התוכנית מכשירה את הלומדים.ות להוראה מותאמת באנגלית כשפה זרה ומקנה ידע וכלים לסיוע לתלמידים החווים קשיי למידה באנגלית. במסגרת התוכנית, ייחשפו הלומדים למגוון כלי התערבות, דיגיטליים ומסורתיים, המאפשרים גמישות ויכולת בניית תוכנית התערבות מותאמת אישית לכל תלמיד ותלמידה, על פי קשייו וחוזקותיו. הסטודנטים יתנסו בניתוח אבחון, בהעברת מטלות מיפוי וביצירת פרופיל קשיים וחוזקות. נוסף על כך יוכשרו הלומדים לבנייה ולתכנון תוכנית התערבות באנגלית כשפה זרה לתלמידים עם צורך ספציפי ולכתיבת חומרים מותאמים אישית.
ראש התוכנית: ד"ר ריטה זלצמן קוליק - מרצה ומומחית ללקויות למידה באנגלית בסמינר הקיבוצים, בעלת ניסיון רב בהכשרת מורים ובפיתוח תוכניות התערבות בהוראה מותאמת לתלמידים לקויי למידה בגילאים שונים, ובהוראת אנגלית במערכת החינוך.
ד"ר תמי לנדאו – מרצה בכירה בהוראת אנגלית ללקויי למידה, בעלת מכון לאבחון וטיפול בליקויי למידה.
סוזן גל – מרצה בכירה, מאמנת ואבחנת דידקטית בהוראה מותאמת באנגלית.
• סגל מרצים/ות מומחה בתחום, מהמסלול להוראת אנגלית בסמינר הקיבוצים.
• הכשרה להוראה מתקנת באנגלית בכל התחומים: קריאה, כתיבה, שפה.
• תוכנית לימודים רב-גילאית – הכשרה לכל הרמות והגילאים.
• ידע בהכנה למבחני בגרות ולמבחני מיון באנגלית.
• התנסות מעשית מודרכת בבתי ספר בהוראה מותאמת.
• שיטות הוראה מתקדמות, כלים לאבחון, הערכה ובניית תוכניות התערבות.
• פתיחת אופק לקריירה רחבה, ארוכת טווח ורווחית.
• מורות ומורים מוסמכים לאנגלית וכן בוגרי תוכניות לימודי הסמכה בלקויות למידה העומדים בתנאי סף להוראת אנגלית.
• למעוניינים להרחיב את הידע להוראה מותאמת באנגלית כשפה זרה.
• תואר ראשון ותעודת הוראה באנגלית.
• במקרים מיוחדים (כגון : תואר שני בהוראת שפות, לימודים בחו"ל וכד' ) תשקל בחיוב גם מועמדות של בוגרי תואר ראשון שאיננו מהחוג לאנגלית ,ובתנאי שהם בעלי תעודת הוראה.
• ניסיון של שנתיים לפחות בעבודה במסגרות חינוכיות.
• טופס קורות חיים (יש לסרוק בעת הרישום).
• ריאיון קבלה.
• מבוא ללקויות למידה וקשיי קשב וכיצד אלו משפיעים על רכישת אנגלית כשפה זרה
• אבחון, אפיון, קריאת אבחונים וכתיבת דוחות לצורך התערבות ומעקב.
• מגוון כלים ותוכניות התערבות בקריאה, כתיבה, הבנת הנקרא והיבטי שפה נוספים.
• לקויות למידה במערכת החינוך (תכנית הלימודים, התאמות למידה והבחנות, מדיניות "מלקויות ללמידה", שעות שילוב).
• שילוב כלים טכנולוגיים בשיטות התערבות והבחנות.
• התנסות בכתיבת תכנית למידה מותאמת אישית לפרופיל הקשיים.
• הכרות וביסוס היכולת לפיתוח עצמאי של אמצעי הוראה דיגיטליים ומסורתיים, המותאמים במדויק לצרכיו של התלמיד עם הקשיים בלמידה ובקשב.
מטעם מכללת סמינר הקיבוצים, המכללה לחינוך, לטכנולוגיה ולאומנויות (ע"ר).
פתיחת התוכנית מותנית במספר הנרשמים.