ראש התוכנית: נעם מירסקי
יועצת חינוכית ומרצה בתוכנית.
ייחודיות התוכנית
- הכשרה מותאמת לצרכים של כל מערכת חינוכית.
- גישה הוליסטית לראיית כלל הגורמים המשפיעים על ילדים בגיל הרך, משפחתיים, חברתיים, סביבתיים ועוד.
- פיתוח מיומנויות מתקדמות לניהול והדרכה של צוותים בגיל הרך.
- ידע וכלים פרקטיים להתמודדות עם אתגרים הקשורים לילדים עם צרכים ייחודיים.
קהל היעד
- תואר ראשון ומעלה, בחינוך או מדעי החברה, הממלאים בפועל תפקידי ניהול והדרכה בגיל הרך(לידה-שש), או מיועדים לתפקידי ניהול והדרכה בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד.
- מנהלי/ות מחלקות גיל רך וגנים ברשויות מקומיות, ישובים קהילתיים, מרכזים טיפוליים ומעונות.
תנאי קבלה
- תואר ראשון בחינוך או בתחום רלוונטי אחר.
- לא יוכלו להתקבל שני סטודנטים/יות העובדיםאותו מוסד חינוכי/ארגון.
תהליך ההרשמה
- הרשמה באתר ותשלום דמי רישום.
- העלאת תעודות, טופס קורות חיים, ומסמכים רלוונטיים,
בהתאם לקריטריונים הנדרשים בתנאי הקבלה.
- ריאיון קבלה.
בין נושאי הלימוד בתוכנית
שנה א‘
פסיכולוגיה התפתחותית עדכנית של הילד וההורה, התאמת תוכניות הלימודים לשלב ההתפתחותי – פסיכו-פדגוגיה התפתחותית (לידה – שש) ובניית תוכניות לימודים. הגישה המערכתית, אבחון בעיות במערכות, בניית תוכניות התערבות במערכות מורכבות מרובות גורמים ויחסי גומלין הדדיים.
שנה ב‘
תהליכי הדרכה, מיומנויות ניהול, סגנונות ניהול, "הקול ההורי", סופרוויז'ן על סוגיות ואתגרים בעבודת המנהלת – שימוש אינטגרטיבי בארגז כלים מכלל הקורסים של התוכנית.
סטודנטים/ות שאינם עוסקים בניהול והדרכה ידרשו להתנסות מעשית בתהליכי ניהול והדרכה אחת לשבועיים במערכת הגיל הרך, בתיאום עם מנהלת התוכנית.
מבנה התוכנית
• שנה א‘ - בהיקף 156 שעות.
• שנה ב' – בהיקף 156 שעות.
תעודת סיום
מטעם מכללת סמינר הקיבוצים, המכללה לחינוך, לטכנולוגיה ולאומנויות (ע"ר).
פתיחת התוכנית מותנית במספר הנרשמים