General6 1900X322

אנגלית אקדמית

היחידה לאנגלית אקדמית מציעה קורסים ברמות טרום בסיסי א', טרום בסיסי ב', בסיסי, מתקדמים א' ומתקדמים ב'. מטרת הקורסים היא להקנות לסטודנט כישורים בשפה אנגלית בד בבד עם כישורים אקדמיים נוספים, שיאפשרו לסטודנט לתפקד באופן מוצלח בעולם האקדמי והמקצועי.
הסטודנטים מסווגים לרמתם על לפי מבחני מיון חיצוניים ומחויבים להגיע לרמת "פטור" באנגלית עד סוף שנה ג'. חובת לימודי האנגלית היא החל מהסמסטר הראשון ללימודים.

על פי הנחיות המועצה להשכלה גבוהה החל משנת תשפ"ב:

  • סטודנטים שסווגו לרמת מתקדמים ב' נדרשים ללמוד במהלך לימודיהם לתואר קורס תוכן בשפה האנגלית (לדוגמא: קורס בחינוך בשפה האנגלית) וזאת בנוסף לקורס מתקדמים ב'.
  • סטודנטים שקיבלו פטור מאנגלית נדרשים ללמוד במהלך לימודיהם לתואר שני קורסי תוכן בשפה האנגלית.

הקורסים הללו באנגלית הם חלק מתוכנית הלימודים ואינם מהווים תוספת. הנחיות לגבי הקורסים הללו יינתנו במסלולי הלימודים.

עבור סטודנטים לתואר ראשון שהחלו לימודיהם בשנה"ל תשפ"ו:

  • סטודנטים שסווגו לרמת מתקדמים א' נדרשים ללמוד במהלך לימודיהם קורס תוכן בשפה האנגלית וזאת בנוסף לקורסים הנדרשים מהם עד להגעה לרמת פטור.
  • סטודנטים שסווגו לרמת מתקדמים ב' נדרשים ללמוד במהלך לימודיהם שני קורסי תוכן בשפה האנגלית וזאת בנוסף לקורס הנדרש מהם עד להגעה לרמת פטור.
  • סטודנטים שקיבלו פטור מאנגלית נדרשים ללמוד במהלך לימודיהם שלושה קורסי תוכן בשפה האנגלית.


מבחני המיון

רמת הסיווג לאנגלית נקבעת על סמך מבחני המיון הנ"ל: מבחן פסיכומטרי (פרק האנגלית), מבחן אמי"ר/ מבחן אמי"רם/ אמירנט. ניתן להיבחן בבחינת אמירנט במספר מועדים במהלך השנה דרך המרכז הארצי לבחינות והערכה (מאל"ו). בהתאם לרמת הסיווג הנקבעת בבחינה מסווגים לשש רמות: טרום בסיסי א', טרום בסיסי ב', בסיסי, מתקדמים א', מתקדמים ב' ופטור.

לפרטים והרשמה למבחן אמירנט הקלק כאן.

עליכם לוודא שתוצאות הבחינה מועברות ישירות למכללה על ידי המרכז הארצי לבחינות והערכה שאחראי על כל בחינות המיון הללו.

  • יש לקרא את כללי והנחיות המרכז הארצי לבחינות והערכה לגבי כל אחד מן המבחנים הנ"ל. הנחיות אלו מתעדכנות מעת לעת.
  • טרום תחילת הלימודים עליך להציג ציון ברמת הסיווג לאנגלית.

להלן מידע אודות קורסי האנגלית האקדמית והאופן שבו ניתן ללמוד קורסים אלו:

רמות ציון במבחן הפסיכומטרי ברכיב האנגלית ציון במבחן אמי"ר/ אמיר"ם/ אמירנט היקף הלימודים אופן הלימוד במכללה
פטור 134 234 ------ ------
מתקדמים ב'

133 - 120

233 - 220 2 ש"ש קורס סמסטריאלי
מתקדמים א' 119 - 100 219 - 200 2 ש"ש קורס סמסטריאלי
בסיסי 99 - 85 199 - 185 3 ש"ש קורס סמסטריאלי
טרום בסיסי ב' 84 - 70 184 - 170 3 ש"ש קורס סמסטריאלי
או        
טרום בסיסי א' 69 - 50 169 - 150 4 ש"ש קורס סמסטריאלי

 

לתשומת לבכם

  • יש להגיע לרמת "פטור" באנגלית עד סוף שנה ג' (מצטייני משרד החינוך, מורים בפועל למחול והסבת שחקנים להוראה עד סוף שנה ב').
  • חובת לימודי האנגלית היא החל מהסמסטר הראשון ללימודים.
  • פטורים מלימודי אנגלית ניתנים אך ורק (א) לבעלי ציון "פטור" שהושג בבחינה הפסיכומטרית או בבחינת אמי"ר/ אמיר"ם/ אמירנט; (ב) לתלמידים שסיימו בהצלחה את לימודי האנגלית במוסד אקדמי אחר בישראל והגיעו לרמת פטור באנגלית.
  • ההשתתפות בקורסי אנגלית לפטור (למעט מתקדמים ב') כרוכה בתשלום נוסף.
  • לבדיקת עלויות התשלום הנוסף עבור קורסי האנגלית יש לבדוק בתקנון שכר הלימוד של המכללה.
  • לא ניתן לסיים את הלימודים ללא סיום כל חובות לימודי האנגלית.

צוות המרצים

 

אנגלית אקדמית - צוות מרצים

עדי גפני - ראש המחלקה לאנגלית אקדמית (EPIC) ומרצה בכירה במכללת סמינר הקיבוצים.

בעלת תואר ראשון בספרות אנגלית ותואר שני במנהל עסקים (MBA), עם למעלה מ־36 שנות ניסיון בחינוך.
במהלך הקריירה לימדתי מגוון רחב של סטודנטים, לרבות סטודנטים עם לקויות למידה – תחום ההתמחות שלי. בנוסף להוראה ולניהול, אני עוסקת כיום במחקר העוסק בפדגוגיה של אנגלית אקדמית ובשילוב כלים דיגיטליים ובינה מלאכותית בהשכלה הגבוהה.
אני מחויבת להעצמת הסטודנטים וליצירת סביבה תומכת המקדמת למידה, צמיחה והצלחה אישית.
תפיסת ההוראה שלי מבוססת על שימוש בכלים אינטראקטיביים ומשאבים דיגיטליים המעשירים את חוויית הלמידה ומסייעים לכל סטודנט לממש את הפוטנציאל שלו.

 

 

אנגלית אקדמית - צוות מרציםד"ר אנה וולוסקוביץ - מרצה במחלקת EPIC, דוקטור לבלשנות

אני מאמינה שבעולם בינלאומי ואלקטרוני השפה האנגלית היא כלי חשוב ושימושי מאודשילווה וישמש את הסטודנטים והסטודנטיות כמעט בכל אפיק אליו ייפנו בעתיד.
מתוך תפיסה זו אני מקדמת את גישת פיתוח 4 המיומנויות בשימוש בשפה( דיבור, הקשבה, קריאה וכתיבה (תוך שימת דגש רב על דיבור ושימוש בשפה בשיחה בזמן אמת).
כל שיעור שלי מבוסס על שיחה אקטיבית באנגלית ודיבור על נושאים רלוונטיים לחיי סטודנטים והסטודנטיות ולנושאי הלימוד שלהם

 

 

 

אנגלית אקדמית - צוות מרצים

ד"ר אפרת הראל - חוקרת בתחום רכישת שפה בקרב ילדים דו לשוניים.

מכשירה פרחי הוראה במכללת סמינר הקיבוצים בישראל להתמודדות עם סוגיות של רב לשוניות ורב תרבותיות בגני ילדים ובתי ספר.
מכשירה סטודנטים להוראת אנגלית כיצד ללמד דקדוק באופן תקשורתי ולהשתמש בפדגוגיה חדשנית בבתי הספר. מלמדת אנגלית למטרות אקדמיות.
משתמשת בפלטפורמות דיגיטליות שונות כגון פדלט, מנטימטר, פליפגריד וגוגל סליידס, בין היתר, כדי להשיג את המטרות הפדגוגיות שלה.
מעודדת למידה שיתופית וחווייתית להשגת התפתחות מקצועית בקרב סטודנטים.

 

 

אנגלית אקדמית - צוות מרציםעידית שרוני  - בעלת תואר שני באנגלית (MA) בהצטיינות ותעודת הוראה מאוניברסיטת בר-אילן.

מרצה מובילה ללימודי אנגלית במחלקה לאנגלית כשפה זרה באוניברסיטאות ומכללות אקדמאיות.
מתמחה בפיתוח חומרי למידה מותאמים (כתיבת חוברות לימוד המלוות קורסים אקדמיים) והוראה של קורסי אנגלית במודל ייחודי העושה שימוש בכלים מקצועיים לצד כלים חווייתיים (כגון: אותנטיות, הומור רלוונטי ודרמה) המעצימים את תהליך הלימוד.
בעלת ניסיון עשיר של למעלה מ- 1500 שעות הנחייה, הרצאות וסדנאות פרטיות וארגוניות.

 

 

אנגלית אקדמית - צוות מרציםמיכל זרצקי - MA - בהוראת אנגלית למבוגרים וטיפול בתנועה.

מרצה לאנגלית במחלקה לאנגלית למטרות אקדמיות.
מתמחה בהוראה בשילוב אמצעי הוראה מגוונים, צבעוניות ומבנה מאורגן.
עוסקת בהוראה מותאמת למגוון סוגי תלמידים ונותנת תגבורים לסטודנטים מתקשים, עם לקויות למידה או הפרעות קשב וריכוז.
מאמינה ביחס אישי, כבוד, סבלנות ותשומת לב לצרכיו של כל תלמיד, בשילוב עידוד ואמונה ביכולותיו של כל תלמיד להצליח.  

 

 

אנגלית אקדמית - צוות מרציםריאן היגינס - מורה לאנגלית כבר 17 שנים.

ב- 2008 סיימתי לימודי תואר ראשון בהיסטוריה ופילוסופיה באוניברסיטת קונקורדיה במונטריאול.
ב-2006 התחלתי ללמד אנגלית ומכוון שנהניתי כל כך ללמד החלטתי להתמקד בהוראה. במהלך הלימודים שלי באוניברסיטה למדתי מספר קורסים שמתמקדים בהוראה. לאחר מכן ב-2010 עליתי לישראל ועשיתי גם תעודת הוראה בישראל. מאז אני מלמד בתיכון, בסקטור העסקי ומשנת 2017 גם מלמד בסמינר הקיבוצים.
סגנון ההוראה שלי משלב כלים מתקדמים ועכשוויים מהפסיכולוגיה החיובית ובלשנות מה שהופך את חווית הלמידה למהנה ואפקטיבית.
חשוב לי לשלב קריאה, כתיבה, דיבור והקשבה בסביבה מהנה ואינטראקטיבית. אני בעיקר נהנה לראות את ההתקדמות של הסטודנטים שלי, ביכולת שלהם לבטא את עצמם, בעלייה בביטחון העצמי שלהם ובדרכים השונות שבהן הם משתמשים במיומנויות החדשות שנלמדו במהלך השיעורים בשפה האנגלית.
אני מצפה ומתרגש לפגוש סטודנטים חדשים שרוצים לשפר ולהשתמש בשפה האנגלית באופן נינוח יותר בחיי היום יום שלהם.
ניפגש בקרוב! 

 

 

מרצים - אנגלית אקדמיתגלית לוקר - מרצה לאנגלית

מרצה לאנגלית אקדמית ומדוברת במוסדות אקדמיים שונים.
בעבר מנהלת משאבי אנוש והדרכה בחברות הייטק.
BA בספרות ובלשנות אנגלית
MA בלימודי עבודה

 

 

ד'ר קובריגרו רבקה - נשואה ואימא לשלושה ילדים בוגרים וסבתא לשני נכדים מקסימים.

בעלת תואר שלישי בחינוך, תואר שני במנהל וניהול מערכות חינוך ותואר ראשון בספרות אנגלית ופילוסופיה.
במסגרת תפקידיי שימשתי כסגנית מנהל בבה"ס תיכון שבח מופת בתל אביב, מורה, מחנכת ורכזת מקצוע בתיכון הראשונים בהרצליה. זו שנתי  ה-22 בהוראה בסמינר הקיבוצים.
אני מאמינה שכל סטודנט יכול להצליח במקצועות שונים ובמיוחד בלימוד שפה. אני מודעת לחשיבות לימוד השפה האנגלית כשפה בינלאומית. " אתה יכול להשיג כל דבר שתרצה-אם רק תרצה מספיק חזק." (רוברט קולייר) . 
אני מאמינה בהכוונת הסטודנטים להיות לומדים עצמאיים ע"י למידה חווייתית  ומעשית שמונעת משימוש במיומנויות למידה של קריאה, כתיבה, דיבור וחשיבה ביקורתית כמו גם התנסויות ושיח אישי ומכבד עם כל סטודנט\ית.  
סטודנט שמרגיש שמאמינים בו ומקבל מענה מתאים לצורכי הלמידה - חווה הצלחות וצומח מהאתגרים. מאמינה בכם!!

 

 

אנגלית אקדמית - צוות מרציםעינת שלמור - בעלת תואר שני בהוראת אנגלית.

כמורה מנוסה לאנגלית עם ניסיון בהוראה בתיכון ובאקדמיה, אני נלהבת מהמקצוע שלי ומסורה להצלחת הסטודנטים שלי. אני מאמינה ביצירת סביבת למידה תומכת ומרתקת שבה התלמידים יכולים להרגיש בנוח לתרגל את כישורי האנגלית שלהם בכל ארבעת מיומנויות השפה. אני אוהבת לשלב  בשיעורים פעילויות מקוונות ומגוון שיטות וחומרי הוראה, אני שואפת להפוך כל שיעור למעניין, מאתגר ומתגמל עבור הסטודנטים שלי.

 

 

מרצים - אנגלית למטרות אקדמיותד״ר נינה חיימץ היא מרצה לאנגלית (EFL) בעלת ניסיון של למעלה מעשר שנה.

היא בעלת תואר ראשון בבלשנות (החוג לאנגלית), תואר ראשון בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה ותואר שני בבלשנות (החוג לאנגלית), כולם מהאוניברסיטה העברית בירושלים, וכן דוקטורט מאוניברסיטת בר-אילן. היא מאמינה שתהליך רכישת שפה הוא תהליך מעצב - כזה שפותח דלתות, מחזק ביטחון ומעצים סטודנטים. היא מחויבת ליצירת סביבת למידה תומכת ומכלילה, המגבירה בטחון עצמי והמעודדת סקרנות. לצד עבודתה האקדמית, היא גם מורת דרך מוסמכת בישראל, המביאה עמה נקודת מבט תרבותית רחבה להוראה.