אודות מסלול חינוך יצירתי
שפת האמנויות מהווה ציר מרכזי בתכנית והיא מאפשרת ביטוי אישי וקבוצתי רחב ורבגוני. היכולת לטפח ולממש תפישה זו טמונה בפיתוח יכולת חשיבה מורכבת, אמפתית, מסתעפת ומתחדשת, שמרכיבים יחד את החשיבה היצירתית. לאומנויות השונות, על פי חשיבה זו ,יש מקום משמעותי בחיים האנושיים בהקשרים רבים ומגוונים ובתוך כך גם בתהליכי הוראה ולמידה בחינוך לגיל הרך.
הדגש הראשון בתהליך ההכשרה מושם על החוויה האישית של הסטודנט/ית המתכשר/ת להוראה המורכבת מהעשרה תרבותית והתנסות אישית בתחומי אמנות שונים בתוך הקבוצה. כמו כן ניתנת תשומת לב מיוחדת לכישורים, נטיות הלב והקשיים של הסטודנטים, הלומדים לראות בעצמם אנשי חינוך ויוצרים ומוצאים דרך ביטוי אישית וייחודית להשקפת עולמם ולרגשותיהם.
הדגש השני בתהליך ההכשרה מתרכז בילד, במעשה החינוכי ובתוכניות הלימודים הן ברמה העקרונית והמושגית הן ברמה המעשית ובהקשר של טווח הגילאים שאליו מכוונת ההכשרה. כל אלה בהשראת ההיבט של שילוב האמנויות בנושאי הלימוד ובמתודות ההוראה השונות. הסטודנטים לומדים לאמץ את דרכי ההוראה שבהן התנסו בעצמם, על מנת ליצור דגם מיוחד במינו של החינוך המאפשר גילוי עצמי, התאמה לסגנון למידה וביטוי אישי. חיזוק הביטחון העצמי והעצמה של הילדים בגיל הרך. תכנית הלימודים מזמנת ללומדים אשכול שיעורים רחב בשילוב אומנויות בדרכי ההוראה כגון: תיאטרון בובות, תנועה, אומנות פלסטית, מוסיקה, דרמה ועוד. התנסות זו מקנה ידע וכלים רחבים באופן המותאם לגילאי הילדים הצעירים