Heder 17 2

נתיבי התכנית מאפשרים לכל אחת ואחד מהסטודנטים שלנו לבחור את תחום ההתפתחות האישית והמקצועית וולבחור את חזון ההובלה  שלהם. בתכנית הלימודים ישולבו קורסים ייעודיים וייחודיים לכל נתיב, בנוסף לקורסי הליבה המשותפים לכלל הסטודנטים, כך שבמהלך התואר הסטודנטים ילמדו, יחקרו ויפתחו ידע ייחודי בתחום שיבחרו, מתוך הנתיבים המוצעים.

להלן תיאור שלושת הנתיבים המוצעים:

נתיב פיתוח ועיצוב למידה Learning Design

תחום עיצוב ופיתוח למידה נועד לקדם תהליכי למידה מיטביים ואפקטיביים

תחום עיצוב למידה נועד להכשיר מובילים של תהליכי למידה לאוכלוסיות מגוונות ומעצבי סביבות למידה חדשניות ויזמיות עתירות טכנולוגיה.

בהובלת ד"ר יעל יונדלר

נתיב עיצוב למידה מיועד למי שלמידה מעניינת אותו כתחום עניין/עיסוק והוא שואף לפתח ולהוביל  תהליכי למידה, הדרכה והערכה בסביבות למידה עתירות טכנולוגיה ואף להשתלב בתפקידים מרכזיים בתחום זה במגזרים מגוונים כמו, במערכות חינוכיות (פורמאליות ובלתי-פורמאליות), במגזר הממשלתי, במגזר העסקי ובמגזר השלישי. הנתיב אף מיועד למי ששואף לטפח קריירה אקדמית בתחום זה.

* סטודנטים בנתיב זה יכולים להגיש מועמדות לתכנית התיזה.

הנתיב מכשיר את בוגריו:

  • ליזום ולהוביל תהליכי למידה, הדרכה והערכה הכוללים פיתוח והטמעת פתרונות למידה אפקטיביים וחדשנים בהתבסס על מודלים תיאורטיים ויישום מעמיק  של ידע טכנולוגי- פדגוגי  מתקדם.
  • לעצב מרחבי למידה היברידיים (פיזיים ודיגיטליים) מתוך הבנה חינוכית ערכית שבמרכזה עומד כבוד האדם ותפיסת הלומד כיצרן ידע ומתוך הבנת יחסי הגומלין בין מרחב להיבטים, טכנולוגים-פדגוגים בהקשרים משתנים. כאשר נקודת המוצא היא התבוננות המקדמת חדשנות ויזמות חינוכית במאה ה-21
  • לפתח תהליכים של בנית ידע המזמנים עיצוב חווית למידה מצמיחה, עשירה ופרודוקטיבית לאוכלוסיות מגוונות. זאת, מתוך הבנת הקשרים בין עקרונות למידה פדגוגים לבין תפיסה גמישה ופתוחה לשינויים המתרחשים תדיר במאה ה-21.


סדנאות גמר המותאמות לנתיב (אחת לבחירה):

  • טכנולוגיה כמנוף ליזמות וחדשנות חינוכית- ד"ר תמי זייפרט
  • עיצוב סביבות למידה שיתופיות בעולמות וירטואליים- פרופ' מירי שינפלד
  • עיצוב פדגוגי והובלת "קהילה בונה ידע" במרחבים היברידים- ד"ר יעל יונדלר 

נתיב לומדים עם צרכים ייחודיים -פיתוח גישות חדשניות וטכנולוגיות מתקדמות

בהובלת ד"ר בטי שרייבר

הלמידה בנתיב מאפשרת להעמיק, להתעדכן ולעדכן את הידע בתחום אוכלוסיות עם הפרעות בקשב ובלמידה, הפרעות התנהגות, אוטיזם ואוכלוסיות נוספות עם צרכים מיוחדים, בצד חידושים בתחום יישומים טכנולוגיים מתקדמים לקידום אוכלוסיות אלה.
הלומדים בנתיב נחשפים למגוון יישומים טכנולוגיים מתקדמים, כגון, יישומים דיגיטליים, וידאו, מציאות מדומה, רובוטים ועוד- כל זאת לצורך התאמת הלמידה לאוכלוסיות אלו. דרישת הקדם היא עניין רב בתחום ורצון לחקור ולהתמקצע בו.

יעדי התכנית

  • לפתח התמקצעות ומומחיות בהתאמות של יישומים טכנולוגיים  מתקדמים, אשר תאפשר להוביל בשטח שינוי תפיסתי לגישת הלמידה ולאיכות החיים של אוכלוסיות לומדים עם הפרעות בקשב ובלמידה, אוטזים ולומדים עם צרכים ייחודיים  נוספים.
  • להכיר ולהעמיק את הידע המחקרי בנושא "תפקודים ניהוליים" המאפיינים קשיים באוכלוסיות מגוונות ובחינוך המיוחד.
  • להיחשף לתחום "ניתוח יישומי של התנהגות", וללמוד אסטרטגיות ועקרונות התנהגותיים לקידום התנהגות ולמידה באוכלוסיות מגוונות, בהם ניתן לשלב יישומים טכנולוגיים.
  • להכיר ולהתעדכן במחקרים חדשניים בדבר יעילות השימוש ביישומים טכנולוגיים מתקדמים בקרב אוכלוסיות היעד.
  • להכיר מגוון יישומים טכנולוגיים מתקדמים  כמו אפליקציות ואף לאפיין אותן, שימוש בחשיבה מחשובית ורובוטים, מציאות מדומה ומציאות רבודה, שימוש במקיינג ועוד.

סדנאות גמר ייחודיות לנתיב (אחת לבחירה):

  • פיתוח תפקודים ניהוליים באמצעות יישומים טכנולוגיים מתקדמים - ד"ר בטי שרייבר
  • חקר וטיפול בבעיות התנהגות באמצעות יישומים טכנולוגיים - ד"ר מיכל הירשמן

 

נתיב טכנולוגיות המחר: מציאות מדומה, חלל ורובוטיקה

בהובלת ד"ר איילת ויצמן

נתיב מתמקד בתחומים חשיבה מיחשובית, רובוטיקה, מייקינג וחלל בחינוך ובהוראה, תוך פיתוח כישורי מנטורינג ולמידה עצמאית.  

תחום החלל התפתח מאוד בשנים האחרונות בעקבות פריצות דרך טכנולוגיות שהופכות אותו לנגיש יותר ומחובר לכל תחומי החיים ולמקצועות עתידיים, ולכן גם חשיבות החינוך בתחום זה גוברת. אנו שמנו לנו למטרה לקדם אנשי חינוך מובילים בהיבטים פדגוגיים-אקדמיים של החלל, מתוך ההכרה בחשיבותו העתידית.

עולם החלל מאפשר עיסוק במגוון היבטים של טכנולוגיה מתקדמת בחינוך, הן כהשראה ודוגמה ליוזמות פורצות דרך, והן כהקשר להתמודדות עם אתגרים בסביבה של אי-ודאות.     

הלומדים בנתיב מגיעים מכל תחומי הדעת ומלמדים בכל שכבות הגיל מגן ועד תיכון. הם מתנסים במגוון משימות הדורשות עבודת צוות ולמידה שיתופית, תוך יישום מיומנויות הנדרשות במאה ה-21, כגון: פתרון בעיות, למידה עצמאית, כישורי מנטורינג, מסוגלות וחוסן. 

הלמידה מתבצעת במגוון מרחבי למידה: פנים אל פנים, סביבה חוץ כיתתית, מרחב אימרסיבי ולמידה מרחוק, סינכרונית וא-סינכרונית. 

אנו משתפים פעולה עם מגוון עמותות המקדמות את החינוך בתחום טכנולוגיה וחלל, בהן SpaceIL D-Mars , הייטקלאס, ספייסלאב  וכן עם מיזמים של סוכנות החלל הישראלית.

יעדי הנתיב: 

  • פיתוח כישורי יזמות בהשראת תחום החלל, בשילוב טכנולוגיות למידה מתקדמות. 
  • פיתוח כישורי התמודדות עם מציאות מורכבת וחדשה בסביבת אי ודאות (כולל גמישות מחשבתית ולמידה מכשלונות), עם השראה מתחום החלל. 
  • שימוש בעקרונות חשיבה מחשובית, קוד ורובוטים לצורך פיתוח יכולת של תכנון ופתרון בעיות. 
  • פרספקטיבה רחבה, כולל היבטים בינתחומיים, רב-תרבותיים ובינלאומיים על טכנולוגיה חדשנית, חלל ורובוטים. 

סדנת גמר ייחודית לנתיב טכנולוגיות המחר - ד"ר איילת ויצמן 

דרישות קדם: תואר ראשון, ראש פתוח, סקרנות, ונכונות "להמריא" איתנו למחוזות מרתקים ורחוקים. 

 

  • פעילות די מרס - נתיב חדשנות, חלל ורובוטיקה
    פעילות די מרס - נתיב חדשנות, חלל ורובוטיקה
  • פעילות די מרס - נתיב חדשנות, חלל ורובוטיקה
    פעילות די מרס - נתיב חדשנות, חלל ורובוטיקה
  • פעילות די מרס - נתיב חדשנות, חלל ורובוטיקה
    פעילות די מרס - נתיב חדשנות, חלל ורובוטיקה
  • פעילות די מרס - נתיב חדשנות, חלל ורובוטיקה
    פעילות די מרס - נתיב חדשנות, חלל ורובוטיקה