המרכז לחדשנות ועיצוב למידה
צוות המרכז לחדשנות מציע תוכנית הכשרה לסגל האקדמי שמטרתה לקדם פדגוגיות נתמכות טכנולוגיה ולקדם פדגוגיות מתקדמות המשלבות למידה פעילה. הסדנאות והליווי מוצעים בהתאם לתחומי הפעילות וההתמקצעות של המרכז, בהם:
- פודקאסט ככלי חינוכי – פודקאסט הוא ערוץ לתקשורת, תופעה תרבותית וגם פלטפורמה לקיום שיח אקדמי. בסדנה נכיר היבטים תוכניים ואסתטיים של יצירה ושיתוף פודקאסט באפליקציית Anchor שניתן לשלבה ככלי הוראה או הערכה. הסדנה כוללת האזנה פעילה לפודקאסטים, למידה תוך תרגול השימוש בתוכנה ומשוב עמיתים.
- תמונות מדברות: צילום ויצירה לביטוי רגשי/נושאי – הסדנה ממוקדת בתהליך יצירה של תוצר חזותי מוחשי, הנעשה בעבודה שיתופית, במטרה לתת ביטוי רגשי או נושאי בהקשר לימודי. במסגרת הסדנה ניצור קולאז' מתמונות מקוריות המצולמות בנושא מסוים וניצור באמצעותן קומפוזיציה ב-Google slides המלווה בטקסט תומך. הסדנה מספקת למרצים כלי יצירתי-טכנולוגי חווייתי ואפקטיבי שבאמצעותו ניתן להעשיר את ההתייחסות לתוכן לימודי.
- עריכת וידאו באמצעות תוכנת Clipchamp – תוכנת Clipchamp היא תוכנה אינטרנטית המאפשרת עריכת וידאו. במסגרת הסדנה נרכוש כלים בסיסיים לעריכת וידאו באמצעות התוכנה באופן המאפשר שילוב ויצירת תוכן וידאו קצר וממוקד בהוראה.
- יוצרים דיאלוג עם מצלמה: ניתוח טקסט קולנועי ומעבר מצפייה אינטואיטיבית לאינטלקטואלית – צילום וידיאו הוא כלי חווייתי רב-יכולות לעידוד למידה פעילה וככלי בהערכתה. בסדנה נלמד לנתח טקסט קולנועי וכן להביע באמצעות צילום בווידאו באופן יצירתי המשקף נקודת מבט של דמות ביחס להתרחשות או תקופה.
- Miro ככלי מחולל למידה שיתופית – תוכנת Miro היא פלטפורמה אינטרנטית רבת-יכולות לעבודה חזותית וטקסטואלית שיתופית. בסדנה נכיר את התוכנה ודרכי שימוש נבחרות בה בתהליכי הוראה ולמידה מתחומי דעת שונים.
- הוראה ולמידה במרחבי למידה עתידיים (FLS) - – מרחב למידה עתידי הוא מרחב דינמי, רווי טכנולוגיות המאפשר התנסות בפדגוגיות חדשניות. זהו מושג תיאורטי ויישומי צומח בהשכלה גבוהה כמו גם בבתי הספר בארץ ובעולם. הוא מציין את השתנות הסביבות הלימודיות המשלבות פדגוגיה חדשנית וטכנולוגיה, בו נפתחות אפשרויות חדשות להוראה ולמידה בדגש על למידה פעילה ושיתופית, בניית ידע קהילתי ושימוש בטכנולוגיות מגוונות. בסדנה תהיה היכרות והתנסות עם המרחב והטכנולוגיות לצד חשיבה ופיתוח של אפשרויות ההוראה במרחב.