לקבלת מידע נוסף, אנא מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם:

* שדות חובה מסומנים בכוכבית

מרכז ייעוץ ורישום

03-6901200
סגור

הפקולטה לחינוך

מורה בינוני אומר, מורה טוב מסביר, מורה מצוין מדגים, מורה מושלם מעורר השראה (ויליאם ארתור וורד)

 

הפקולטה לחינוך של מכללת סמינר הקיבוצים שמה לה למטרה לפתח ולטפח איש/אשת חינוך הומניסט/ית בעל/ת חוסן, זהות אישית-חברתית-מקצועית, הלומד/ת ומתפתח/ת לאורך כל חייו/ה האישיים והמקצועיים (Lifelong learner).

בעידן הנוכחי בו המידע זמין לכל אחד והעולם משתנה כל העת, אנו מאמינים כי תפקידו של המורה הוא לא לתווך ידע אלא להיות מנחה/מנטור של הלמידה, כך שכל תלמיד ותלמידה יוכלו לקבל ידע וכלים ללמוד כל העת וכל חייהם בעצמם. גם הכשרת המורים בפקולטה במגוון המחלקות והחוגים נותנת ביטוי ומענה לתפיסת עולם זו לפיה:

'האנאלפבית של המחר לא יהיה האדם שאינו יודע לקרוא; הוא יהיה האדם שלא למד איך ללמוד' (הרברט גרג'וי,  1970 בתוך: הלם העתיד של אלווין טופלר).

ההתייחסות לפיתוח מורה הלומד לאורך כל חייו המקצועיים באה לידי ביטוי בהכשרה בהתייחסות לשלושת המרכיבים העיקריים של המעשה החינוכי: הוראה, למידה והערכה, וזאת בהתייחסות לכל אחד מהם בנפרד, לזיקות בניהם ולהשפעותיהם זה על זה.

לצד זאת מאתגרת הפקולטה את עצמה בהגשמת החזון החינוכי הומניסטי של המכללה בהתייחסות לכל אחד ממרכיבי המעשה החינוכי, בהוקרת כבוד האדם והשונות הבין-אישית והבין-תרבותית, בטיפוח הוליסטי של האישיות בכלל והאישיות והזהות המקצועית של אנשי החינוך בפרט, תוך מעורבות פורייה והוגנת אשר מזמנת התנסויות אותנטיות לפרחי ההוראה בחברה ובתרבות.

מתוך הכרה בחשיבותם של הקשרים הבינאישיים בקביעת טיב המעשה החינוכי, הפקולטה מתמקדת גם בטיפוח האמפתיה כדרך לטיפוח מערכות יחסים משמעויות שיהוו בסיס לחוסן אישי ומקצועי, לצמיחה אישית, תמיכה הדדית והרמוניה חברתית – בגנים, בבתי הספר ובחברה הרחבה כאחד. כמו כן מודגשות כשירויות הקריאה וההבעה כשתשתית לחיים אורייניים ברכישת השכלה וכמפתח להצלחתם הלימודית של הסטודנטים בהווה ולהצלחתם במלאכתם כאנשי חינוך בעתיד.

הפקולטה לחינוך מאגדת בתוכה תכניות לתואר ראשון ולתעודת הוראה (B.Ed) במחלקות לגיל הרך, לחינוך יסודי, לחינוך מיוחד, בחוג לניהול עסקי-חברתי ובחוג לחינוך. תכניות לתואר שני (M.Ed) בניהול וארגון מערכות חינוך, בהערכה בחינוך ובטכנולוגיה בחינוך, תכנית לתואר שני (MTeach) ותכנית להכשרת מנהלים של אבני ראשה.

כמו כן פועלות בפקולטה תכניות להכשרה של אקדמאים להוראה ותכניות להשלמת תואר B.Ed למורים בפועל. בפקולטה גם פועל מרכז מהו"ת (מרכז התעצמות ותובנה) אשר מסייע לסטודנטים עם לקויות למידה בכל המכללה בתהליכי הלמידה וההכשרה. עוד במסגרת הפקולטה פועל המרכז לאמפתיה אשר בו גם יחידת הסימולציה אשר משרת את באי המכללה וכן בתי ספר וארגונים מחוץ למכללה.

מגוון התכניות שמציעה הפקולטה מבקש לזמן לסטודנטים למידה עדכנית ומאתגרת בהיבט החינוכי והאקדמי, תוך חיבור אותנטי לשדה ובזיקה לצרכי מערכת החינוך והקהילה מתוך מטרה לפתח ולטפח גננות ומורים מצוינים ומעוררי השראה.

סגל המרצות והמרצים של הפקולטה אמון על הוראה איכותית במסגרות עיוניות ומעשיות תוך למידה מתמדת והתעדכנות, כמו גם על ליווי והנחיית תהליכי הלמידה ופיתוח הזהות המקצועית של הסטודנטיות והסטודנטים לכל אורך שנות ההכשרה.

ד"ר אירית לוי-פלדמן
דיקנית הפקולטה
ד"ר אירית לוי-פלדמן


במכללת סמינר הקיבוצים הצבנו לעצמנו מטרה להוביל ולהצמיח אנשי חינוך משכילים, ערכיים, יוזמים ומשפיעים חברתית וסביבתית.
תואר שני בחינוך .M.Ed. ו- M.Teach מקנים לבוגרים את ההזדמנות להשתלב בתפקידים בכירים במערכת החינוך, לשפר את מעמדם ואת תנאי העסקתם, ולתרום לקידום מערכת ההוראה והחינוך בארץ.
תואר שני M.A.A.T מוסמך בטיפול באמצעות אמנויות בהתמחויות: אמנות חזותית, ביבליותרפיה, פסיכודרמה, תנועה, מכשיר מטפלים באמנויות לתואר שני ולתעודת מטפל.
סגל ההוראה האקדמי המוביל את לימודי התואר השני כולל חוקרים, מרצים ומטפלים מן השורה הראשונה, שאחראים הן לרמת הלימודים האקדמית הגבוהה, והן לחיבור שבין הידע התיאורטי לבין הפרקטיקה בשדה החינוכי והטיפולי.
חוברת מידע לנרשמים