ד"ר לילך ניישטט בורנשטיין - מרצה בחוג לספרות, בתכנית המצטיינים וביחידה למעורבות חברתית. חברה בצוות המוביל של מרחב ההתבוננות

ד"ר לילך ניישטט בורנשטיין - מרצה בחוג לספרות, בתכנית המצטיינים וביחידה למעורבות חברתית. חברה בצוות המוביל של מרחב ההתבוננות

מרצה בקורסים:

אגדות מן הרומנטיקה (סמינריון בספרות)

הפרח של קולרידג': מונוגרפיה של משורר (סמינריון בספרות)

כוחו המרפא של הסיפור (קורס משלב התבוננות בספרות)

מבוא לסיפורת (ספרות)

הסיפור שלך: שינוי עולם דרך מלים (סמינריון בתכנית המצטיינים)

סדנת אמנות חברתית (תכנית המצטיינים)

סדנת עיתון המקבץ (תכנית המצטיינים)

זהות חינוכית: בין האישי למקצועי (תכנית המצטיינים)

סיפורים מושתקים: הדרה והבנייה של קולות בחברה הישראלית (סמינריון במעורבות חברתית)

שירה וטראומות קולקטיביות בישראל (קורס במעורבות חברתית)

 

 

טל: 0545260235 | דוא"ל | הורד קו"ח
חוקרת שירה, אמנות והיסטוריה תחומי עניין: תהליכי פרשנות בקבוצה, שירה ופואטיקה רומנטית, זיכרון השואה ועדות, פדגוגיה מתבוננת, שירה ואדריכלות, מחקר הפרגמנט, שיר השירים, מחקר אוטואתנוגרפי, הוראת ספרות ואוריינות.

קורות חיים

נולדה בקיבוץ כרמיה. נשואה ואם לשלושה. חיה בהרצליה.

חוקרת שירה, אמנות והיסטוריה. מלמדת בתכנית המצטיינים, החוג לספרות והיחידה למעורבות חברתית במכללת סמינר הקיבוצים.
מובילה את קבוצת המחקר והפעולה בנושא פדגוגיה מתבוננת במכללת סמינר הקיבוצים.

 המכנה המשותף ליצירתה, מחקריה ומיזמיה היא השאיפה לקשור בין ידע אקדמי לידע חוץ-אקדמי, בין יצירת ידע לבין פעולה בעולם.

עמיתת פוסט-דוקטורט במכון מופ"ת (2015-2017)

עמיתת מחקר בבית ועידת ואנזה, ברלין (2016)

עמיתת מחקר במרכז ללימודי נשים, אוניברסיטת מסצ'וסטס, אמהרסט (2010-2011)
מרצה בחוג לספרות, אוניברסיטת תל אביב (1996-2005)

תואר דוקטור מבית הספר למדעי התרבות, אוניברסיטת ת"א (2010)

סמינר מחקר בבית הספר לביקורת ותיאוריה, אוניברסיטת קורנל (2001)

תואר שני (בהצטיינות יתרה), החוג לתורת הספרות, אוניברסיטת ת"א (2000)

תואר ראשון (בהצטיינות), החוג לתורת הספרות, אוניברסיטת ת"א (1992)

 
 
 
 
 
 
 
 

פרסומים

ספרים:

היהודיה שלהם: מותר ואסור בעדויות על השואה (2016). מרכז מלטון לחינוך יהודי באוניברסיטה העברית בשיתוף מכון מופ"ת.

מי מפחד מקריסטבל? סיפורה של קבוצת קריאה (2017). הוצאת גמא והקיבוץ המאוחד.

הפואטיקה של הפרגמנט (בדפוס). הוצאת רסלינג.

קריסטבל (2011. תרגום, מבואות ואיורים). הוצאת אבן חושן.

מאמרים:

"דקונסטרוקריסטבל" בתוך: תודעה בין משבר להתעצמות: כתיבה אינטרדיסציפלינרית על נשים ומגדר בעריכת עידית אלפנדרי, תל אביב: הקיבוץ המאוחד 2017.

"ניצולת השואה כאשת עדות בישראל ובגרמניה" בתוך השואה שעת חינוך. קובץ מאמרים בעריכת שרון גבע. הוצאת מכון מופ"ת והקיבוץ המאוחד 2017 עמ' 116-140.

"קבוצה מפרשת שיר" בתוך קבוצת שיח: הזמנה לשינוי. קובץ מאמרים בעריכת יעל צורן ודליה ארד. הוצאת רסלינג (2016), עמ' 193-218.

""דמות המאזין שבחרתי להיות שפכה אור חדש על העדות": חקירת זכר השואה דרך אוטואתנוגרפיה (2016).  גילוי דעת 9, עמ' 15-44.

"לא הבנת את אבא שלך: פגיס והחידה האוטוביוגרפית" (2016). החינוך וסביבו ל"ח, עמ' 323-330.

Die Holocaust-Überlebende Karla Raveh als Zeitzeugin und Erzählerin in Deutschland und Israel (2016). In Jurgen Scheffler (Ed.), Das Frenkel-Haus Lemgo. Wohnhaus, Erinnerungsort, Gedenkstätte. Lemgo: Schriften des Städtischen Museums Lemgo. pp. 119-152.

"We sit here analyze it technically, and I see a Nazi beats a woman!": academic and emotional study of Holocaust testimonies in  Israeli college  Naveh).(with Eyal 

 “They don’t have a siren. It’s not like us. They don’t live it all the time”: Israeli national identification in studying Holocaust tesimonies. (with Eyal Naveh).   Journal of Curriculum Studies (under preparation)

Stories of reading in Coleridge’s Christabel: Interpretation of a Fragment in a Group PMLA (Submitted).

“’The class of torture’ - A case study of pupil’s writing. (with Nurit Dvir) Teaching and Teacher Education (under preparation)

"כתיבה משותפת: מקרה המבחן של האחים שלגל ודון לורנצו מילאני", בתוך מדעי הרוח והוראתם בגישה רב תחומית. קובץ מאמרים בעריכת אסנת זינגר (בעריכה).

"קובלא חאן וקריסטבל" בתוך קובלא חאן. קובץ מאמרים בעריכת דוד (ניאו) בוחבוט (בעריכה).

"קריסטבל" (2009) . החוטם: כתב עת מקוון לשירה ספרות ואמנות. עורכת אביטל גלוברמן כרך 3.

"בדיות אדריכליות" (2003). בתוך: יעקב רכטר: אדריכל. עורכת אסנת רכטר. הוצאת  הקיבוץ  המאוחד.

"זלדה ושימבורסקה, דו שיח בין שתי משוררות" (2000). מקרוב 3 , עמ' 177-175.