אופי הלמידה בתוכנית הוא קבוצתי–חווייתי, תוך התייחסות לתפקידי הניהול אותם ממלאים המשתתפים.
התוכנית מתקיימת בשיתוף משרד החינוך והתנועה הקיבוצית.
ראשת התוכנית: סמדר שם־טוב
יועצת חינוכית בארגון "שבילים", העוסק בפיתוח תהליכים חינוכיים במערכות החינוך החברתיות בקיבוצים. מתמחה בהנחיית מנהלים, הובלת תהליכים קהילתיים, בניית תכניות עבודה למנהלים ולצוותי חינוך, הדרכת צוותי חינוך, תקשורת עם הורים ועוד.
בעלת תואר שני בחינוך בלתי פורמלי וביעוץ חינוכי, מנחת קבוצות מוסמכת, בוגרת לימודי יהדות תרבות חילונית ומאמנת אישית למתבגרים בהתמודדות חברתית ולימודית.
• הכשרה משולבת תיאוריה ופרקטיקה המותאמת לצרכים הייחודיים של המגזר ההתיישבותי.
• תחומי תוכן אקלקטיים, שנבנו בהתאמה למציאות היומיומית הנוגעת לחינוך ילדים ונוער במסגרות בלתי פורמליות.
• הקניית כלים לקידום שינוי חיובי במערכות חינוך בקהילה.
• התוכנית מזמנת התפתחות אישית ומקצועית בתפקידי ניהול והדרכה במוסדות חינוך בלתי פורמליים.
מנהלות ומנהלי מערכות חינוכיות ופנימיות, מערכות חינוך בקיבוצים, ביישובים קהילתיים, במועצות אזוריות, במועצות מקומיות, ברשויות, במתנ“סים ובמסגרות צהרונים.
• החינוך הבלתי פורמלי וייחודו – הובלת תהליכים ברמת הפרט והקבוצה.
• עיצוב תפיסה עצמית בתפקידי הובלה, ניהול ומנהיגות חינוכית.
• טכניקות וכלים בהובלה ובניהול בחינוך הבלתי פורמלי.
• סגנונות הורות, תקשורת מקרבת עם הורים.
• כלים בייעוץ ארגוני ובהובלת תהליכים בקהילה.
• אתגרים בקהילה במאה ה־21: אלימות, מיניות, סמים, אלכוהול, סכנות ברשת.
• חינוך ערכי בחברה רב ־תרבותית.
• שילוב והכלה של ילדים בעלי התנהגויות מאתגרות במסגרות חינוכיות.
• טיפוח ההון האנושי וחיזוק צוותי העבודה.
• כלכלת חינוך.
מטעם מכללת סמינר הקיבוצים, המכללה לחינוך, לטכנולוגיה ולאומנויות (ע"ר).
פתיחת התוכנית מותנית במספר הנרשמים.