תקצירי קורסים
אבחון והערכה
ד"ר שרית שדה
דו לשוניות ותרגום - קשר חי
ד"ר מירי יוחנה
The course will present various theories on bilingualism to help comprehend what it means to be a bilingual, the different types of bilinguals that exist and what bilingual phenomena is. It will then continue to show how these different attributes help the bilingual person become an efficient and effective translator..
דקדוק פדגוגי (שנה ב')
ד"ר מרב בדש וד"ר אביגיל עדין סורקיס
דרכי הוראת אנגלית (שנה ב')
ד"ר מרב בדש
Similarly, they will discuss and practice methods and means with which to design, implement and evaluate instructional procedures and materials.
הוראת אנגלית ללומד הצעיר
ד"ר ריבי כרמל
This course focuses on teaching of English to Young Children. Schools around the world and in Israel have taken action and introduced English to Young Learners (5 to 11 years) through a variety of EFL/ESL programs. Many teachers are therefore required to specialize in this particular area of teaching. Theorising the teaching of young learners has an important role to play in becoming an English teaching professional
הוראת אנגלית לתלמידים עם לקויות למידה
אהרונה גבריהו
הוראת הספרות
טובה סיניאנסקי
It is also meant to familiarize future teachers with current theories to teaching literature and relevant literary terminology. The course will develop future teachers’ confidence in dealing with literary texts.
הערכה חלופית
ד"ר סמדר דוניצה-שמידט
The course is an online one with no lessons in class. Reading materials and tasks will be posted on a weekly basis.
ז'אנרים בתרגום
תירזה בירון
יסודות האוריינות בשפה שנייה (שנה ב')
ד"ר ריבי כרמל
מבנה האנגלית וניתוח מעמת (שנה א')
ד"ר מרב בדש וד"ר אפרת הראל
מבוא לבלשנות (שנה א')
ד"ר דפנה יצחקי
מודלים של קריאה (שנה א')
ד"ר רחל קואסטל
מורפולוגיה ולקסיקון (שנה ב')
ד"ר דפנה יצחקי
מיומנות דיבור(שנה א')
דבי טופורוב, גייל עמר
מיומנות דיבור (שנה ב')
ד"ר איימי גרנאי
מיומנות כתיבה (שנה א')
ד"ר טינה ולדמן וד"ר אורי ווייסברג
מיומנות כתיבה (שנה ב')
ד"ר דנה ריזנפלד
The first semester is devoted to writing in general. We will discuss and practice different types of writing, different approaches to teaching writing, and write a variety of texts. The second semester focuses on academic writing. We will analyze the difference between academic writing and other types of writing, stressing the distinctive skills, techniques andrequirements involving academic writing.
Throughout the semester a variety of tools and techniques for writing will be presented to, and implemented by the students, aiming to help them become more proficient English writers.
ספרות אנגלית במבט תרבותי א
ד"ר איימי גרנאי
ספרות אנגלית במבט תרבותי ב
ד"ר איימי גרנאי
ספרות רב תרבותית באמריקה
ד"ר דלית אלפרוביץ'
What makes ethnicity an important category in the US? What marks a certain author an “ethnic” author, or the text an “ethnic” text? How do ethnic-American authors grapple with notions of American identity and difference? What can be gained by a comparative reading of ethnic-American texts? This course addresses these questions by analyzing twentieth century literary works written by Native, Asian, Jewish and African American authors.
תחביר (שנה ב')
ד"ר אירנה בוטוויניק
תיאוריות ברכישת שפה שנייה (שנה ב')
ד"ר מירי יוחנה
The course will also make the connection between SLA theories and teaching English as a second language in
מבחנים בשפה זרה
ד"ר סמדר דוניצה-שמידט ויאיר אור
They will become familiar with basic concepts and terminology and will be involved in the creation and trying out of classroom tests, as well as in critiquing teacher-made and external instruments designed to assess English proficiency. The course will cover tests for the different age levels.
ניתוח סיפורת (שנה א')
ד"ר דלית אלפרוביץ'
How do these elements contribute to our perception and comprehension of a narrative? How do we, as active participants in narrative, receive a text, construct and interpret it? What makes narrative analysis relevant to all aspects of our lives? These are the major issues that this course examines.
ניתוח דרמה (שנה א')
ד"ר איימי גרנאי
לקויות למידה התפתחויות
אהרונה גבריהו
Different models for understanding of learning disabilities will be introduced as well as concepts that are commonly used in the field.
ניהול כתת האנגלית
ד"ר מרב בדש
הקשר בין תשומה לשונית, הפקה לשונית ואוצר מילים
ד"ר טינה ולדמן
מבוא להוראה באנגלית (שנה א')
גייל עמר וג'ורג'ט גנדור אמסיס
סוגיות בדרכי הוראת אנגלית (שנה ג')
ד"ר מירי יוחנה ומוניקה לוי
The course will cover a wide variety of topics, including planning, relationships, differential teaching, high school teaching, among others. Students will integrate course material directly into their practical teaching and have the opportunity to discuss, reflect and improve the strategies they learn. Up to date professional and relevant articles will be presented and studied to enrich the students' theoretical background.
התנסות בהוראת אנגלית (שנה א')
גייל עמר וג'ורג'ט גנדור אמסיס
התנסות בהוראת אנגלית (שנה ב')
ד"ר מרב בדש ו ד"ר אביגיל עדין סורקיס
Students must be acquainted with the schools’ context, be attentive to pupils’ needs and follow the guidance of the master teachers.
התרגום ככלי להוראת אנגלית
נועה מרום צדוק