תוכן העניינים
דברי מבוא
נמרוד אלוני, חינוך עם אופקים חדשים: דברי פתיחה 1
הרצאת פתיחה
אבי רביצקי, אתגרי החינוך בישראל 3
מושב 1 - חינוך לשלום בחברה רב–תרבותית ומרובת קונפליקטים
גבי סלומון, חינוך לשלום 7
אמל ג’מאל, חינוך לשלום ולרב–תרבותיות בחברה מרובת קונפליקטים 11
מושב 2 - הוראה דיאלוגית–משמעותית והדרך השלישית בחינוך
אייל נווה, הוראה ולמידה דיאלוגית: יעדים וגורמי חסימה 17
יורם הרפז, המודל השלישי בחינוך 25
מושב 3 - שינוי חברתי ופדגוגיה ביקורתית: האתגר הישראלי
יוסי יונה, פדגוגיה ביקורתית לשינוי חברתי 51
חגית גור, שינוי חברתי ופדגוגיה ביקורתית: ההקשר הישראלי 57
מושב 4 - שיהיו נבונים והגונים: על מטרות–העל של חינוך ראוי לשמו
אליה ליבוביץ, מהו פרי עץ הדעת? 63
אביעד קליינברג, "מצב הרוח — מצב החינוך " 71
מושב 5 - אתגרי החינוך לערכים הומניסטיים ואזרחות דמוקרטית
יולי תמיר, החינוך לערכים הומניסטיים ואזרחות דמוקרטית 77
יאיר אורון, על חובת הוראת השואה והג’נוסייד ועל חובת התמודדות חינוכית כנגד גזענות 81
מושב 6 - החינוך לתרבות יהודית עשירה ופלורליסטית
עליזה שנהר, מאפיינים של חינוך לתרבות יהודית פלורליסטית 93
יאיר צבן, סוגיות ועקרונות בחינוך לתרבות יהודית פלורליסטית 99
מושב סיום
יצחק קשתי, לקראת חינוך רב–תרבותי 103
מישאל חשין, מידותיה של אזרחות טובה בחברה הוגנת ומתוקנת 109
כרך מס' 2, אייר תשס"ז - מאי 2007