים, כנסים וימי עיון למורים סביב סוגיות בהוראת המתמטיקה בנושאים נבחרים. כותבת ומפתחת חוברות חומרים ועזרי הוראה לשימוש בכיתה (במסגרת עסק עצמאי) באופן המאפשר ניהול הוראה תוך מענה לשונות, באמצאות הוראה מבוססת מיומנויות ודרגות חשיבה, במטרה לספק חוויות הצלחה לתלמידים ולמורים ולמקד את ההוראה בכיתה ההטרוגנית.

 

 

ד"ר גולדברג נעמה

מוסמך בהוראה - נעמה גולדברגפעילה חברתית בשדה הפמיניסטי, חוקרת בתחום הזנות . מייסדת ומנכ"לית עמותת "לא עומדות מנגד". זוכת "אות הנשיא להתנדבות", פרס קרן "יפה לונדון יערי" על עשייה פמיניסטית ופרס הוקרה על אקטיביזם חברתי מאוניברסיטת "בר אילן". עוסקת שנים רבות בחיבור בין השדה החינוכי לחברתי, ניהלה בעבר בית ספר לחינוך מיוחד ואת תוכנית החממה ליזמות חברתית, מלמדת קורסים בנושא נוער בסיכון ומגדר. בוגרת תוכנית "מנדל" למנהיגות חינוכית חברתית.

 

 

ד"ר דהן רועית

מוסמך בהוראה - רועית דהן

דר' לפילוסופיה ואנליטיקאית-קבוצתית.
מרצה ומנחה, ראש התוכנית להנחיית קבוצות בסמינר הקיבוצים, יו"ר ועדת הוראה במכון הישראלי לאנליזה-קבוצתית ועמיתה במכון תל אביב לפסיכואנליזה בת-זמננו. מתמחה באתיקה בהיבט פילוסופי ופסיכואנליטי. בעמך זכיתי להנחות קבוצות קריאה בטקסטים פילוסופיים לדור ראשון לניצולי שואה.
פרסומים:
פילוסופיה: ספר קאנט ופרויד: על מקור החוק המוסרי; והספר על חירות ואחריות, קאנט, הגל, פרויד, סארטר. שניהם בהוצאת רסלינג.
פילוסופיה ופוסט-טראומה:בשיתוף עם.קרניאל-לאואר.פרק בתוך סיפור קבוצתי, מנחים כותבים על דרכם עם קבוצות. בהוצאת אמציה.

 

ד"ר ונסובר ירון

מוסמך בהוראה - ונסובר ירוןירון הוא מדריך פדגוגי ומרצה. כותב על ומתעניין במורים ובהכשרת המורים; במורכבות של ההוראה ובקסם שלה; באופייה הסיפורי של ההיסטוריה, והקשר שבין ההיסטוריה לספרות; בשאלה איך אפשר לעשות את הלימוד למעניין ומסקרן עבור התלמידים; במקומן של תחושת הבטן ואינטואיציות בחינוך ובמחקר החינוך;  בדרכים עקיפות להציץ לתוך כיתת הלימוד; ביחסים שבין האקדמיה לבית הספר; והוא חושב שהניסיון לפצח את סודות הלמידה וההוראה שקול לניסיון להגיע אל האופק – ככל שאתה מתקרב אליו הוא הולך ומתרחק ממך.

 

 

ד"ר זר כבוד גליה

מוסמך בהוראה - גליה זר כבוד

בעלת דוקטורט בהוראת המדעים ממכון ויצמן למדע ותואר שני בביוטכנולוגיה מהאוניברסיטה העברית. מדריכה פדגוגית בתוכנית M.Teach להוראת ביולוגיה, כימיה ומדעים ומרצה בקורסים לתואר ראשון והסבות בהוראת המדעים. מורה למדעים, ביולוגיה וביוטכנולוגיה בחטיבת ביניים ובתיכון. מפתחת תוכניות לימודים וחומרי לימוד ומדריכת מורים במסגרות שונות. מתעניינת במפגש בין האקדמיה ושדה ההוראה, בין התאוריה והפרקטיקה, בפיתוח אוריינות מדעית וחשיבה ביקורתית וכן בחדשנות וטכנולוגיה בחינוך.

 

 

ד"ר יובל אמנון

מוסמך בהוראה - יובל אמנוןד"ר אמנון יובל הוא מרצה בכיר בחוג להיסטוריה במכללת סמינר הקיבוצים ומשמש כראש תוכנית התואר השני להוראת מדעי הרוח בגישה רב-תחומית במכללה. מחקריו עוסקים בשלושה נושאים מרכזיים: הזיקות שבין פוליטיקה, תרבות, חברה ומדע במערב אירופה בשנים שסביב מפנה המאה ה-18; ההקשרים הפוליטיים והאידיאולוגיים של החינוך; והתרבות הפוליטית בת-זמננו. ערך (יחד עם ד"ר דפנה יצחקי) את הספר דיו כתובה על נייר מחוק: חינוך בישראל והסכסוך היהודי-ערבי (רסלינג, 2022). ייסד וערך (יחד עם פרופ' נמרוד אלוני) את כתב העת הרב-תחומי גילוי דעת, העוסק בחינוך, חברה ותרבות.

 

 

לניאדו אורלי

מוסמך בהוראה - אורלי לניאדובוגרת תואר ראשון בחינוך ובפיתוח תכניות לימודים ותואר שני בהצטיינות במינהל חינוכי, מאוניברסיטת בר אילן.
מדריכה פדגוגית בניהול עסקי ומרצה בתוכנית למעלה מעשור. אמונה על הכשרת הסטודנטים בהתנסות המעשית, מנחה סדנה דידקטית, קורס הדרכה, ניהול והנהגת כיתה ומנחה סדנאות סטאז' ייעודיות. שמחה לקחת חלק בהכשרת דור העתיד שפניו להוראה. מאמינה שרק הכשרה נכונה של פרחי הוראה תיצור קרקע בטוחה להשתלבות והתמדה.
בעלת ניסיון עשיר בהוראה והנחייה. סופרת בגאווה 25 שנות עבודה בחינוך כולל תפקידי ריכוז שכבה, ניהול, הנחיית צוותים ועוד.
במקביל לאורך כל השנים שילבתי עבודה בחינוך מבוגרים בהוראת תחום הדעת.

 

ד"ר עוזרי רוייטברג סיגל

מוסמך בהוראה - עוזרי רוייטברג סיגל

סיגל עוזרי רוייטברג היא אנתרופולוגית וסוציולוגית פוליטית. תחומי המחקר שלה נעים בזיקות שבין: פוליטיקה, תרבות וחינוך. באוניברסיטה העברית, למדה לתואר ראשון [בחוגים מדע המדינה, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה] ולתואר שני [באנתרופולוגיה] ועבודת התזה שכתבה במסגרת זו על "המחאה בנושא פרשת ילדי תימן" זכתה בפרס עבודת הMA המצטיינת של האגודה הסוציולוגית הישראלית בשנת 2005. באוניברסיטת תל אביב, כתבה דוקטורט שהתפרסם כספר בהוצאת יד טבנקין ומאגנס (2020) על "סוציאל דמוקרטיה מקומית" במפלגת העבודה הישראלית ובמכון מופת כתבה פוסט דוקטורט שעסק בשיעורי אקטואליה בבתי ספר יסודיים, והתפרסם כמאמר בPedagogy Culture & Society  (2023).

.

 

ד"ר פינקו משה גיא

מוסמך בהוראה - פינקו משה גיאעבד בעבר כמורה בתיכון. בוגר החוג לפסיכולוגיה (תואר שני)  באוניברסיטת בן גוריון והחוג לפילוסופיה באוניברסיטת חיפה (דוקטוקט). עוסק בפילוסופיה של החינוך ובהכשרת מורים. תחומי העניין המרכזיים שלו בפילוסופיה של החינוך הם דאגה אכפתית ואמפתיה בחינוך, חינוך ערכי-מוסרי, הגותם החינוכית של ג'ון דיואי, מרטין בובר ונל נודינגס. בנוסף לכך הוא עוסק בהבנה ואפיון של משמעות בחיים כאחד ממניעיו המרכזיים של האדם. 

 

 

 

ד"ר פסקל ליאורה 

מוסמך בהוראה - פסקל ליאורהליאורה בעלת תואר שלישי בחינוך מהאוניברסיטה העברית ותואר שני בהצטיינות בשיטות מחקר, מדידה והערכה מאוניברסיטת תל אביב. בוגרת החוג לחינוך (שיטות הוראה והערכה) והחוג לספרות עברית. בוגרת בית הספר למנהיגות חינוכית, קרן מנדל. בעלת תעודת הוראה בספרות. את שירותה הצבאי עשתה כקצינת חינוך. שימשה כמעריכה במשה"ח ובמט״ח. כן עסקה בהכשרת מורים באו"פ. עוסקת במחקר אקדמי בתחומים הבאים: הערכה ומדידה של התחדשות יהודית, עיצוב זהות יהודית, דתיות ורוחניות. מייסדת ומנהלת מחלקת מחקר והערכה בקרן אבי חי בשנים 2019-2006. מאז סיום הקרן, ליאורה מרצה באקדמיה וכיום משמשת כראשת התוכנית לתואר שני "הערכה בחינוך".  

 

 

ד"ר קטקו תמר

מוסמך בהוראה - תמר קטקו

ראש התוכנית להוראת מדעי הרוח, על יסודי, שנת הקולג' (שנה א'), בפקולטה למדעי הרוח והחברה; מרצה בכירה בתחום הפילוסופיה של ההיסטוריה והחינוך, אתיקה, עיצוב תודעת זיכרון, מלחמת העולם השנייה (שואה, לחימת היהודים-יות בכל חזיתות מלחמת העולם השנייה, והחינוך הנאצי), הומור וסאטירה בחינוך; אוצרת מוזיאון הלוחם היהודי במלחמת העולם השנייה ע"ש הנשיא חיים הרצוג; יוצרת סרטי תעודה בערוצי טלויזיה שונים. ספרים: זיכרון נפרד מאבן (2010, הקיבוץ המאוחד); מקרח ברא אותו (2016, רסלינג); 
Ketko, T., Bor, H., & Arar, K. (Eds.). (2023). Enhancing Values of Dignity, Democracy, and Diversity in Higher Education: Comparative Insights for Challenging Times Routledge

 

ד"ר רם צור רונית

מוסמך בהוראה - רם צור רוניתד"ר רונית רם-צור חוקרת ומרצה בתחום מדעי הלמידה. מפתחת חיבורים ליישומים מתובנות מדעי המוח, לטובת קידום וחדשנות בחינוך לכלל התלמידים, וסיוע לאוכלוסיות עם לקויות למידה והפרעות נוירו-התפתחותיות. מתמקדת במחקריה בתהליכי תפיסה, קוגניציה, למידה וחשיבה יצירתית, תוך שימוש בטכנולוגיות לניטור תנועות עיניים, אלקטרופיזיולוגיה, פסיכופיסיקה, וניסויים התנהגותיים. מרצה בקורסים המשלבים ידע אינטרדיסיפלינרי של פרקטיקות הוראה מבוססות על מדעי המוח, לטובת רכישת מיומנויות ויחסי הגומלין שבין תהליכי למידה לקוגניציה ותודעה. ד"ר רונית רם-צור בוגרת מסלול דוקטורט בהצטיינות של מרכז המוח באוניברסיטת בר-אילן, בעלת פוסט-דוקטורט מהמעבדה למחקר נוירו-קוגניטיבי של אוניברסיטת חיפה, ובעלת התמחות באוכלוסיות מיוחדות מאוניברסיטת ניו-יורק (SUNY).

 

ד"ר שומרון ורד

מוסמך בהוראה - שומרון ורדמדריכה פדגוגית ומרצה במחלקה לחינוך מיוחד ובתכנית לתואר שני Mteach. חוקרת ומומחית בתחום אסטרטגיות למידה לשיפור וייעול תהליכי למידה וחשיבה במקצועות רבי מלל למתבגרים עם לקות למידה / הפרעות קשב. בנוסף, מנחה סמינריון בנושא אסטרטגיות למידה ותיווך. תחום מחקר ופירסום נוסף בנושא חוסן נפשי של ילדים עם לקות למידה בהקשר לאסטרטגיות התיווך שקיבלו. המאמר פורסם בכתב העת British Journal of Educational Psychology. כמו כן מתמחה וחוקרת באופן אמפירי את הנושאים: הוראה מותאמת / דיפרנציאלית, חוסן נפשי, לקויות למידה והפרעות קשב, השתנות קוגניטיבית, מסוגלות עצמית, אקלים בית ספרי והעצמה של מורים. בעשור האחרון השתתפות בכנסים בינלאומיים.

 

 

ד"ר שמר אלקיים טל

מוסמך בהוראה - שמר אלקיים טלבעלת דוקטורט ביעוץ חינוכי מאוניברסיטת תל אביב. מרצה  במכללת סמינר הקיבוצים במגוון קורסים ותכניות לתואר ראשון, לתואר שני וללימודי הסבה. הקורסים בתחומים של פסיכולוגיה כללית ופסיכולוגיה של גיל ההתבגרות, למידה רגשית חברתית  (SEL) ומיומנויות הקשבה. תחומי מחקר מרכזיים: השפעת הגירושים על הילדים, פדגוגיה חדשנית, להטב"קים במערכת החינוך. מובילת SEL - עומדת בראש ועדת היגוי בנושא ומנחת קהילות מרצות.ים במכללה.