מעבדת הלמידה היא מרחב צומח ושוקק המזמן למידה פעילה פורמלית ובלתי פורמלית, מונחית ושאינה מונחית ונתרמת על ידי צוות מעצבי למידה, עזרי למידה פעילה ואמצעים טכנולוגיים חדשניים. המעבדה מושתתת על בסיס המקשר בין מספר יסודות המעודדים למידה פעילה במרחב, על פי מודל ה-TPeCS – Technology, Pedagogy, Content and Space knowledge framework. המעבדה (שהחליפה את מרחב המשאבים) תשמש מרחב ללמידה ומחקר, התנסות ומפגשי חשיבה לסטודנטים, מרצים וקידום מיזמים. המרחב מעוצב באופן רב שימושי ודינמי, עתיר טכנולוגיה ולצידו ציוד עזר ללמידה-הוראה פעילה (לוחות מחיקים ניידים, כדורי ג'אגלינג ועוד). מרחבי הלמידה שבמעבדה מזמנים דגמי הוראה-למידה שונים תוך הישענות על גישות למידה המעודדות למידה פעילה ומשמעותית כלמידת חקר, למידה מעוגנת משחק, למידה יצרנית, וכן מרחב להצגת תוצרי למידה. כמו כן, מרחב זה הוא עוגן לפיתוח והתנסות בחשיבה מחשובית ורובוטיקה.
למידה היברידית-סינכרונית
למידה היברידית סינכרונית (או בשמה האחר: כיתות היפלקס) נכנסה אל חיינו במיוחד בתקופת הקורנה כאשר מוסדות אקדמיים רבים ולעיתים גם בתי ספר ביקשו לאפשר את השתתפותם של סטודנטים ותלמידים מרחוק, לשיעור המתקיים במכללה. זהו מודל שקיים כבר כמה עשרות שנים במדינות שונות, דוגמת אוסטרליה ופינלנד שבהן יש אוכלוסייה שהגעתה לקמפוס או לבית הספר אינה נוחה. דרך אמצעים טכנולוגיים ופדגוגיה מתאימה המרצה מלמד בו-זמנית את הסטודנטים הנוכחים בכיתה ואת המצטרפים מהבית. תשתית טכנולוגית כזו הוצבה בעשרות רבות של כיתות במכללה, דוגמת מצלמות רשת ומיקרופונים. כדי להתמודד עם האתגרים וההזדמנויות של הוראה ולמידה זו ריכזנו כמה מקורות:
חומרי הדרכה שפותחו על ידי צוות המרכז על הוראה בכיתות ההיברידיות זמינים עבורכם באתר השראות
למאמר סקירה והרצאה בנושא שהוצג בכנס מיט"ל 2021
Bülow, M. W. (forthcoming). Designing synchronous hybrid learning spaces: Challenges and opportunities.
In E. Gil, Y. Mor, Y. Dimitriadis and C. Köppe (Eds). Hybrid Learning Spaces. Springer.
הרצאה קצרה של Morten Winther Bülow זמינה מדף הכנס