נגישות

  • הצהרת נגישות
Powered by ngsoft מעבר לאתר חיצוני
  • דלג לתפריט ראשי
  • דלג לתוכן
  • דלג לפוטר
Logo DESK Logo MOB
מכללת סמינר הקיבוצים
  • כניסה למערכות מידע
    • מייל מכללתי
    • מוודל
      • תשפ"ב
      • תשפ"א
      • שנים קודמות
    • למידה סינכרונית
      • TEAMS
      • ZOOM
    • איפוס סיסמא
    • חיפוש קורסים
    • כניסה למערכת ניהול בחינות
    • מרכז תמיכה מחשוב ומערכות מידע
    • חילן נט
    • כניסה מרחוק למערכת המכללה
    • כלים אקדמים ממוחשבים
  • סגל
    • מנהלי
    • אקדמי
  • סטודנטים
  • צרו קשר
  • עברית
    • En
    • عر
    • עב
  • עלינו
    • אודות המכללה
    • פרסומי המכללה
    • קודם כל חינוך - הבלוג של סמינר הקיבוצים
  • תכניות לימוד
    • תואר ראשון
    • תואר שני
    • הסבה להוראה
    • לימודי תעודה
    גישה מהירה לתכניות הלימוד
  • הרשמה וקבלה ללימודים
    • מידע כללי למועמד
    • קבלה וחישוב ציונים
    • סדרי הרשמה
    • הרשמה באמצעות האתר
  • יחידות ומכונים
    • המכון לחינוך מתקדם
    • הרשות למחקר ולהערכה
    • המרכז לחדשנות ועיצוב למידה
    • היחידה לפדגוגיה דיגיטלית
    • היחידה לקידום ההוראה
    • סטאז' - היחידה לכניסה להוראה
    • היחידה למעורבות חברתית
    • דיקנט הסטודנטים
    • מהו"ת - מרכז ללקויי למידה
    • המרכז לאמפתיה בחינוך ובחברה
    • החממה ליזמות חינוכית חברתית
    • המרכז ליזמות
    • המרכז לפדגוגיה מתבוננת
    • המכון הישראלי לחינוך היסטורי
  • ספרייה
    • הספרייה לשרותך
    • שירותי השאלה ותקנון הספרייה
    • מאגרי מידע וכלי עזר למחקר
    • שירות למרצה
  • כניסה למערכות מידע
    • מייל מכללתי
    • מוודל
      • תשפ"ב
      • תשפ"א
      • שנים קודמות
    • למידה סינכרונית
      • TEAMS
      • ZOOM
    • איפוס סיסמא
    • חיפוש קורסים
    • כניסה למערכת ניהול בחינות
    • מרכז תמיכה מחשוב ומערכות מידע
    • חילן נט
    • כניסה מרחוק למערכת המכללה
    • כלים אקדמים ממוחשבים
  • סגל
    • מנהלי
    • אקדמי
  • סטודנטים
  • EN
  • عر
עמוד הבית יחידות ומכונים המרכז לפדגוגיה מתבוננת פעילויות המרכז שעות שקט
שעות שקט
שעות שקט
  • המכון לחינוך מתקדם
  • הרשות למחקר ולהערכה
  • המרכז לחדשנות ועיצוב למידה
  • היחידה לפדגוגיה דיגיטלית
  • היחידה לקידום ההוראה
  • סטאז' - היחידה לכניסה להוראה
  • היחידה למעורבות חברתית
  • דיקנט הסטודנטים
  • מהו"ת - מרכז ללקויי למידה
  • המרכז לאמפתיה בחינוך ובחברה
  • החממה ליזמות חינוכית חברתית
  • המרכז ליזמות
  • המרכז לפדגוגיה מתבוננת
    • אודות
    • פעילויות המרכז
      • ליווי מרצים בהטמעת פדגוגיה מתבוננת
      • קורסים משלבי התבוננות
      • שעות שקט
      • השתלמויות לצוותי חינוך
      • מאמרים
      • סדנאות התבוננות
      • קבוצת המחקר והפעולה
      • בקשה להעברת פעילות במרחב ההתבוננות - המרכז לפדגוגיה מתבוננת
    • English
    • צוות המרכז
  • המכון הישראלי לחינוך היסטורי

שעות שקט

בשנה"ל תשע"ט ייערכו באופן קבוע שעות שקט בהנחיה.

כל באי המכללה מוזמנים לפעילות שקטה (מדיטציה, נשימה ותנועה רכה).

הפעילות תיערך בהנחיית סטודנטים ומרצים מהמכללה.

בימים  ב' ג' בין השעות 07:30-08:15

בימים א'  ג' בין השעות 09:15-10:00
 

למה לבוא לסמינר ב-7:30?
הלל פרידמן, סטודנטית שנה ב' לאנגלית, מנחה את שעת השקט בימי שני ושלישי.

השעון המעורר מצלצל ב-6:30 ובאופן אינסטינקטיבי את מוציאה את היד מהשמיכה לכבות אותו לעוד 5 דקות. את מותשת והשיעור רק מתחיל ב-8:30. למה את עושה את זה לעצמך? אחרי הצלצול השני את קמה, מתכוננת במהירות ויוצאת אל הקור בחוץ. את מגיעה לסמינר, מראה את כרטיס הסטודנט לשומר וממשיכה למרחב ההתבוננות. את משאירה את הנעליים שלך בדלת ונכנסת לחדר העגול. יש מזרנים על הרצפה וכמה עוד סטודנטים כבר הגיעו.

 את מוצאת מזרן והתרגול מתחיל. את פותחת קשרים בצוואר, עושה כמה טוויסטים ומסיימת ב׳כלב מביט מטה׳. עכשיו למדיטציה. את מוצאת תנוחה מיטיבה וסוגרת את העיניים, מנסה להיות קשובה לנשימה. היית כל כך עסוקה בזמן האחרון. את חושבת על התרגיל שאת חייבת לעשות לשיעור מתודולוגיה. הסמסטר רק התחיל ואת כבר עמוסה כל כך.

״במדיטציה הראש ירצה להתעסק בסיפורים ומחשבות. הכל בסדר. כשאתם שמים לב שזה קורה, תחזירו בעדינות את המבט לנשימה״ קול רגוע קוטעת את רצף המחשבות שלך. את מחזירה את המבט לנשימה שלך אבל עכשיו האף שלך מגרד ואת פשוט חייבת לגרד אותו. למה זה תמיד קורה? את חושבת לעצמך. אפשר להבין למה אני אף פעם לא מצליחה לעשות את המדיטציה הזאת בבית. משהו תמיד מוציא אותי מריכוז.

 ״אחד הדברים הראשונים שאנחנו נפגשים במדיטציה הוא חוסר נוחות. קשה להיות באי עשייה. הראש רוצה לעשות. אל תתעלמו מהאי נוחות. תקשיבו לאזור שקורא לתשומת לבכם ותנשמו אליו.״ הקול שוב גורם לך להתעורר מהמחשבות שלך. את שואפת ונושפת ושמה לב לגירוד שקולו כבר התחיל להחליש. זה עובד, את חושבת לעצמך. את בדרך להיות גורו של מדיטציה. תשכחו ממתח ואיבוד שליטה, מעכשיו את הולכת להיות מה זה רגועה ומכילה.

 ״כשאתם נושמים, תשימו לב להבעת פנים שלכם. כשאתם עמוק במחשבות, שרירי הפנים שלכם מתוחים. תשחררו, תאפשרו למחשבות לבוא ולצאת בלי הצורך להתעסק בהן.״ את משחררת את שרירי הפנים שלך ומרגישה את עצמך חוזרת לנשימה שלך. את שואפת ונושפת, מרגישה את הבטן שלך עולה ויורדת עם כל נשימה. יש עדיין קצת רעש בראש אבל זה כבר לא עניינך. את רגועה, מחוברת לגופך.

 ״לשתי דקות האחרונות של התרגול, תחשבו על מילה שאתם מאחלים לעצמכם היום״ הקול הרגוע מציע. את חושבת רגע ואז זה בא אלייך: חמלה. זה מה שאת מאחלת לעצמך. מסיימים את התרגול במתיחה טובה. בעמידה את מעלה את ידייך, אוחזת אותם יחד ומביאה אותן אל הלב שלך. חמלה. את מחייכת, נועלת את נעלייך ויוצאת נמרצת אל היום הגדול שמחכה לך. 

הלל פרידמן:

סטודנטית להוראת אנגלית בתוכנית המצטיינים שנה ב׳.

מדיטציה בשיטת (MBSR) עם הדגש על הנשימה, התבוננות בתחושות בגוף, ותשומת לב להופעתם הפיזית של הרגשות ומחשבות. אני אתחיל את המפגש בתרגיל של תנועה מודעת לסייע לראש לחזור ל״עכשיו״ . אחרי הסבר על אופני הישיבה ונשימה, אציע מילה, אזור בגוף או נושא מסוים שאותו אנחנו לוקחים איתנו לתרגול מדיטציה. לאורך המדיטציה, אגיד משפט או שניים לאסוף את המתרגלים שוב לרגע, לגוף ולנשימה. בימים מסוימים, אעביר דמיון מודרך, באחרים התמקדות באזורים שונים בגוף או באזור מסוים הקורא לתשומת לב אצל כל אחד. בסוף כל תרגול, אעביר טעימה של תנועות יוגה התורמות לתחושת היכולת וביטחון לקראת היום שבא עלינו בטוב.     

הילה ולצ'ר:

סטודנטית להוראת מדעי הרוח בתכנית המצטיינים שנה ב'.
בתוך היום-יום העמוס והאפור, אני משתדלת מדי פעם לעצור, להתבונן ולנשום.
מדהים איך כמה דקות של הקשבה לגוף, לנשימות - יכולות להאיר את היום, לחדד את החושים ולפתוח את הלב.

אני מאמינה שמרחב ההתבוננות יכול לשנות את חוויית הלמידה שלנו (וממילא גם את איכות ההוראה שלנו...), ומתרגשת לקחת בו חלק, ולהנחות שני מפגשים בכל שבוע - בשלישי בבוקר וברביעי אחר הצהריים. אשמח לפגוש אתכן/ם שם! 

  • צור קשר
    • 03-6902323
    • info.skb@smkb.ac.il
    • מכרזים
    • השכרת כיתות
    • דרכי הגעה
  • עלינו
    • אודות המכללה
    • פרסומי המכללה
    • דיקנט הסטודנטים
    • קודם כל חינוך - הבלוג של סמינר הקיבוצים
  • תוכניות הלימודים
    • תואר ראשון
    • תואר שני
    • הסבה להוראה
    • לימודי תעודה
  • להרשמה
    • הרשמה באמצעות האתר
    • קבלה וחישוב ציונים
    • סדרי הרשמה
    • מדור שכר לימוד
    • מידע כללי למועמד
  • ספרייה
    • הספרייה לשרותך
    • נהלי השאלה
    • מידע והדרכה
    • שירות למרצה
  • יחידות ומכונים
    • המכון לחינוך מתקדם
    • הלל היחידה לכניסה להוראה
    • המרכז לאמפתיה בחינוך ובחברה
    • המרכז לפדגוגיה מתבוננת
    • הרשות למחקר ולהערכה
    • היחידה למעורבות חברתית
    • החממה ליזמות חינוכית חברתית
    • המכון הישראלי לחינוך היסטורי
    • פדגוגיה דיגיטלית
    • המרכז להורות ומשפחה
    • מרכז פתו"ח - שימוש נבון באינטרנט
    • היחידה לקידום ההוראה
    • מהו"ת - מרכז ללקויי למידה
    • המרכז ליזמות
    • מרכז חדשנות ועיצוב למידה - משעול
  • תקנון ותנאי שימוש
  • מפת אתר
  • הצהרת נגישות
לאתר ngsoft