אצלנו בחצר

    א   א   א

אי של שיתופיות במכללה - מפגש סיום מרגש בתכנית Tec4Schools

ביום שני 4.5.15 נפגשו לחגיגת סיום במגרשי הספורט בחצר המכללה כמאתיים ילדים בכתה ה', שלומדים באינטרנט בקבוצות שיתופיות (ערבים, יהודים, דתיים וחילוניים). המפגש, שכלל פעילויות שיתופיות של היכרות, גיבוש וספורט אורגן בתכנית Tec4Schools בבית הספר ללימודי תעודה של המכללה, בהנחייתו של ד"ר מיקי קריץ וסטודנטים מהמחלקה לחינוך גופני בפקולטה למדעים בהנחייתו של ד"ר יגאל פנחס. השתתפו גם סטודנטיות למחול בהנחייתה של רינת גלילי, שהכינו את הילדים לריקוד משותף לצלילי שיר מקורי של התכנית.

כמאתיים תלמידים מתרבויות וממגזרים שונים, מ- 13 בתי ספר, מצפון ומדרום, מורים ומנהלים, נפגשים מדי שנה מאז 2009 לחגוג את סיום הפעילות המשותפת. תלמידים מצטיינים בכיתות ה'-ו' עובדים יחד כל השנה באינטרנט לפי מודל TEC שנבנה על ידי ד"ר מירי שינפלד, ד"ר איליין חוטר וד"ר אסמאא גנאיים, שעומדות בראש התכנית. התלמידים מחולקים לאשכולות של שלוש קבוצות, אחת מכל תרבות: מהחינוך הממלכתי, הממלכתי דתי, ומהמגזרים הערבי והדרוזי. הם עובדים בקבוצות מעורבות של שישה תלמידים, שניים מכל תרבות, וחוברים לביצוע משימות שיתופיות. הקשר ביניהם הוא טקסטואלי בתחילתו, אחר כך קולי ובהמשך חזותי. פעילות זאת, לפי מודל המרכז, יוצרת קשר ואמון ההדדי בין התלמידים, ומכינה אותם למפגש החווייתי. הילדים חזרו מלאי חוויות והמליצו לכל ילד בגילם להשתתף בתכנית.

במפגש השתתפו נשיאת המכללה, פרופ' ציפי ליבמן, ראש בית הספר ללימודי תעודה שבי גוברין וראש הפקולטה לחינוך ד"ר יהודית ויינברגר. הדסה טרון ובתיה קלדרון, שותפות ותיקות לדרך, צפו בפעילויות המגוונות. כתבת גלי צה"ל ראיינה ילדים ומורים, שסיפרו על ההתרגשות שלפני המפגש הראשוני עם העמיתים הוותיקים ברשת, והודו למכללה על התכנית המרתקת Tec4Schools. בתכנית משתתפים 3,000 תלמידים ממאה בתי ספר.
 



 

המחזה "בעלת הארמון" בספריה

בתחילת מרץ עלה בספריה המחזה "בעלת הארמון" מאת לאה גולדברג, וזאת במסגרת תרגיל הסיום של הסטודנטים בלימודי הבימוי והעיצוב בבית הספר לאמנויות הבמה במכללה.

הרעיון להעלות את המחזה בספריה עלה לראשונה במפגש שקיימתי עם פרידה שוהם, מרכזת מגמת עיצוב במה, ולאחר מכן אתה ועם הסטודנטים רועי דביר (במאי ההצגה) וזוהר אלמליח (מעצבת ההצגה). המחזה כולו מתרחש בספריה של ארמון עתיק באירופה לאחר מלחמת העולם ה-2, ולכן הם ראו בספריה שלנו את המקום הטבעי והמתבקש לקיום ההצגה. אמנם בתחילה התלבטתי, מאחר שהיה לי ברור שידרשו התאמות וגמישות לצרכי ההצגה. יחד עם זאת, דבקה בי ההתלהבות של פרידה ושל הסטודנטים, וראיתי בכך הזדמנות עבורנו, הספרנים, להשתתף בחוויה מיוחדת.

שיתוף הפעולה שנוצר בין הספריה לבין הסטודנטים, החל מתקופת החזרות ועד העלאת המחזה, היה מצוין. נחתמה אמנה שהגדירה את גבולות הפעילות, ושני הצדדים קיימו את חלקם על הצד הטוב ביותר, תוך הבנה הדדית של הצרכים והתחשבות מרבית בכך ששירותי הספריה המשיכו להתקיים במקביל לפעילות הבימתית.

רועי וזוהר שלחו לספרנים את המכתב המרגש הבא:
"בתקופה הקרובה אנחנו הולכים לעבוד לקראת העלאת המחזה "בעלת הארמון" מאת לאה גולדברג במסגרת תרגיל הבימוי הארוך שלנו, שהוא למעשה תרגיל הסיום שלנו בלימודי הבימוי והעיצוב בבית הספר לאמנויות הבמה במכללה... רצינו לומר שאנחנו מאוד מתרגשים לקראת שיתוף הפעולה הזה בינינו בתקופה הקרובה, ובטוחים שהוא יהיה מהנה מאוד ופורה מאוד!

אנחנו מלאי הערכה לעבודה הקשה שאתם ואתן משקיעים ומשקיעות בספרייה ובסטודנטים שנכנסים אליה בכל יום בשנה, ומבטיחים לשמור על ההשקעה שלכם ושלכן ולא לפגוע בה אפילו לא במעט במהלך התקופה הקרובה!
אנחנו רוצים מאוד להודות לכם ולכן על הנכונות לאפשר לנו להגשים את החלום שלנו, ועל ההתגייסות לעזור לנו בדרך הזאת!

כמובן שכולכם וכולכן הם מוזמני הכבוד להצגה, ומאוד חשוב לנו ומאוד נשמח שתבואו לראות את ההצגה - תקבלו מקום של כבוד בשורה הראשונה!"

הבימוי והעיצוב המיוחדים של ההצגה, בשילוב המוסיקה המקורית, עשו שימוש מעורר השראה בכל מרחבי הספריה. הם יצרו אווירה "מכושפת" והספריה כולה הצטיירה באור שונה וקסום.

תודה גדולה לכל השותפים ובהצלחה!
עדנה נעמן

המחזה     \המחזה     המחזה

 
חזרה לעמוד הראשי של המידעון לחצו כאן