ד"ר שרעבי עדי
ראשת התוכנית מוסמך בהוראה, M.Teach מרצה בכירה וחוקרת בפקולטה לחינוך בסמינר הקיבוצים. משמשת בתפקיד יו"ר ועדת מינויים לסגל בכיר אחר (נלווה) ובעבר כיהנה כראשת המחלקה לחינוך מיוחד. תחומי המחקר וההוראה שלה מתייחסים ליישום החינוך המכיל במערכת החינוך ולהסתגלותם הרגשית והחברתית של צעירים עם לקויות למידה והפרעת קשב ושל משפחות בהן אדם עם מוגבלות. עדי חברה באגודה הבינלאומית לחוקרים בתחום לקויות למידה IARLD - ומובילה מחקר בינלאומי הבוחן היבטים התנהגותיים, רגשיים ומוטיבציוניים של סטודנטים עם וללא לקויות למידה והפרעת קשב. בוגרת תוכנית ״אלומות, מובילים הכשרת מורים באקדמיה״, ובעבר ריכזה את תחום לקויות למידה באגף לשרותי חברה ורווחה במשרד החינוך.
ד"ר אבישר ניסים
ד"ר ניסים אבישר הוא איש חינוך, פסיכולוג קליני-חברתי וחוקר איכותני. חוקר את יחסי הגומלין בין תהליכי התפתחות (טיפוליים וחינוכיים) ובין הפוליטיקה במובנה הרחב, כיחסי כוח בין פרטים וקבוצות. בתוך כך, חוקר סוגיות של פערים בחינוך ובחברה על רקע אתני ומעמדי, ופיתוח חוסן במציאות מורכבת ואלימה. עוסק בהכשרת אנשי חינוך וטיפול, כולל בתחומי הרגישות החברתית-תרבותית (בטיפול ובחינוך), למידה חברתית-רגשית (SEL), פיתוח חוסן והתמודדות עם מצבי טראומה ומשבר, ותהליכי תקשורת בין-אישית. מרצה במכללת סמינר הקיבוצים ובביה"ס לפסיכולוגיה באוניברסיטת רייכמן.
אברג'יל עמי
בוגר תואר ראשון בחינוך ומתמטיקה ותואר שני בהוראת המתמטיקה והמדעים מאוניברסיטת בן גוריון.
משנת 2016 מדריך פדגוגי למתמטיקה בתוכנית M.Teach.
מנחה סדנה דידקטית ומלווה את הסטודנטים בהתנסות בבתי הספר במסגרת ההכשרה. מדריך מורים למתמטיקה בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה במשרד החינוך למעלה מעשור ומלווה סטודנטים להוראת המתמטיקה בהכשרות שונות.
בעל נסיון עשיר בתפקידים שונים בבתי הספר: רכז שכבה, רכז מתמטיקה ומחנך כיתה.
פרופ' אלוני נמרוד
פרופ' נמרוד אלוני, מרצה לפילוסופיה חינוכית ומופקד "קתדרת אונסקו לחינוך הומניסטי". פרסומיו כוללים 11 ספרים ומאמרים בתחום החינוך ההומניסטי, החינוך המוסרי, החינוך לדמוקרטיה והפדגוגיה האקטיביסטית לאקו-הומניזם. עשייתו החברתית התמקדה בתחומי חינוך ילדי הפליטים ומהגרי העבודה, חיים משותפים ליהודים וערבים, תרבות דמוקרטית וחינוך לאקו-הומניזם. בשנת 2004 זכה בתואר "אביר איכות השלטון" מטעם התנועה לאיכות השלטון בישראל, בשנת 2005 ב"פרס החינוך של העיר תל אביב-יפו", ובשנת 2021 בפרס אגודת בוגרי לימודי החינוך באוניברסיטת קולומביה על הצטיינות מקצועית ותרומה משמעותית לחקר החינוך בעולם. בשנת 2022 זכה ב"מגן האתיקה" מטעם ארגון רוטרי ישראל.
ד"ר גולדברג נעמה
פעילה חברתית בשדה הפמיניסטי, חוקרת בתחום הזנות . מייסדת ומנכ"לית עמותת "לא עומדות מנגד". זוכת "אות הנשיא להתנדבות", פרס קרן "יפה לונדון יערי" על עשייה פמיניסטית ופרס הוקרה על אקטיביזם חברתי מאוניברסיטת "בר אילן". עוסקת שנים רבות בחיבור בין השדה החינוכי לחברתי, ניהלה בעבר בית ספר לחינוך מיוחד ואת תוכנית החממה ליזמות חברתית, מלמדת קורסים בנושא נוער בסיכון ומגדר. בוגרת תוכנית "מנדל" למנהיגות חינוכית חברתית.
ד"ר גריס ענת
בוגרת תואר ראשון בסטטיסטיקה, תואר שני בהצטיינות בשיטות מחקר, מדידה והערכה, ובעלת תואר שלישי בחינוך מאוניברסיטת תל אביב. מלמדת קורסי שיטות מחקר וסטטיסטיקה.
תחומי העניין המרכזיים: תפיסות חינוכיות של פרחי הוראה בזיקה להתנסויות למידתם, היבטים רגשיים בלמידת המתמטיקה, שילוב גיליון אלקטרוני לקידום תהליכי למידה בהוראת הסטטיסטיקה. מחברת חוברות הדרכה לעיבוד נתונים לשילוב תוכנות סטטיסטיות בהוראה.
ד"ר דביר קובי
דוקטור למדעי המדינה ומרצה ליחסים בינלאומיים, משא-ומתן ומנהל ציבורי.
מדריך פדגוגי ללימודי אזרחות, ומרצה לניהול והנהגת כיתה, קבלת החלטות ומנהיגות בחינוך.
מנחה סדנאות סטאז' וסדנאות מורה חדש במרכזי פסג"ה.
מגיש הפודקאסט "עולים כיתה", של התכנית לתואר שני, מוסמך בהוראה, M. Teach בסמינר הקיבוצים.
חבר בוועדת הוגנות ושוויון בסמינר הקיבוצים.
לשעבר מורה לאזרחות, מחנך בכיתת מב"ר ורכז שכבה בתיכון רבין במזכרת בתיה.
ד"ר דהן רועית
דר' לפילוסופיה ואנליטיקאית-קבוצתית.
מרצה ומנחה, ראש התוכנית להנחיית קבוצות בסמינר הקיבוצים, יו"ר ועדת הוראה במכון הישראלי לאנליזה-קבוצתית ועמיתה במכון תל אביב לפסיכואנליזה בת-זמננו. מתמחה באתיקה בהיבט פילוסופי ופסיכואנליטי. בעמך זכיתי להנחות קבוצות קריאה בטקסטים פילוסופיים לדור ראשון לניצולי שואה.
פרסומים:
פילוסופיה: ספר קאנט ופרויד: על מקור החוק המוסרי; והספר על חירות ואחריות, קאנט, הגל, פרויד, סארטר. שניהם בהוצאת רסלינג.
פילוסופיה ופוסט-טראומה:בשיתוף עם.קרניאל-לאואר.פרק בתוך סיפור קבוצתי, מנחים כותבים על דרכם עם קבוצות. בהוצאת אמציה.
ד"ר ונסובר ירון
ירון הוא מדריך פדגוגי ומרצה. כותב על ומתעניין במורים ובהכשרת המורים; במורכבות של ההוראה ובקסם שלה; באופייה הסיפורי של ההיסטוריה, והקשר שבין ההיסטוריה לספרות; בשאלה איך אפשר לעשות את הלימוד למעניין ומסקרן עבור התלמידים; במקומן של תחושת הבטן ואינטואיציות בחינוך ובמחקר החינוך; בדרכים עקיפות להציץ לתוך כיתת הלימוד; ביחסים שבין האקדמיה לבית הספר; והוא חושב שהניסיון לפצח את סודות הלמידה וההוראה שקול לניסיון להגיע אל האופק – ככל שאתה מתקרב אליו הוא הולך ומתרחק ממך.
ד"ר זר כבוד גליה
ד"ר חן-לוי תמר
ד"ר תמר חן לוי מתמחה במנהיגות, ניהול ומדיניות בחינוך. מחקריה עוסקים במנהיגות פעלנית (Agentic Leadership), חוסן, הון חברתי ורגשי במערכות חינוך, מנהיגות מערכתית וזהות מקצועית בהשכלה הגבוהה. ראשת נתיב פיתוח למידה וניהול הדרכה בתואר הראשון, ומרצה בחוג לניהול וארגון מערכות חינוך בפקולטה לחינוך בתואר השני, סמינר הקיבוצים. כיום, פוסט-דוקטורנטית במרכז להשכלה גבוהה באוניברסיטת קנט, אנגליה. מחקרה עוסק בנושא זהות מקצועית של מרצים בהשכלה הגבוהה.
חקשוריאן יעל
מרצה בפקולטה לחינוך וראש תחום לימודים מעשיים בבית הספר לעיצוב בפקולטה לאומנויות. דוקטורנטית לחינוך בתחום פיתוח משחקים דיגיטליים ושילוב משחקים בחינוך. בעלת תואר ראשון ותואר שני בחינוך התמחות בתקשוב ולמידה, בוגרת התוכנית לפיתוח משחקי מחשב. יזמה ופיתחה את התוכנית לעיצוב ופיתוח משחקים דיגיטליים למחוננים, מנהלת פרויקטים דיגיטליים ומפתחת משחקי בריחה דיגיטליים. מרצה בתוכניות לתואר ראשון ותואר שני בפקולטה לחינוך בתחום הוראה ולמידה בסביבות דיגיטליות.
ד"ר יובל אמנון
ד"ר אמנון יובל הוא מרצה בכיר בחוג להיסטוריה במכללת סמינר הקיבוצים ומשמש כראש תוכנית התואר השני להוראת מדעי הרוח בגישה רב-תחומית במכללה. מחקריו עוסקים בשלושה נושאים מרכזיים: הזיקות שבין פוליטיקה, תרבות, חברה ומדע במערב אירופה בשנים שסביב מפנה המאה ה-18; ההקשרים הפוליטיים והאידיאולוגיים של החינוך; והתרבות הפוליטית בת-זמננו. ערך (יחד עם ד"ר דפנה יצחקי) את הספר דיו כתובה על נייר מחוק: חינוך בישראל והסכסוך היהודי-ערבי (רסלינג, 2022). ייסד וערך (יחד עם פרופ' נמרוד אלוני) את כתב העת הרב-תחומי גילוי דעת, העוסק בחינוך, חברה ותרבות.
ד"ר ישראלי שרית שרה
לימודי דוקטורט במסגרת התכנית לפרשנות ותרבות באוניברסיטת בר-אילן. המחקר שלי מתמקד בסוגת הדיוקן באמנות ותפיסת העצמי. תחום עניין ועיסוק מרכזי הוא הנחייה ופיתוח מיומנויות כתיבה אקדמיים. מלמדת קורסי כתיבה ואוריינות אקדמית וקורסים העוסקים בתהליך עיצוב הזהות (יחסי הגומלין בין האישי- חברתי-מקצועי), יחסי אני-זולת וסוגיות רב-תרבויות במרחב החינוכי.
לניאדו אורלי
בוגרת תואר ראשון בחינוך ובפיתוח תכניות לימודים ותואר שני בהצטיינות במינהל חינוכי, מאוניברסיטת בר אילן.
מדריכה פדגוגית בניהול עסקי ומרצה בתוכנית למעלה מעשור. אמונה על הכשרת הסטודנטים בהתנסות המעשית, מנחה סדנה דידקטית, קורס הדרכה, ניהול והנהגת כיתה ומנחה סדנאות סטאז' ייעודיות. שמחה לקחת חלק בהכשרת דור העתיד שפניו להוראה. מאמינה שרק הכשרה נכונה של פרחי הוראה תיצור קרקע בטוחה להשתלבות והתמדה.
בעלת ניסיון עשיר בהוראה והנחייה. סופרת בגאווה 25 שנות עבודה בחינוך כולל תפקידי ריכוז שכבה, ניהול, הנחיית צוותים ועוד.
במקביל לאורך כל השנים שילבתי עבודה בחינוך מבוגרים בהוראת תחום הדעת.
ד"ר עוזרי רוייטברג סיגל
סיגל עוזרי רוייטברג היא אנתרופולוגית וסוציולוגית פוליטית. תחומי המחקר שלה נעים בזיקות שבין: פוליטיקה, תרבות וחינוך. באוניברסיטה העברית, למדה לתואר ראשון [בחוגים מדע המדינה, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה] ולתואר שני [באנתרופולוגיה] ועבודת התזה שכתבה במסגרת זו על "המחאה בנושא פרשת ילדי תימן" זכתה בפרס עבודת הMA המצטיינת של האגודה הסוציולוגית הישראלית בשנת 2005. באוניברסיטת תל אביב, כתבה דוקטורט שהתפרסם כספר בהוצאת יד טבנקין ומאגנס (2020) על "סוציאל דמוקרטיה מקומית" במפלגת העבודה הישראלית ובמכון מופת כתבה פוסט דוקטורט שעסק בשיעורי אקטואליה בבתי ספר יסודיים, והתפרסם כמאמר בPedagogy Culture & Society (2023).
.
ד"ר פוקס אברבנאל כרמית
בוגרת תואר ראשון יחסים בינלאומים, תארים שניים בחינוך מוקד חברתי ומדע המדינה, ותואר שלישי במדע המדינה- חקר קהילות מעורבות.
חוקרת ומרצה בתחומי מדעי החברה וחינוך: פסיכולוגיה לתחומיה, קורסים במדע המדינה ויחסים בינ"ל וסוציולוגיה כדוגמת: סמינרים מחקריים,רב תרבותיות, ניהול והנהגת כיתה, מנהיגות ומוטיבציה בהנהגת קבוצה וחינוך. קהילתיות וקהילות אך אינטרדיסיפלינריות היא שם המשחק!
תפקידים: ניהול במערכת החינוך הציבורית וראש מסלול על יסודי בהכשרת סטודנטים להוראה.
פרסומים בנושאים:קהילות מעורבות לדתיים וחילוניים כהתארגנות פוליטית - חברתית / בחינת הרגשות ובירור הזהות במסגרת חוג כדורגל לילדים ערבים ויהודים/ התמורות בדגמי מנהיגות של ראשי מסלול במכללות להכשרה להוראה/אתגרים והתמודדויות בהכשרה להוראה.
ד"ר פינקו משה גיא
עבד בעבר כמורה בתיכון. בוגר החוג לפסיכולוגיה (תואר שני) באוניברסיטת בן גוריון והחוג לפילוסופיה באוניברסיטת חיפה (דוקטוקט). עוסק בפילוסופיה של החינוך ובהכשרת מורים. תחומי העניין המרכזיים שלו בפילוסופיה של החינוך הם דאגה אכפתית ואמפתיה בחינוך, חינוך ערכי-מוסרי, הגותם החינוכית של ג'ון דיואי, מרטין בובר ונל נודינגס. בנוסף לכך הוא עוסק בהבנה ואפיון של משמעות בחיים כאחד ממניעיו המרכזיים של האדם.
ד"ר פסקל ליאורה
ליאורה בעלת תואר שלישי בחינוך מהאוניברסיטה העברית ותואר שני בהצטיינות בשיטות מחקר, מדידה והערכה מאוניברסיטת תל אביב. בוגרת החוג לחינוך (שיטות הוראה והערכה) והחוג לספרות עברית. בוגרת בית הספר למנהיגות חינוכית, קרן מנדל. בעלת תעודת הוראה בספרות. את שירותה הצבאי עשתה כקצינת חינוך. שימשה כמעריכה במשה"ח ובמט״ח. כן עסקה בהכשרת מורים באו"פ. עוסקת במחקר אקדמי בתחומים הבאים: הערכה ומדידה של התחדשות יהודית, עיצוב זהות יהודית, דתיות ורוחניות. מייסדת ומנהלת מחלקת מחקר והערכה בקרן אבי חי בשנים 2019-2006. מאז סיום הקרן, ליאורה מרצה באקדמיה וכיום משמשת כראשת התוכנית לתואר שני "הערכה בחינוך".
ד"ר קטקו תמר
ד"ר רם צור רונית
ד"ר רונית רם-צור חוקרת ומרצה בתחום מדעי הלמידה. מפתחת חיבורים ליישומים מתובנות מדעי המוח, לטובת קידום וחדשנות בחינוך לכלל התלמידים, וסיוע לאוכלוסיות עם לקויות למידה והפרעות נוירו-התפתחותיות. מתמקדת במחקריה בתהליכי תפיסה, קוגניציה, למידה וחשיבה יצירתית, תוך שימוש בטכנולוגיות לניטור תנועות עיניים, אלקטרופיזיולוגיה, פסיכופיסיקה, וניסויים התנהגותיים. מרצה בקורסים המשלבים ידע אינטרדיסיפלינרי של פרקטיקות הוראה מבוססות על מדעי המוח, לטובת רכישת מיומנויות ויחסי הגומלין שבין תהליכי למידה לקוגניציה ותודעה. ד"ר רונית רם-צור בוגרת מסלול דוקטורט בהצטיינות של מרכז המוח באוניברסיטת בר-אילן, בעלת פוסט-דוקטורט מהמעבדה למחקר נוירו-קוגניטיבי של אוניברסיטת חיפה, ובעלת התמחות באוכלוסיות מיוחדות מאוניברסיטת ניו-יורק (SUNY).
ד"ר שומרון ורד
מדריכה פדגוגית ומרצה במחלקה לחינוך מיוחד ובתכנית לתואר שני Mteach. חוקרת ומומחית בתחום אסטרטגיות למידה לשיפור וייעול תהליכי למידה וחשיבה במקצועות רבי מלל למתבגרים עם לקות למידה / הפרעות קשב. בנוסף, מנחה סמינריון בנושא אסטרטגיות למידה ותיווך. תחום מחקר ופירסום נוסף בנושא חוסן נפשי של ילדים עם לקות למידה בהקשר לאסטרטגיות התיווך שקיבלו. המאמר פורסם בכתב העת British Journal of Educational Psychology. כמו כן מתמחה וחוקרת באופן אמפירי את הנושאים: הוראה מותאמת / דיפרנציאלית, חוסן נפשי, לקויות למידה והפרעות קשב, השתנות קוגניטיבית, מסוגלות עצמית, אקלים בית ספרי והעצמה של מורים. בעשור האחרון השתתפות בכנסים בינלאומיים.
ד"ר שמר אלקיים טל
בעלת דוקטורט ביעוץ חינוכי מאוניברסיטת תל אביב. מרצה במכללת סמינר הקיבוצים במגוון קורסים ותכניות לתואר ראשון, לתואר שני וללימודי הסבה. הקורסים בתחומים של פסיכולוגיה כללית ופסיכולוגיה של גיל ההתבגרות, למידה רגשית חברתית (SEL) ומיומנויות הקשבה. תחומי מחקר מרכזיים: השפעת הגירושים על הילדים, פדגוגיה חדשנית, להטב"קים במערכת החינוך. מובילת SEL - עומדת בראש ועדת היגוי בנושא ומנחת קהילות מרצות.ים במכללה.