חדרי בריחה פדגוגיים
חדרי בריחה פדגוגיים
- המכון לחינוך מתקדם
- הרשות למחקר ולהערכה
- פדגוגיה דיגיטלית
- היחידה לקידום ההוראה
- סטאז' - היחידה לכניסה להוראה
- היחידה למעורבות חברתית
- המרכז להורות ומשפחה
- מהו"ת - מרכז ללקויי למידה
- המרכז לאמפתיה בחינוך ובחברה
- החממה ליזמות חינוכית חברתית
- מרכז פתו"ח - שימוש נבון באינטרנט
- המרכז ליזמות
- המרכז לפדגוגיה מתבוננת
- המכון הישראלי לחינוך היסטורי
- מרכז חדשנות ועיצוב למידה - משעול
חדרי בריחה לימודיים הם סביבות למידה בהן הלומד נתקל בחידות בהקשר לסיפור רקע הרפתקני, שפתרונן נחוץ לשם "בריחה" מהחדר.
חדרי בריחה משמעותיים מעוצבים ברוח העקרונות הפדגוגים הבאים:
- למידה מתוך צורך אותנטי בא הלומד נזקק למידע לשם ביצוע מושכל של משימות למידה (חידות)
- קשר אינטרינזי בין החידה, לתוכן ולנרטיב
- הפתרון לחידות מחייב הסמכות על מידע
- עיקר הלמידה הוא כשהלומדים יוצרים ומעצבים חדר בריחה
- במקרה של למידה תוך יצירה, תהליך הלמידה מזמן ללומדים חקר, התנסות, יישום, עבודת צוות
- הערכת התוצר תוך צפיה במשתמשים בו מזמנת ליוצרים כלי להערכת תהליך הלמידה (חקר שימושיות)