מבנה ופריסת תכנית הלימודים
- הלימודים מתקיימים ביום לימודים אחד בשבוע - יום ד' - במשך שנתיים.
- הלימודים בתכנית ישלבו באופן אינטגרטיבי בין העיוני ליישומי בהלימה לרציונל התכנית.
- היקף הלימודים בתכנית הוא 42 ש"ס (שעות סמסטריאליות), כמפורט להלן:
אשכול לימודי תשתית (17 ש"ס), שנועד לתת תשתית רעיונית ומתודולוגית ללימודים בתכנית
- חטיבת הערכה והקשרה, 8 ש"ס (3 קורסי חובה + 1 קורס בחירה)
- חטיבת מתודולוגיה, 9 ש"ס (3 קורסי חובה + סמינריון)
אשכול לימודי הערכה (21 ש"ס)
- חטיבת הערכה בגן ובכיתה - הערכת לומדים, 8 ש"ס (4 קורסי חובה)
- חטיבת הערכת הארגון כמכלול, 13 ש"ס (5 קורסי חובה + סמינריון)
סדנת פרקטיקום ועבודת גמר (4 ש"ס)
- במסגרת הלימודים תוגשנה שתי עבודות סמינריוניות ועבודת גמר. עבודת הגמר תוגש עם סיום הלימודים.
מערכת שעות שנתית (המערכת נתונה לשינויים. מערכת מדויקת תימסר לסטודנטים)
שנה א' | |||||
---|---|---|---|---|---|
סמסטר א' | סמסטר ב' | ||||
08:30 - 10:00 |
שיטות מחקר כמותיות מתקדמות-ד"ר רינת ארביב-אלישיב |
||||
10:15 - 11:45 | הערכה מהי? - ד"ר סיגל חן |
הערכת יוזמות חינוכיות (סמינריון) |
|||
12:15 - 13:45 | שיטות מחקר כמותיות - ד"ר אניה גליקמן | הערכת הישגים בעזרת מבחנים - ד"ר מיכל לוי-קרן | |||
14:15 - 15:45 | חלופות בהערכת לומדים - ד"ר נגה חרמון |
מגמות בחינוך ביקורתי- פרופ' נמרוד אלוני |
|||
16.00 - 17:30 | שיטות מחקר איכותניות - ד"ר סיגל עוזרי רויטברג | פיתוח תרבות הערכה בית ספרית – ד"ר נגה חרמון | |||
17:45 - 19:15 |
תקשורת בינאישית בסביבה חינוכית מגוונת תרבותית -ד"ר ניסים אבישר |
שנה ב' | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
סמסטר א' | סמסטר ב' | |||||||
08:30-10:00 |
פיתוח כלי מדידה – ד"ר רינת ארביב-אלישיב |
|||||||
10:15-11:45 | זהות המורה כמעריך – ד"ר ורד רפאלי |
סדנת עבודת גמר – פרופ' שוש לשם |
סדנת עבודת גמר- ד"ר ענת שביט-מילר | סדנת עבודת גמר – ד"ר מיכל לוי-קרן | ||||
12:15-13:45 |
הערכה דיפרנציאלית של תפקודי לומד והתאמת תוכניות התערבות – ד"ר גילת טרבלסי |
הדרכה והנחיית עמיתים -ד"ר טל שמר אלקיים |
||||||
14:15-15:45 | סדנת עבודת גמר – פרופ' שוש לשם | סדנת עבודת גמר- ד"ר ענת שביט-מילר | סדנת עבודת גמר – ד"ר מיכל לוי-קרן |
בין ערכים להערכה - ד"ר סיגל עוזרי רויטברג |
תהליכי ניהול והערכה בית ספריים ליצירת אקלים מיטבי - ד"ר רונית שניידר |
שיבוש מנגנוני שחיקה- ד"ר אוסמה עראר |
||
16.00-17:30 | הערכה רחבת היקף בארץ ובעולם – ד"ר יעל יונדלר |
רכז הערכה כיוזם וכמוביל קהילה בית ספרית ברוח הל"ל (הערכה לשם למידה)– ד"ר יעל יונדלר |
||||||
17:45-19:15 |
הערכת פעילויות חינוכיות בסביבות עתירות מידע וטכנולוגיה: תיאוריה ומעשה- ד"ר מיקי קריץ (מקוון) |
תעודות לבוגרים
- תואר מוסמך בהערכה בחינוך .M.Ed.
- תעודת רכז הערכה בבית הספר: התואר השני מוכר לצורך ביצוע תפקיד רכז הערכה בבית הספר על ידי הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך (ראמ"ה). תפקיד זה מקנה גמול תפקיד בסך 6% מן השכר המשולב ("אופק חדש", סעיף 39; "עוז לתמורה - עיקרי הרפורמה", 2013).
- תעודה מטעם המכללה ב"בהערכה המותאמת לאוכלוסיות מיוחדות".