הדר בחרוה 1900 400 (1)

הרשמה אונליין

התוכנית מיועדת לאנשי חינוך וטיפול בבתי הספר היסודיים המעוניינים בהכשרה בהוראה מותאמת בשפה ובמתמטיקה, במטרה לקדם תלמידים עם קשיים ופערים לימודיים וליצור עבורם תוכניות התערבות מותאמות. במסגרת התוכנית, ירכשו הלומדים ידע בתחומי הקוגניציה, השפה והמתמטיקה ויעמיקו בהיכרות עם מאפייני אוכלוסיות הלומדים השונות, תוך  מיקוד בהפרעות בלמידה ובקשב. בנוסף, ייחשפו הלומדים למגוון כלים חדשניים – דיגיטליים להערכה ולטיפול בתחומי השפה והמתמטיקה,  יכירו דרכי חשיבה ופתרון של תלמידים, שגיאות נפוצות בשפה ובמתמטיקה ודרכי התמודדות איתן, תוך כדי התאמת אסטרטגיות ייחודיות לצרכיו הייחודיים של כל תלמיד.

היקף ומשך הלימודים

תוכנית שנתית, בהיקף של 156 שעות

מתכונת הלימודים

היברידית- משלבת בין למידה מקוונת ופרונטלית (רוב השיעורים מתקיימים באופן מקוון)   

הלימודים מתקיימים בימי חמישי על פי הפירוט הבא:

  • ימי הלימוד המקוונים יתקיימו בין השעות 8:30–13:45
  • ימי הלימוד הפרונטליים יתקיימו בין השעות 09:00–14:15
מיקום
מכון מופ"ת, רחוב שושנה פרסיץ 13, תל אביב
מועד פתיחה

אוקטובר 2025

גמולים
במסלול אישי, באחריות הסטודנט ובכפוף לתנאי משרד החינוך

ראשות התוכנית:

ד"ר אורית שלח־ענבר
ראש המחלקה לחינוך מיוחד בסמינר הקיבוצים – המכללה לחינוך, לטכנולוגיה ולאומנויות (ע"ר).
מרצה וחוקרת בתחום ההוראה המותאמת, לקויות הלמידה והפרעת קשב.

מיה דביר  M.A.
מדריכה פדגוגית, מרצה בתחום ההוראה המותאמת, לקויות הלמידה והפרעת הקשב. מפתחת תוכניות לימודים בתחום הוראת הקריאה

 

ייחודיות התוכנית

  • סגל הוראה מנוסה מהמחלקה להכשרת מורים/ות לחינוך מיוחד בסמינר הקיבוצים
  • ביסוס היכולת לפיתוח עצמאי של אמצעי הוראה דיגיטליים ומסורתיים (דפי משימה, משחקים וכדומה) המותאמים במדויק לצרכיו של התלמיד עם הקשיים בלמידה ובקשב.
  • חיבור מעמיק בין תיאוריה לפרקטיקה 
  • שיטות הוראה מגוונות ועדכניות, שימוש בכלים דיגיטליים, דפי עבודה, משחקים, ועוד.
  • העשרת ארגז הכלים המקצועי, לאנשי ונשות חינוך המלמדים בבתי הספר היסודיים. 
  • אפשרויות קריירה מגוונות בתחום
  • לימודים מקוונים ברובם , המאפשרים גמישות ללומדים.

 

תנאי קבלה

  • תואר ראשון בחינוך או בטיפול
  • תעודת הוראה
  • ניסיון של שנתיים במסגרת בית ספר יסודי / על יסודי
  • מפגש היכרות

 תהליך ההרשמה

  1. הרשמה באתר ותשלום דמי רישום
  2. העלאת קובצי תעודות ומסמכים רלוונטיים לפורטל מועמד, בהתאם לתנאי הקבלה
  3. מפגש היכרות

מבנה הלימודים

  • סמס' א' הוראה מותאמת במתמטיקה:
    הבנת קשיים ולקויות במתמטיקה, מושגים מתמטיים, כלים ושיטות הוראה.
  • סמס' ב' הוראה מותאמת בשפה:
    התפתחות השפה ומוכנות לקריאה וכתיבה, הקניית קריאה, ערכות מעקב ככלי להערכה והתקדמות, אסטרטגיות לשיפור שגיאות כתיב, שטף קריאה ואסטרטגיות למידה.

 

בין נושאי הלימוד

  • היכרות עם מאפייניהם וצורכיהם של תלמידים עם הפרעות בלמידה ובקשב, קשיים רגשיים–התנהגותיים, שפתיים, ניהוליים וקוגניטיביים.
  • העמקה בעקרונות השפתיים, הקוגניטיביים והמטה־קוגניטיביים העומדים בבסיס היכולות השפתיות והמתמטיות.
  • היכרות עם אבחונים פורמליים ובלתי פורמליים הבודקים את היכולות השפתיות והמתמטיות, את ניתוחם וממצאיהם ובניית תוכנית התערבות לקידום יכולות אלה.
  • מודלים בהוראה מותאמת ואמצעי הוראה המותאמים לצורכיהם של תלמידים עם ליקויי למידה או הפרעת קשב.
  • רכישת כלים פרקטיים לפיתוח עצמאי של אמצעי הוראה דיגיטליים ומסורתיים ייעודיים לתלמידים עם לקויות למידה.
  • ידע מעמיק בתחום הקוגניציה, השפה והמתמטיקה.
  • מאפייני אוכלוסיות הלומדים השונות תוך כדי מיקוד בהפרעות בלמידה ובקשב. נכיר הגדרות לקשיים, מאפיינים, כמו גם דרכי טיפול והוראה.
  • כלים דיגיטליים ומסורתיים להערכה ולטיפול בתחומי המתמטיקה והשפה.
  • היכרות עם דרכי חשיבה של תלמידים, שגיאות נפוצות בקריאה ובמתמטיקה, דרכי התמודדות עם קשיים אלה והתאמת אסטרטגיות ייחודיות לתלמידים עם קשיים בלמידה ובקשב.

תעודות סיום

מטעם מכללת סמינר הקיבוצים, המכללה לחינוך, לטכנולוגיה ולאומנויות (ע"ר).
1. מומחים בהוראה מותאמת במתמטיקה
2. מומחים בהוראה מותאמת בשפה

 

פתיחת התוכנית מותנית במספר הנרשמים.

מתעניינים בלימודים?

לקבלת מידע נוסף, אנא מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם:

רוצים לדבר איתנו?
מתעניינים בלימודים 5