חדרי בריחה פדגוגיים
חדרי בריחה פדגוגיים
- המכון לחינוך מתקדם
- הרשות למחקר ולהערכה
- המרכז לחדשנות ועיצוב למידה
- היחידה לפדגוגיה דיגיטלית
- היחידה לקידום ההוראה
- סטאז' - היחידה לכניסה להוראה
- היחידה למעורבות חברתית
- דיקנט הסטודנטים
- מהו"ת - מרכז ללקויי למידה
- המרכז לאמפתיה בחינוך ובחברה
- החממה ליזמות חינוכית חברתית
- המרכז ליזמות
- המרכז לפדגוגיה מתבוננת
- המכון הישראלי לחינוך היסטורי
חדרי בריחה לימודיים הם סביבות למידה בהן הלומד נתקל בחידות בהקשר לסיפור רקע הרפתקני, שפתרונן נחוץ לשם "בריחה" מהחדר.
חדרי בריחה משמעותיים מעוצבים ברוח העקרונות הפדגוגים הבאים:
- למידה מתוך צורך אותנטי בא הלומד נזקק למידע לשם ביצוע מושכל של משימות למידה (חידות)
- קשר אינטרינזי בין החידה, לתוכן ולנרטיב
- הפתרון לחידות מחייב הסמכות על מידע
- עיקר הלמידה הוא כשהלומדים יוצרים ומעצבים חדר בריחה
- במקרה של למידה תוך יצירה, תהליך הלמידה מזמן ללומדים חקר, התנסות, יישום, עבודת צוות
- הערכת התוצר תוך צפיה במשתמשים בו מזמנת ליוצרים כלי להערכת תהליך הלמידה (חקר שימושיות)