שיעורי חינוך
הוראה ולמידה - שנה אי
זהבה ברקני
הקורס עוסק בתיאוריות עכשוויות הדנות במושגים ובשיקולי הדעת הפדגוגיים והדידקטיים המקובלים כיום בתחום החינוך, ההוראה והלמידה. דגש מיוחד יינתן לדיון בנושאים: 1. אינטליגנציות מרובות, קונסטרוקטיביזם, יצירתיות. 2. הוראת האמנות בעידן הפוסט מודרני.
סוגיות באוכלוסיות מיוחדות - שנה א'
גליה רן כשכש
ילאור השינויים במערכת החינוך בארץ, הכוללים עליה במודעות ובמספר התלמידים המאובחנים עם לקויות למידה והפרעת קשב מחד ושילוב של תלמידים עם מוגבלויות שונות ומורכבות בכיתות רגילות מאידך, מורים נדרשים לידע והכירות עם המאפיינים הייחודיים של תלמידים אלו.
במסגרת הקורס תינתן לסטודנטים הזדמנות להכיר את המאפיינים הייחודיים של תלמידים עם לקויות שכיחות הלומדים בכיתה, לרבות תלמידים המתמודדים עם ליקויי למידה והפרעות קשב וריכוז, וכן של תלמידים המשתלבים בכיתה מתוקף חוק החינוך המיוחד, לרבות תלמידים עם אוטיזם, מוגבלות שכלית התפתחותית ושיתוק מוחין. בנוסף, יחשפו הסטודנטים לעקרונות מרכזיים של דרכי הוראה מותאמת בכיתה הטרוגנית.
מבוא לפילוסופיה של החינוך - שנה אי
קריאה מודרכת בטקסטים ביקורתיים (אוריינות אקדמית) - שנה אי
מבוא ללסוציולוגיה- שנה אי
הקורס מקנה יסודות ראשונים של חשיבה על אומנות וחינוך מנקודת מבטן של הסוציולוגיה ותיאוריות של ביקורת התרבות.
אימוני הוראה - שנה ב'
זהבה ברקני / זמירה פורן ציון
מטרת ההתנסות בבית הספר היא שילוב של אמנות וחינוך בפרויקטים הבית- ספריים ופיתוח זהות מקצועית כמחנכים. הסטודנט יתנסה במהלך השנה בבית הספר המאמן בהוראה במרכז האמנות במפגש שבועי בן 4 שעות.
בשעתיים הראשונות הסטודנטים יוצרים מפגש עם קבוצת ילדים דרך תרגיל באמנות ובשעתיים הנוספות מתרחשת למידה על ההתנסות עם הילדים תוך כדי העלאת מקרים לבירור ולימוד. כל זוג סטודנטים מלמד קבוצת ילדים. המפגש כולל היכרות, תרגיל באמנות ושיח עם הילדים תוך כדי עבודה. בסוף כל מפגש מתקיימת תערוכת תוצרים. כל חודשיים הסטודנטים אוצרים תערוכה מעבודות הילדים.
דרכי הוראה - שנה ב'
ד"ר נאוה סביליה שדה
הקורס עוסק בהמחשה, הלכה למעשה, של אופני הוראת האמנות במסגרת התיכונית. במהלך הקורס תיערך סקירה מקיפה של תכניות הלימודים השונות, ויילמדו שיטות שונות של הוראה, יצירת מערכי שיעור, הקניית חומר ובניית סיורי גלריות. כמו כן יידון בהרחבה תפקידו של המורה כסמכות אינטלקטואלית בכיתה. מחצית הקורס תוקדש לדיון פרונטלי, ואילו מחציתו השניה תוקדש לתרגולי מצגות פרונטליים על ידי המשתתפים.
הערכת הלמידה וניהולה – אמנות - שנה ג'
ד"ר נאוה סביליה שדה
מבוא לפסיכולוגיה- שנה גי
הקורס יעסוק בתהליכים הפסיכולוגיים, הקוגניטיביים והרגשיים העומדים בבסיס תהליכי ההוראה- הלמידה. במהלכו, יוקנו מושגי יסוד מתוך תיאוריות פסיכולוגיות מרכזיות בתחום.
סמינריון חברתי - שנה ג'
שיעור של אקטיביזם בחינוך המדגיש את המשמעות החברתית והערכית של המעשה החינוכי. הסטודנטים/ות יכתבו עבודת חקר בתחום החינוך ביחס לפעילות חינוכית-חברתית שיבצעו במהלך שנת הלימודים.