אצלנו בחצר

    א   א   א

יום למידה לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין

יום הלמידה לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין התקיים השנה תחת הכותרת "אל תגידו יום יבוא..."

שלושים וחמש קבוצות דיון הונחו עיי סטודנטים וסטודנטיות ומרצים מסגל המכללה , אשר עסקו בנושאים הנגזרים מכותרת רחבה זו. ביום הלמידה השתתפו כ-1200 משתתפים, רובם סטודנטים וסטודנטיות. המשתתפים בחרו מראש קבוצת דיון בהתאם לנושא המדבר אליהם/ן ונראה שהשילוב בין האפשרות לבחור, ומגוון הנושאים הרחב, איפשר השתתפות פעילה ומשמעותית. השנה התכבדנו בנוכחותן של גברת דליה רבין, שהשתתפה בקבוצת דיון על פי בחירתה ,ושל הגברת רחל רבין שהוזמנה ע"י ניצן סוליבן סטודנטית במחלקה לחינוך יצירתי, שיזמה את המפגש ויצרה את הקבוצה "בעיני רחל". משתתפים רבים הגיעו למפגש מרגש זה והיו מרותקים לדבריה של רחל המחנכת בנשמתה.

בעקבות קבוצות השיח נשמעו קולות רבים של סטודנטים וסטודנטיות ואנשי סגל הקוראים להמשך השיח שהחל בקבוצות הדיון. עלה צורך ורצון למרחבים נוספים בהם יוכלו המשתתפים לשמוע, להשמיע, ולהשפיע. אנו מזמינים את כל מי שמעוניין ליזום ולהציע הצעות בעניין זה.

במקביל לקבוצות הדיון התקיימו מוקדים חזותיים בהפקתו של יורם אפק ,וזו ההזדמנות להודות ליורם על עשייתו המשמעותית:

"בין המסגרות, מבעד לחלונות"
מיצב הבנוי מ- 20 חלונות צבעוניים, הנשלפים אחד מתוך השני, הפרוסים בתנועת מניפה עקלתונית על פני הדשא. החלונות מהווים נקודת מפגש בין מושגים מנוגדים, בערבית ובעברית, המתעמתים ,משלימים , ומזמינים דיאלוג.

תערוכת כרזות בגלריית הפקולטה לחינוך
תוצר של שיתוף פעולה מתמשך בין מרכז יצחק רבין ותלמידי בתי ספר גבוהים לאומנות. מטרתו של התהליך המלווה את עיצוב הכרזות היא לעורר שיח בקרב הדור הצעיר, והכרזות המופקות במסגרת התהליך מהוות פלטפורמה לשיח ועשיה חינוכית.

"שדרת הזהויות "- תערוכה שהוצגה בשדרה המרכזית ביוזמת טל גולמביק מהמסלול עיוני תרבותי, מיכל כהן מהמסלול הדמוקרטי, ומאיה בר מהמחלקה לגיל הרך.
תערוכה זו פותחה במהלך סדנת אומנות שעסקה בקשר בין אומנות לפוליטיקה, בהקשר לאירועי הקיץ האחרון והגזענות האלימה שהקיפה את כולנו. הסדנה התקיימה במסגרת תכנית המצטיינים בהדרכת ד"ר לילך ניישטט.
מטרת התערוכה הייתה לעמת את הצופה עם המורכבות שבזהות הישראלית ולחשוף את האנושיות מאחורי הדמויות השטוחות והסטריאוטיפיות שאנחנו פוגשים במרחב הציבורי.
התערוכה עוצבה יחד עם איריס אפק וצוות סדנת משעול ולהן שלוחה תודה.

כל אלו חברו יחד לאמירה חד משמעית המזמינה אותנו אנשי ונשות חינוך להשמיע את קולנו, לפתח את עמדותינו ולהיות אזרחים פעילים ומעורבים בחברה הישראלית.

תודות רבות לכל השותפים והשותפות שאפשרו את קיומו של יום למידה זה – מחלקת התחזוקה, הדפוס ,הגרפיקה, המיחשוב , ועוד רבים וטובים שתרמו ממרצם ומזמנם להצלחת היום.

בברכה,
ניבי שנער זמיר
ראש המחלקה לחינוך יצירתי והאחראית על יום הלמידה

תלמידי המסלול לניהול עיסקי-חברתי בשנה א', אשר החלו את לימודיהם רק לפני חודש, הגיבו על החוויה המשמעותית ביום הלימודים המיוחד, וביקשו להעביר את תודם:

הגיבו על יום הלמידה:

"לכל הצוות הנפלא ששקד על יום רבין,
לנו, מחזור ב' בחוג לניהול עסקי חברתי, חשוב מאוד לחזק עשייתכם ולומר שפשוט נדהמנו מההשקעה שלכם!
כולנו ללא יוצאים מן הכלל לקחנו חלק בסדנאות השונות אשר עסקו בזויות חדשות ומעניינות של הרצח, כמה קשה לקחת נושא שנאמר עליו כבר כמעט הכל ולהצית מחדש את השיח והעיניין בו, להראות זויות חדשות ולקשרו למצב האקטואלי של היום- אתם פשוט נהדרים.
החשיבה היצירתית שלכם ורמת הביצוע יוצאים מן הכלל!
מעריכים אתכם מאוד ומקוים להנות גם בהמשך מעשייה זו- תודה!
כל החברים בחוג לניהול עסקי חברתי
מחזור ב'"

יום למידה לזיכרו של ראש הממשלה יצחק רבין יום למידה לזיכרו של ראש הממשלה יצחק רבין יום למידה לזיכרו של ראש הממשלה יצחק רבין

צוות הפקולטה לחינוך בבית קדימה יפו ג'

במהלך חודש נובמבר, 2014, יצא צוות מנהלי של הפקולטה לחינוך, בשיתוף הדיקנט, לפעילות דידקטית מיוחדת בבית קדימה ביפו ג', אשר שילבה בתוכה חוויה בנושא זכויות הילד.
ההכנה לקראת הפעילות הייתה מרגשת ואף מגבשת. לצוות המשתתפות היה חשוב להגיע עם חיוך, מסר ומתוק בחך ובלב. הפעילות בבית הילד כללה הצגה של הנושא בפני הילדים ושאילת שאלות. הילדים ענו באופן חכם ורגיש, בליווי פניני חוכמה שיצאו מפיהם. רוב הילדים שיתפו פעולה ואף נהנו מן הפעילות, בעוד בודדים היססו, אך בעידוד חבריהם נעתרו להצטרף אלינו. מתוך תשובותיהם של הילדים ניתן היה להבין שחלקם אינם מאמינים בעצמם ואינם מאמינים שמגיעות להם זכויות ואף לא הבסיסיות שבהן. אנו מקווים שהצלחנו לשנות את דעתם לאחר פעילות זו ולהפוך אותם לבעלי אמונה בזכויותיהם.

ההיכרות הראשונית, שנוצרה בקו ראשון עם הגעתו של הצוות למקום, הלכה והעמיקה במהלך הפעילות, כשכל אחת מהמשתתפות הלכה והתחברה אל הילדים והולידה רצון משותף לחזור לבית קדימה ולפגוש שוב בילדים.
 

 

 

לחזרה לעמוד הראשי של המידעון לחצו כאן