תקצירי קורסים - מסלול משחק
שנה א'
יסודות המשחק
חוה אורטמן
תנועה
אריה בורשטיין
ניתוח טקסטים
ד"ר כנרת נוי
תולדות התאטרון - יוון ורומא
ד"ר כנרת נוי
יסודות המשחק
טטיאנה קנליס אולייר
השימוש במסיכות מעניק לשחקן את החופש לבטא את האימפולסים שבאים מתוכו באופן ישיר. ההנאה מהמשחק עם מסכה יוצרת ומגבירה את האמון של השחקן בעולמו הפנימי, משכללת את דמיונו היצירתי ליצירת דמות תאטרלית חדשה ומפתיעה במפגש עם שותפיו על הבמה ועם הקהל. דרך המסיכה מגלה השחקן את מגוון הדמויות הרבות הקיימות בתוכו.
פיתוח קול ושירה
יהלי תורן
עבודה על טקסט
ריקי דסקל
מטרות הקורס: להכיר וליישם פעולות נשימה ויציבה, להבין כי הן חלק מתהליך הפקת הקול ומן השימוש הנכון בו. להכיר את השפה העברית דרך מרכיביה הפונטיים בדרך לניגון נכון של המילים. להתוודע לסוגים שונים של טכסט ולצורות קריאה בהתאם להם. למצוא את הגמישות שמאפשר הקול האנושי. לחפש אחר "הקול האישי". להבין כי הקול הוא הכלי המרכזי והחשוב ביותר בעבודת השחקן...
משחק - היבטים אישיים
אבי הדרי והראל מוראד
מטרות הקורס: המחשת הדמיון והשוני בין עבודת התיאטרון הנשענת על שפה ספרותית מול שפת האילתור. דגש יינתן ללימוד כלי עבודת השחקן, עבודת קול, תנועה ושימוש בחלל המפגש כבסיס ללימוד אסתטיקה תיאטרונית.
תנועה
מימי ויזנברג
מטרות הקורס: פיתוח היכולת לאלתר ולהביע באמצעות הגוף. פיתוח קשב ותגובה מהירה מידית וספונטנית למתרחש סביב. הכרות עם מושגי יסוד בתנועה. שכלול היכולת הגופנית ופיתוח מודעות גופנית.
תולדות התיאטרון מזרח אסיה
ד"ר כנרת נוי
שנה ב'
משחק
חוה אורטמן
פיתוח קול
חדווה מלר
קרקס
ערן לביא
המשתתפים לומדים כיצד לשמור, לעזור ולתמוך אחד את השני בביצוע האקרובטיקה הנילמדת. ככלל קיים דגש חזק על נושא בטיחות הן בהכנת הגוף לקראת התרגילים והן בשמירה בזמן ביצוע התרגילים עצמם.
מושגים שעולים במהלך הקורס: שיווי משקל דינמי וסטטי, מרכז כובד, טונוס שרירים, פוקוס, קואורדינציה גופנית, היכולת להגיע לשליטה ומודעות פרטנית תוך כדי ביצוע מהלכים מורכבים.
ההשלכות של רכישת מיומנויות אקרובטיות באה לידי ביטוי בהעצמת הנוכחות הבימתית. דגש על הויזואליה של התרגילים השונים בהקשר בימתי לעומת הגישה האחרת מעולם ההתעמלות המחפשת את הביצוע והסיומת הקלאסית של 'הרמת הידיים' בסוף ביצוע. קישור העשייה הפיזית לעולם התנועתי של הליצן והומור פיזי. הסטודנטים עצמם יכולים ליישם טכניקות משעור זה על-מנת להעשיר את עבודות התנועה שלהם לשעורים משחקיים אחרים.
להטוטנות:
התירגולים החוזרים מביאים את הסטודנטים לאיכויות גופניות חדשות: שיחרור ותנועה זורמת, זריזות, ניתוח פעולות גופניות והפקת לקחים כטכניקה להתקדמות, קואורדינציה המאפשרת שליטה במערכות מורכבות של ג'אגלינג עם מספר חפצים בו זמנית, או שילוב מיומנויות כגון שיווי משקל עם להטוטנות.
קישור לבי"ס לתיאטרון: הסטודנטים עובדים עם אביזרים שונים. אביזר הוא פרטנר על הבמה. שליטה בו ברמה וירטואוזית יוצרת חוייה. העשייה הקרקסית הינה מאוד 'צבעונית' ומקושרת באופן הדוק לעבודת הליצן.
עבודה על טקסט
ריקי דסקל
מטרות הקורס: להכיר וליישם פעולות נשימה ויציבה, להבין כי הן חלק מתהליך הפקת הקול ומן השימוש הנכון בו. להכיר את השפה העברית דרך מרכיביה הפונטיים בדרך לניגון נכון של המילים. להתוודע לסוגים שונים של טכסט ולצורות קריאה בהתאם להם. למצוא את הגמישות שמאפשר הקול האנושי. לחפש אחר "הקול האישי". להבין כי הקול הוא הכלי המרכזי והחשוב ביותר בעבודת השחקן .
משחק
יענקלה יעקובסון
תנועה
גליה פרדקין
שנה ג'
פיתוח קול ושירה
שוש רייזמן