ראשות התוכנית:
ד"ר אורית שלח־ענבר
ראש המחלקה לחינוך מיוחד בסמינר הקיבוצים – המכללה לחינוך, לטכנולוגיה ולאומנויות (ע"ר).
מרצה וחוקרת בתחום ההוראה המותאמת, לקויות הלמידה והפרעת קשב.
מיה דביר M.A.
מדריכה פדגוגית, מרצה בתחום ההוראה המותאמת, לקויות הלמידה והפרעת הקשב. מפתחת תוכניות לימודים בתחום הוראת הקריאה
ייחודיות התוכנית
- סגל הוראה מנוסה מהמחלקה להכשרת מורים/ות לחינוך מיוחד בסמינר הקיבוצים
- ביסוס היכולת לפיתוח עצמאי של אמצעי הוראה דיגיטליים ומסורתיים (דפי משימה, משחקים וכדומה) המותאמים במדויק לצרכיו של התלמיד עם הקשיים בלמידה ובקשב.
- חיבור מעמיק בין תיאוריה לפרקטיקה
- שיטות הוראה מגוונות ועדכניות, שימוש בכלים דיגיטליים, דפי עבודה, משחקים, ועוד.
- העשרת ארגז הכלים המקצועי, לאנשי ונשות חינוך המלמדים בבתי הספר היסודיים.
- אפשרויות קריירה מגוונות בתחום
- לימודים מקוונים ברובם , המאפשרים גמישות ללומדים.
תנאי קבלה
- תואר ראשון בחינוך או בטיפול
- תעודת הוראה
- ניסיון של שנתיים במסגרת בית ספר יסודי / על יסודי
- מפגש היכרות
תהליך ההרשמה
- הרשמה באתר ותשלום דמי רישום
- העלאת קובצי תעודות ומסמכים רלוונטיים לפורטל מועמד, בהתאם לתנאי הקבלה
- מפגש היכרות
מבנה הלימודים
- סמס' א' הוראה מותאמת במתמטיקה:
הבנת קשיים ולקויות במתמטיקה, מושגים מתמטיים, כלים ושיטות הוראה.
- סמס' ב' הוראה מותאמת בשפה:
התפתחות השפה ומוכנות לקריאה וכתיבה, הקניית קריאה, ערכות מעקב ככלי להערכה והתקדמות, אסטרטגיות לשיפור שגיאות כתיב, שטף קריאה ואסטרטגיות למידה.
בין נושאי הלימוד
- היכרות עם מאפייניהם וצורכיהם של תלמידים עם הפרעות בלמידה ובקשב, קשיים רגשיים–התנהגותיים, שפתיים, ניהוליים וקוגניטיביים.
- העמקה בעקרונות השפתיים, הקוגניטיביים והמטה־קוגניטיביים העומדים בבסיס היכולות השפתיות והמתמטיות.
- היכרות עם אבחונים פורמליים ובלתי פורמליים הבודקים את היכולות השפתיות והמתמטיות, את ניתוחם וממצאיהם ובניית תוכנית התערבות לקידום יכולות אלה.
- מודלים בהוראה מותאמת ואמצעי הוראה המותאמים לצורכיהם של תלמידים עם ליקויי למידה או הפרעת קשב.
- רכישת כלים פרקטיים לפיתוח עצמאי של אמצעי הוראה דיגיטליים ומסורתיים ייעודיים לתלמידים עם לקויות למידה.
- ידע מעמיק בתחום הקוגניציה, השפה והמתמטיקה.
- מאפייני אוכלוסיות הלומדים השונות תוך כדי מיקוד בהפרעות בלמידה ובקשב. נכיר הגדרות לקשיים, מאפיינים, כמו גם דרכי טיפול והוראה.
- כלים דיגיטליים ומסורתיים להערכה ולטיפול בתחומי המתמטיקה והשפה.
- היכרות עם דרכי חשיבה של תלמידים, שגיאות נפוצות בקריאה ובמתמטיקה, דרכי התמודדות עם קשיים אלה והתאמת אסטרטגיות ייחודיות לתלמידים עם קשיים בלמידה ובקשב.
תעודות סיום
מטעם מכללת סמינר הקיבוצים, המכללה לחינוך, לטכנולוגיה ולאומנויות (ע"ר).
1. מומחים בהוראה מותאמת במתמטיקה
2. מומחים בהוראה מותאמת בשפה
פתיחת התוכנית מותנית במספר הנרשמים.