מטרתו של תהליך הליווי האישי של המרצים במכללה הוא שכלול והעצמה של מעשה ההוראה והלמידה. הליווי ניתן בתכנון הקורס בכללותו, ובמפגשים מסוימים: מפגשים פנים אל פנים, מפגשים מקוונים בשבועות הלמידה מרחוק או בקורסים מקוונים.
תהליך הליווי מתחיל בעיון משותף בסילבוס של אחד הקורסים אותם מלמד המרצה או בעזרה נקודתית, בהסתכלות רק על מפגש אחד או שניים ולאחר מכן אם תרצה, תוכל להמשיך לעוד מפגש ליווי.
אם המרצה בחרה לקבל סיוע על כלל הקורס שלה, על בסיס הסילבוס מזהה המרצה היבטים בקורס אותם היא רוצה לשפר (למשל, קידום השיח בכיתה, פיתוח הבנה וחשיבה, יישום הערכה מעצבת ועוד).
בשלב הבא מאתרים המנחה והמרצה כלי דיגיטלי שיכול לסייע להשיג את השיפור הרצוי. המרצה לומד את הכלי בסיוע וליווי של המנחה ואז מחליטים על האופן המדויק שבו הוא ישתלב בקורס.
תהליך הליווי האישי מתבצע על בסיס מודל TPACK, אשר חותר לשלב ידע פדגוגי, ידע תוכן וידע טכנולוגי על-מנת לשכלל את מעשה ההוראה.
בשנים תשע"ז-תשפ"ב זכו למעלה מ100 מרצים במכללה לעבור את תהליך הליווי האישי בהצלחה רבה.
הם מדווחים על תחושת סיפוק כתוצאה מההזדמנות להתמקצע ולהשתכלל וכן הם מדווחים על מוטיבציה גבוהה יותר בקרב הסטודנטים להשתתף בקורס ולהתפתח.
לקבלת ליווי אישי יש למלא טופס בעמוד זה או לכתוב מייל ישירות ליחידה: digital.pedagogy@smkb.ac.il