ד"ר שלח ענבר אורית
ד"ר אורית שלח-ענבר מכהנת כראשת המחלקה לחינוך מיוחד רב גילי (6-21 שנים) בפקולטה לחינוך. היא פועלת להפצת התפיסה של הכלה ושיוויון הזדמנויות לאנשים עם מוגבלויות בתחומי החיים השונים.
אורית אשת חינוך ומומחית בתחום ההוראה המותאמת במתמטיקה. בסמינר מרצה בקורסים ובסדנאות פרקטיקום בתחום ההוראה המותאמת ובמסגרת משה״ח מדריכה את מורי החינוך המיוחד במתי״א תל אביב.
אורית חוקרת בתחום החינוך והחינוך המיוחד בנושאים: הכשרת מורים, פיתוח גריט, זהות מקצועית, תחושת העצמה ומשמעות בחיים בקרב סטודנטים להוראה ומורים בשלבי קריירה שונים עם וללא לקויות למידה, שילוב מיינדפולנס בחינוך, שילוב בין למידה פרונטלית ללמידה ״מרחוק״ באקדמיה. אורית לומדת בתכנית הפוסט דוקטורט של מכון מופ״ת.
ד"ר בוסטן - נבעה נעה
ד"ר בוסטן נעה מרצה ומדפ"ית במחלקה לחנ"מ מנגישה אקדמית ותומכת בקבלת החלטות
הוראה והדרכה במשה"ח בחנ"מ וכמדריכה ארצית באוטיזם
מחקר: אוטיזם בתפקוד בינוני נמוך ואוכלוסייה עם מש"ה ותסמונת דאון
שולמן ובוסתן (2012) הקשר בין מודל שילוב חינוכי ונטיית הורים לילדים עם אוטיזם להוצאה מהבית (אפשר כתב עת 36)
Lifshitz, Bustan, Meirovich (2020). Intelligence Trajectories in Adolescents and Adults with Down Syndrome: Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities.
בלומנפלד מעין
דוקטורנטית בבית הספר לחינוך, "אוניברסיטת תל אביב". חוקרת הכלת תלמידים על הרצף האוטיסטי מנקודת המבט של הצוות החינוך, בהמשך לעבודת מחקר העוסקת במשלבות לתלמידים על הרצף האוטיסטי. מרצה בקורסים: "משילוב להכלה", "משפחתו של התלמיד עם המוגבלות", "אוכלוסיות מורכבות". מדריכה פדגוגית בתכנית לעובדי הוראה במחלקה לחינוך מיוחד. מרצה בכנסים לחינוך, בחדרי מורים, בהרצאות בזום למשלבות וצוותים חינוכיים ומקדמת הכלה כדרך חיים.
דביר מיה
מדריכה פדגוגית, רכזת ההכשרות והסדנאות להוראה מותאמת ומרצה בתחום ההוראה המותאמת בקריאה במחלקה לחינוך מיוחד, מכללת סמינר הקיבוצים.
דוקטורנטית בבית הספר לחינוך, אוניברסיטת תל- אביב. חוקרת אינטראקציות של תיווך בין מבוגרים לילדים בגיל הרך. בעלת תואר ראשון, B.A במסלולים חינוך מיוחד ופסיכולוגיה ותואר שני, M.A עם תזה, במסלול לחינוך מיוחד, מומחית באבחון דידקטי והקניית כישורי למידה, אוניברסיטת בר אילן.
פרסומים:
לוין, נ. דביר, מ. יצחקי, ח. (2018). קסם וחברים, ראשית קריאה וכתיבה, המרכז לטכנולוגיה חינוכית.
ד"ר המר בודנרו דפנה
ד"ר דפנה המר בודנרו, יועצת חינוכית ומאבחנת דידקטית, מרצה ומד"פית במחלקה לחנ"מ. מנחה סדנאות סטאז'.
שימשה כראש היחידה לכניסה להוראה במשך 5 שנים.
חוקרת בתחום הכניסה להוראה.
הובילה מטעם המכללה את פרויקט ארסמוס פלוס, המשותף לישראל והאיחוד האירופי שבחן את אתגרי המורה החדש באסטוניה, רומניה, אוסטריה ואנגליה.
תחומי מחקר ופרסומים:
הדרכה פדגוגית: האישי והמקצועי הילכו יחדיו? (2014) החינוך וסביבו.
התמחות מתוקשבת מול התמחות פנים אל פנים בשלב הכניסה להוראה (2017) "דפים".
"שיקולי דעת של מנהלים בהערכת מתמחים בהוראה" (2018) הוצג בכנס בדנמרק.
זריף שרי
שרי זריף, קלינאית תקשורת, בעלת תואר ראשון בהפרעות בתקשורת מאוניברסיטת תל אביב, בעלת תואר שני במגמה ללימודים הקוגנטיביים של השפה ושימושיה מאוניברסיטת תל אביב, וכיום דוקטורנטית במגמת המרכז לדו לשוניות ישראלית והמרכז הרב תחומי לחקר המוח באוניברסיטת בר אילן. משמשת כמומחית תחום קלינאות תקשורת וכן כמדריכת קלינאיות תקשורת וצוותי חינוך במתיא תל אביב משרד החינוך.חונכת קלינית עבור סטודנטיות להפרעות בתקשורת מאוניברסיטת תל אביב, משמשת כמרצה באקדמיה בקורס להתפתחות שפה והפרעות בתקשורת ובעלת קליניקה פרטית.
כהן רוזנברג הדס
פסיכולוגית חינוכית מומחית, בעלת תואר ראשון בביולוגיה מהאוניברסיטה העברית ותואר שני בפסיכולוגיה ייעוצית מאוניברסיטת תל אביב. בוגרת התמחויות בהדרכה פדגוגית ונוירו-פדגוגיה של מכון מופת ומורה למתמטיקה לתלמידים עם לקויות למידה. עוסקת בהכשרה ובליווי מורות.ים וסטודנטיות.ים להוראה בחינוך הרגיל והמיוחד, תוך התמקדות בשילוב של הידע הפסיכולוגי, בגישות שונות, להוראה. באקדמיה מלמדת קורסים העוסקים בנוירופסיכולוגיה, פסיכו-פיזיולוגיה, נוירופדגוגיה, קוגניציה, מיומנויות רגשיות חברתיות (SEL), מוטיבציה, יצירת קשר עם תלמידים והורים וניהול דיאלוג עימם ועוד.
ד"ר לזר ג'ודי
מדריכה פדגוגית בתחום החינוך מיוחד ומרצה במסלול ללימודי תעודה של ניתוח התנהגות. מומחית תחום ניתוח התנהגות בבתי ספר הכולל עבודה עם מגוון אוכלוסיות בחינוך המיוחד. בעבר חברת ועדת הרגולציה של תחום ניתוח התנהגות בישראל וחברת הנהלה בעמותה הישראלית לניתוח התנהגות (היל"ה). תחומי מחקר וענין כוללים אוטיזם ושילוב של תלמידים עם אוטיזם במערכת החינוך, אסטרטגיות הוראה התנהגותיות ואחרות, אתיקה בחינוך ובניתוח התנהגות, קשיי התנהגות במערכת החינוך וקידום תחום ניתוח התנהגות בישראל.
ד"ר סימן טוב אילת
מדריכה פדגוגית במחלקה לחינוך מיוחד, מרצה, פסיכותרפיסטית וחוקרת בפקולטה לחינוך בסמינר הקיבוצים. חברת צוות במרכז מהו"ת- מרכז ללקויי למידה. משמשת בתפקיד-אחראית תחום שיחות אישיות. תחומי המחקר שלה עוסקים בקידום בריאות-הפרעות בוויסות האכילה ובוויסות רגשי (אכילה על רקע רגשי), השמנה, התנהגויות בריאות, הפרעות קשב וריכוז-וויסות אכילה, וויסות רגשי, מצוקה רגשית סביב למידה אקדמית והגשמה עצמית בעולם התעסוקתי. שאלות של זהות. אוטיזם, מוגבלות שכלית ומשפחה-הורים ואחאים. תחומי ההוראה שלה עוסקים באוכלוסיות מורכבות בחינוך המיוחד, שיטות טיפול בחינוך המיוחד, זהות מקצועית וביטויה באמנות. אילת חברה באגודת איט"ה- האגודה הישראלית לטיפול התנהגותי – קוגניטיבי CBT.
ד"ר קוצר אפרת
ד"ר קוצר אפרת מומחית באבחון ובטיפול בהפרעות בקשב ובלמידה.
מרצה במחלקה לחינוך מיוחד בסמינר הקיבוצים - קורסים בתחום של הפרעת קשב ולקויות למידה. תחומי מחקר: תפקודי קשב ותהליכי קריאה. מומחית בפיתוח חומרי למידה ואתרי אינטרנט ובשילוב כלים טכנולוגיים בהוראה ובלמידה, כמענה לשונות לומדים, ולתלמידים עם לקויות למידה והפרעת קשב בפרט. בעלת תואר ראשון בייעוץ חינוכי, תעודת הוראה ותואר שני בחינוך מיוחד (עם התמחות בלקויות למידה), ותואר שלישי בחינוך מטעם אוניברסיטת תל אביב. דוא"ל: efratkotzer@gmail.com
ד"ר קוריאל רונית
ד"ר רונית קוריאל היא מורה ומרצה ותיקה ומנוסה בתחום החינוך המיוחד והמתודה האיכותנית. בעלת תואר דוקטור בחינוך מאוניברסיטת בר-אילן, כשתחומי המחקר שלה הם נרטיב וסיפורי חיים. פרסמה מאמרים אקדמיים בנושא השתנות הנרטיב של מורים ותלמידים. מלמדת במכללת סמינר הקיבוצים מאז 2010 כמדריכה פדגוגית ומרצה במחלקה לחינוך מיוחד ובמחלקות ותוכניות נוספות. בעלת ניסיון עשיר של מעל 25 שנים בהוראה ובחינוך מיוחד. השתתפה בהשתלמויות רבות בתחומי הוראה, אימון, הנחייה ופסיכולוגיה. סיימה את לימודיה בסמינר הקיבוצים בהצטיינות וזכתה במלגת נשיא לדוקטורנטים מצטיינים באוני' בר אילן.
רגב טל
בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות -מאוניברסיטת בן גוריון
בעלת תואר שני בחינוך מיוחד מאוניברסיטת תל אביב
מומחית באבחון וטיפול בלקויות למידה.
דוקטורנטית לחינוך - חוקרת חוסן והסתגלות מיטבית של בני נוער עם הפרעות קשב וריכוז.
מלמדת קורסים בתחום ההוראה המותאמת לילדים עם לקויות למידה והפרעות קשב.
מדריכת הורים לילדים עם לקויות למידה והפרעות קשב.
מאבחנת בכירה ומדריכה במרכז חדד באוניברסיטת בר אילן.
ד"ר שומרון ורד
מדריכה פדגוגית ומרצה במחלקה לחינוך מיוחד ובתכנית לתואר שני Mteach. חוקרת ומומחית בתחום אסטרטגיות למידה לשיפור וייעול תהליכי למידה וחשיבה במקצועות רבי מלל למתבגרים עם לקות למידה / הפרעות קשב. בנוסף, מנחה סמינריון בנושא אסטרטגיות למידה ותיווך. תחום מחקר ופירסום נוסף בנושא חוסן נפשי של ילדים עם לקות למידה בהקשר לאסטרטגיות התיווך שקיבלו. המאמר פורסם בכתב העת British Journal of Educational Psychology. כמו כן מתמחה וחוקרת באופן אמפירי את הנושאים: הוראה מותאמת / דיפרנציאלית, חוסן נפשי, לקויות למידה והפרעות קשב, השתנות קוגניטיבית, מסוגלות עצמית, אקלים בית ספרי והעצמה של מורים. בעשור האחרון השתתפות בכנסים בינלאומיים.