-
הפקה והפצה סרטים
מרצים: יעל הדסי בכרמטרת הקורס לעזור למשתתפיו להבין את חשיבות תפקידי המפיק כיזם ויוצר, מנהל הפרויקט והחוט המקשר בין כל התפקידים ולתת דגש מיוחד לתפקיד המפיק בכל הנוגע להליכי הפצת הסרטים בדרכים השונות השתתפות בפסטיבלים,...
מטרת הקורס לעזור למשתתפיו להבין את חשיבות תפקידי המפיק כיזם ויוצר, מנהל הפרויקט והחוט המקשר בין כל התפקידים ולתת דגש מיוחד לתפקיד המפיק בכל הנוגע להליכי הפצת הסרטים בדרכים השונות השתתפות בפסטיבלים, אירועים אומנותיים ובדרכי הפצה המסחריות הרחבות המיועדות לקהל הרחב.
- רשות
- סימסטר
-
קמפיין
מרצים: שרון בר זיומסעות פרסום (קמפיינים) הם לעתים קרובות מורכבים מאוד, ניהולם מתבצע במספר ערוצי תקשורת ומול ספקים שונים. בקורס זה נלמד כיצד לתכנן ולנהל מהלכי פרסום עבור לקוח מהשטח בדרכים בהם עובד משרד פרסום מהם עקרו...
מסעות פרסום (קמפיינים) הם לעתים קרובות מורכבים מאוד, ניהולם מתבצע במספר ערוצי תקשורת ומול ספקים שונים. בקורס זה נלמד כיצד לתכנן ולנהל מהלכי פרסום עבור לקוח מהשטח בדרכים בהם עובד משרד פרסום מהם עקרונות העבודה בגיבוש קמפיין פרסומי? מהם עקרונות העבודה בגיבוש קמפיין פרסומת.
- רשות
- סימסטר
-
פיתוח תכנית פודקאסט
מרצים: רוני ורטהיימרבפיתוח תכנית רדיו. הסטודנטים מתנסים באלמנטים שונים הנלמדים בקורס, ומכינים, בליווי צמוד, פיילוט לתכנית רדיו אישית, לפי בחירתם. נכיר סוגי תכניות אישיות שונות, נבחן את הכלים העכשוויים שעומדים לרשות אי...
בפיתוח תכנית רדיו. הסטודנטים מתנסים באלמנטים שונים הנלמדים בקורס, ומכינים, בליווי צמוד, פיילוט לתכנית רדיו אישית, לפי בחירתם. נכיר סוגי תכניות אישיות שונות, נבחן את הכלים העכשוויים שעומדים לרשות איש רדיו ונראה כיצד ניתן לעצב באמצעותם סוגים שונים של תכניות. במקביל נבדוק כיצד בחירת מילים, טון הגשה ומוזיקה, משנה את הטון של התכנית. הקורס מיועד לסטודנטים המעוניינים להשתמש בשידור בכלים הרדיופוניים שלמדו בשנים קודמות.
- רשות
- סימסטר
-
עריכה והגשת מוזיקה ברדיו
מרצים: רוני ורטהיימרמטרת הקורס להכשיר את הסטודנטים לשידור והגשה של תכניות מוסיקה ברצף (דוגמת גלגל"צ, 88FM ). עריכת המוסיקה, יצירת רצף מוסיקלי (קרוסים), הגשה על רקע מוסיקה וקריינות של הודעות שונות (דיווחי תנועה וכו').
מטרת הקורס להכשיר את הסטודנטים לשידור והגשה של תכניות מוסיקה ברצף (דוגמת גלגל"צ, 88FM ). עריכת המוסיקה, יצירת רצף מוסיקלי (קרוסים), הגשה על רקע מוסיקה וקריינות של הודעות שונות (דיווחי תנועה וכו').
- רשות
- סימסטר
-
כתיבת ביקורת במדיה
מרצים:הקורס מבקש להעניק למשתתפיו כלים לפיתוח אמות מידה ביקורתיות, בהם יוכלו להשתמש בכתיבת ביקורת של אמצעי מדיה שונים. כיצד ניתן לתרגם את חווית צפייה לכתיבת ביקורת רחבה מנומקת המתבססת על סידרה רחבה של נימ...
הקורס מבקש להעניק למשתתפיו כלים לפיתוח אמות מידה ביקורתיות, בהם יוכלו להשתמש בכתיבת ביקורת של אמצעי מדיה שונים. כיצד ניתן לתרגם את חווית צפייה לכתיבת ביקורת רחבה מנומקת המתבססת על סידרה רחבה של נימוקים ולא רק לפי רגשות ותחושות של אהבתי או לא אהבתי. אלא מדוע.
- רשות
- סימסטר
-
אפטר אפקט
מרצים: []פיתוח הבנה קונספטואלית וטכנית של עולם הקומפוזיטינג (הנעה של אימאז'ים וכותרות, עיבוד וידיאו ותיקוני צבע, גרפיקה בתנועה, מצלמה, תאורה ואנימציות 3D באמצעות לימוד תוכנת האפטר אפקט.
פיתוח הבנה קונספטואלית וטכנית של עולם הקומפוזיטינג (הנעה של אימאז'ים וכותרות, עיבוד וידיאו ותיקוני צבע, גרפיקה בתנועה, מצלמה, תאורה ואנימציות 3D באמצעות לימוד תוכנת האפטר אפקט.
- רשות
- סימסטר
-
עיצוב פס קול באמצעות פרוטולס
מרצים: גיתית פרלמוטרמוקד הקורס יהיה עיצוב סאונד מתקדם - Sound Design. פיתוח מתקדם של יכולת עיצוב ועריכת סאונד ברמה גבוהה. לשם כך נלמד שימוש בסמפלרים , במקלדת שליטה, וב MIDI לצורך יצירה של סאונד מקורי בהתאמה לווידאו. ב...
מוקד הקורס יהיה עיצוב סאונד מתקדם - Sound Design. פיתוח מתקדם של יכולת עיצוב ועריכת סאונד ברמה גבוהה. לשם כך נלמד שימוש בסמפלרים , במקלדת שליטה, וב MIDI לצורך יצירה של סאונד מקורי בהתאמה לווידאו. במסגרת הקורס נעמיק את ההכרות עם תוכנת Pro Tools ועם יישומים מתקדמים בתוך התוכנה כגון Pluggins ואפקטים. בנוסח לכך יעמיק הקורס ידע במושגים בתחום אודיו וקול אשר הועלו בקורס הפרוטולס הבסיסי. כל זאת עם המשך ניתוח של מבנים וסצנות בקולנוע ככל שיאפשר הזמן. לסטודנטים תהיה אפשרות לעשות שימוש יצירתי בכלי עיבוד אודיו שנלמדו וכן יינתן דגש על ביטוי אישי ושילוב של סאונד מקורי בפסי קול של סרטי הסטודנטים שנעשים במסגרת החוג.
- רשות
- סימסטר
-
חדר כותבים
מרצים: אבנר ברנהיימרחדר כותבים ישחזר דינמיקת עבודה בין הכותבים השונים בתכנית טלוויזיה אחת, ויאפשר לתלמידים לעבוד במשותף על פיתוח סדרת טלוויזיה\סדרת רשת על פי מנגנון מקצועי מקובל. מנחה הקורס יהווה עורך הסדרה, או SHOWRU...
חדר כותבים ישחזר דינמיקת עבודה בין הכותבים השונים בתכנית טלוויזיה אחת, ויאפשר לתלמידים לעבוד במשותף על פיתוח סדרת טלוויזיה\סדרת רשת על פי מנגנון מקצועי מקובל. מנחה הקורס יהווה עורך הסדרה, או SHOWRUNNER שהוא שילוב של תסריטאי ומפיק ראשי וידריך את התלמידים בתהליך הפנימי כמו גם בתהליך היצירתי.
- רשות
- סימסטר
-
אדפטציה מסיפור לתסריט
מרצים: אריק לובצקילספרות מקום נכבד היום במדיה הקולנועית והטלוויזיונית. לעיבוד ספר למסך יש יתרונות רבים אך גם מכשולים. הקורס יתמקד בתהליך האדפטציה על כל היבטיו: - כיצד לרכוש זכויות בספר? - מהו ספר המתאים לעיבוד קולנו...
לספרות מקום נכבד היום במדיה הקולנועית והטלוויזיונית. לעיבוד ספר למסך יש יתרונות רבים אך גם מכשולים. הקורס יתמקד בתהליך האדפטציה על כל היבטיו: - כיצד לרכוש זכויות בספר? - מהו ספר המתאים לעיבוד קולנועי או טלוויזיוני? - תהליך האדפטציה מול הסופר. הדגמות ע"פ סדרות וסרטים שעברו אדפטציה מספרות ותיאטרון- רעיונות לאדפטציה ע"י התלמידים עד שלב סינופסיס.
- רשות
- סימסטר
-
מגזין תרבות ובידור
מרצים: שי להבתחום התרבות והבידור הוא תחום המצוי בהתפתחות מתמדת בתקשורת הישראלית, והוא הולך וזולג אל תוך תחום הידיעות והכתבות ה"רציניות". עם זאת, הקודים והכללים שעל פיהם הוא פועל שונים מביתר התחומים. הקורס יתמקד...
תחום התרבות והבידור הוא תחום המצוי בהתפתחות מתמדת בתקשורת הישראלית, והוא הולך וזולג אל תוך תחום הידיעות והכתבות ה"רציניות". עם זאת, הקודים והכללים שעל פיהם הוא פועל שונים מביתר התחומים. הקורס יתמקד ביצירת התוכן בתחום התרבות והבידור, במדיה המילה הכתובה (עיתונות מודפסת ואינטרנט).במסגרת הקורס, הסטודנטים ילמדו לייצר כתבות שונות מהתחום (ראיון עם סלב – כולל כל המגבלות ודרישות היח"צ השונות, כתבת "רוחב" המתארת תופעה תרבותית, כתבת "צבע" המביאה הווי מתוך התרחשויות תרבותיות בוערות וכו'), ילמדו לכתוב ולהבין ביקורות תרבות, ייצרו טורי דעה אישיים הנוגעים בתחום ויתורגלו גם בעריכה של כתבות תרבות ובידור (את מי שמים בשער, איך בוחרים את הכותרות וכו').
- רשות
- סימסטר
-
סטודיו רב תחומי באפקטים חזותיים VFX
מרצים: אסף רגבבמהלך הקורס ילמדו טכניקות צילום אל מול מסך ירוק/כחול, שילוב מודלים תלת ממדים, מערכות עקיבה לתמונה, משחק מול כרומה קי, ועבודה עם איפור אפקטים מיוחדים. נכיר את מגוון התוכנות המובילות היום בשוק ליצירת...
במהלך הקורס ילמדו טכניקות צילום אל מול מסך ירוק/כחול, שילוב מודלים תלת ממדים, מערכות עקיבה לתמונה, משחק מול כרומה קי, ועבודה עם איפור אפקטים מיוחדים. נכיר את מגוון התוכנות המובילות היום בשוק ליצירת CG כגון:NUKE , MODO ,MAYA , PFTrack ו- SynthEyes המשמשים היום לסרטים וסדרות.
- רשות
- שנתי
-
סינמטוגרפיה
מרצים: דני לרנרהקורס עוסק בבניית שפה ויזואלית ובהכרת הכלים המרכיבים את התחביר הקולנועי תוך הרחבת ידיעותיהם ומיומנותם של הסטודנטים באמצעים הוויזואליים העומדים לרשותם בבואם לתרגם את התסריט הכתוב לתמונות נעות.
הקורס עוסק בבניית שפה ויזואלית ובהכרת הכלים המרכיבים את התחביר הקולנועי תוך הרחבת ידיעותיהם ומיומנותם של הסטודנטים באמצעים הוויזואליים העומדים לרשותם בבואם לתרגם את התסריט הכתוב לתמונות נעות.
- רשות
- סימסטר
-
דוקותרפיה
מרצים: נועה אהרונימפגש בין עולם היצירה הקולנועית לטכניקות עבודה מעולם הטיפול הנפשי והנחיית קבוצות. כיצד להתמודד עם נושאים אישיים כחומר גלם לסרט דוקומנטרי? איך לפתח תסריט ולצלם תיעוד עצמי? כיצד איש חינוך יכול לרתום א...
מפגש בין עולם היצירה הקולנועית לטכניקות עבודה מעולם הטיפול הנפשי והנחיית קבוצות. כיצד להתמודד עם נושאים אישיים כחומר גלם לסרט דוקומנטרי? איך לפתח תסריט ולצלם תיעוד עצמי? כיצד איש חינוך יכול לרתום את המדיה הדיגיטאלית ככלי לפיתוח והעצמה של תלמידיו? כל משתתף בקורס יצור מספר תרגילים קטנים וסרט מסכם.
- רשות
- סימסטר
-
הדיאלוג כסרט והסרט כדיאלוג
מרצים: אבנר ברנהיימרהכשרת התלמידים לכתיבת דיאלוגים בסצנות לקולנוע וטלוויזיה. נתרגל כתיבת דיאלוגים אמינים. נלמד לאפיין את הדמות דרך הדיאלוג, איך הדמות מוצאת את הקול שלה, את הטון שלה את הצבע שלה. איך הדיאלוג מבטא את הרצ...
הכשרת התלמידים לכתיבת דיאלוגים בסצנות לקולנוע וטלוויזיה. נתרגל כתיבת דיאלוגים אמינים. נלמד לאפיין את הדמות דרך הדיאלוג, איך הדמות מוצאת את הקול שלה, את הטון שלה את הצבע שלה. איך הדיאלוג מבטא את הרצון והמטרה של הדמות. איך הדיאלוג הופך לפעולה בתסריט. מתי דיאלוג חושף יותר מדי, ואמנות הסאבטקסט בדיאלוג. בניית מהלך דרמטי וסיפור בסצנה בעזרת הדיאלוג. במהלך הקורס ננתח דיאלוגים וסצנות כתובות וויזואליות. הקורס כולל עבודה בכיתה וקבלת פידבק בזמן אמת.
- רשות
- סימסטר
-
הסיפור כמסע: סדנת פיתוח פיצ'ר עלילתי
מרצים: ד"ר עמרי יביןהקורס יינתן במתכונת של סדנה שתוקדש לפיתוח תסריט לסרט עלילתי מלא. במסגרת הקורס נכיר כמה מן המתודות התסריטאיות שצמחו תחת כנפי התעשייה ההוליוודית (ריצ'רד וולטר, סיד פילד ורוברט מקי). המטרה המרכזית היא...
הקורס יינתן במתכונת של סדנה שתוקדש לפיתוח תסריט לסרט עלילתי מלא. במסגרת הקורס נכיר כמה מן המתודות התסריטאיות שצמחו תחת כנפי התעשייה ההוליוודית (ריצ'רד וולטר, סיד פילד ורוברט מקי). המטרה המרכזית היא שכל סטודנט יוציא תחת ידו במהלך הסדנה תקציר לסרט מסע עלילתי באורך מלא בפורמט המתאים למסלולי הפיתוח של הקרנות הפועלות בתחום.
- רשות
- סימסטר
-
היא והוא - כתיבה קומית
מרצים: ד"ר עמרי יביןבמסגרת הקורס נפגוש דוגמאות שונות של טקסטים קומיים ממגוון ז'אנרים קולנועיים וטלוויזיוניים וננסה לחקור אותם ולהבין מה מצחיק בהם. לאחר שנצטייד בכלים המתאימים נצא למסע כתיבה במטרה שכל סטודנט ימצא את הס...
במסגרת הקורס נפגוש דוגמאות שונות של טקסטים קומיים ממגוון ז'אנרים קולנועיים וטלוויזיוניים וננסה לחקור אותם ולהבין מה מצחיק בהם. לאחר שנצטייד בכלים המתאימים נצא למסע כתיבה במטרה שכל סטודנט ימצא את הסגנון ההומוריסטי המתאים לו. ההתנסויות והתרגולים יובילו אותנו לאתגר המרכזי: כתיבה של מערכונים קומיים בנושא זוגיות.
- רשות
- סימסטר
-
סדנת תאורה - מרוכז
מרצים: שוקי פז\ גלי רשףהסדנא מיועדת לצלמים ובימאים. מטרת הסדנה היא ללמוד והלבין כיצד אור ותאורה הם אמצעי חשוב ומשמעותי העומד ברשות הצלם ועוזר לו לספר את הסיפור הקולנועי. במהלך הסמסטר נלמד לעבוד עם האור הישראלי הקשה ומאתג...
הסדנא מיועדת לצלמים ובימאים. מטרת הסדנה היא ללמוד והלבין כיצד אור ותאורה הם אמצעי חשוב ומשמעותי העומד ברשות הצלם ועוזר לו לספר את הסיפור הקולנועי. במהלך הסמסטר נלמד לעבוד עם האור הישראלי הקשה ומאתגר, מקום התאורה בצילומי פנים יום ולילה מה מקום תאורה בצילומי חוץ לילה. הסדנה יכולה לסייע ולעזור לצלמים בעבודה מול הבמאי ושאר אנשי הצוות בהפקת הסרט.
- רשות
- סימסטר
-
סדנת אמן בכתיבה
מרצים: אריך קפלוןמרוכז 14 שעות
מרוכז 14 שעות
- רשות
- סימסטר
-
סדנת אמן בבימוי
מרצים: דויד אופקמרוכז 14 שעות
מרוכז 14 שעות
- רשות
- סימסטר
-
סדנת ארט
מרצים: איתן לוי, אריאל גלייזרמרוכז 14 שעות
מרוכז 14 שעות
- רשות
- סימסטר
-
סדנת אמן בצילום
מרצים: ירון רשףמרוכז 14 שעות
מרוכז 14 שעות
- רשות
- סימסטר
-
סדנת אמן ע. צלם
מרצים:מרוכז 14 שעות
מרוכז 14 שעות
- רשות
- סימסטר
-
סדנת אמן ע. במאי
מרצים:מרוכז 14 שעות
מרוכז 14 שעות
- רשות
- סימסטר
-
פיתוח פורמטים טלוויזיוניים
מרצים: יוני להבהקורס מבקש להנחיל למשתתפיו את יסודות הכתיבה בפורמטים טלוויזיוניים: שעשועון, דרמה, ריאלטי, תוכנית אירוח וכו' . במהלך הקורס נלמד להכיר את המנגנוניים שמאפיינים את הכתיבה הטלוויזיונית. מה מבדיל בין המנ...
הקורס מבקש להנחיל למשתתפיו את יסודות הכתיבה בפורמטים טלוויזיוניים: שעשועון, דרמה, ריאלטי, תוכנית אירוח וכו' . במהלך הקורס נלמד להכיר את המנגנוניים שמאפיינים את הכתיבה הטלוויזיונית. מה מבדיל בין המנגנונים שונים איך מפתחים קונספט, כיצד מעצבים דמות, איך כותבים דיאלוג ומהו הפורמט הטלוויזיוני של סינופסיס , טריטמנט ותסריט של 30 דקות.
- רשות
- סימסטר
-
בימוי סרט ז'אנר
מרצים: דני לרנרזהו קורס החוקר ומנתח ז'אנרים קולנועיים פופולאריים תוך כדי פיתוח וכתיבת תסריט לסרט ז'אנר. הקורס ייצור היכרות מעמיקה ואינטימית עם מנגנונים וטכניקות שעומדים ביסודם ז'אנרים בולטים ופופולאריים מסרטי מתח...
זהו קורס החוקר ומנתח ז'אנרים קולנועיים פופולאריים תוך כדי פיתוח וכתיבת תסריט לסרט ז'אנר. הקורס ייצור היכרות מעמיקה ואינטימית עם מנגנונים וטכניקות שעומדים ביסודם ז'אנרים בולטים ופופולאריים מסרטי מתח ואימה ועד קומדיות רומנטיות. הקורס יאפשר לסטודנטים מבט פנימי אל תוך סרטי הז'אנר, החל מניתוח הנרטיבים המרכזיים ועד בחינה של מאגר האלמנטים הוויזואליים המגדירים אותם. מטרת הקורס היא להקנות לסטודנטים הבנה עמוקה יותר בסרטי ז'אנר, וכן לייצר במהלך הקורס תסריט לסרט ז'אנר אשר יצטלם בסיום הקורס.
- רשות
- סימסטר
-
אני ואימא שלי: מן הארון הפרטי אל הקהל הרחב - שימוש בחומרים אישיים לכתיבת תסריט עלילתי
מרצים: ד"ר עמרי יביןמי לא נתקל אי פעם במסך הריק, זה שרובץ לו שם על השולחן ומצפה מאתנו לסימן? על מה נכתוב? מנין נשאב את אותו תסריט מופלא שיישא אותנו להוליווד הרחוקה או לפחות לערוץ הטלוויזיה המקומי שמולו מבלה אמנו היקרה...
מי לא נתקל אי פעם במסך הריק, זה שרובץ לו שם על השולחן ומצפה מאתנו לסימן? על מה נכתוב? מנין נשאב את אותו תסריט מופלא שיישא אותנו להוליווד הרחוקה או לפחות לערוץ הטלוויזיה המקומי שמולו מבלה אמנו היקרה את שעותיה הפנויות? אפשר לחפש את נקודת המוצא למסע הכתיבה בספירות הגבוהות של הקיום, אבל אפשר גם לפנות אל הקרוב והמוכר, ולגלות דווקא שם את הסודות המופלאים ביותר. אבל איך הופכים את תכולת הארון הפרטי לזמינה? איך הופכים אותה לחומר גלם ליצירה? המטרה המרכזית של הקורס היא להעניק לכם את הכלים להגיע אל הארון הפרטי ולהשתמש בחומרים אישיים לכתיבה שתגיע אל הקהל הרחב. הלימוד והתרגול ייעשה על-כן בשני שלבים שאפשר לראותם כהתפשטות והתלבשות, או אם נרצה, כהיחשפות והתכסות. בשלב הראשון, שלב ההתפשטות, נלמד כיצד להגיע לתוככי הארון הפרטי שלנו וכיצד לגשש בתוכו. נעשה זאת באמצעות טכניקות של כתיבה אימפולסיבית, דמיון מודרך ופסיכודרמה. בשלב השני, שלב ההתלבשות, נלמד כיצד להשתמש בהבניה דרמטית ובעיטוף סגנוני, כדי להפוך את הזיכרון האישי לתסריט קומוניקטיבי שיפנה לקהל הרחב.
- רשות
- סימסטר
-
מתסריט לדרמה של שניים בחדר
מרצים: ד"ר עמרי יביןהקורס הנו קורס מעשי שבמהלכו יבססו התלמידים את היכרותם עם יסודות הדרמה על ביטוייה השונים - בתאטרון, בקולנוע ובטלוויזיה. במהלך הקורס יתנסו התלמידים ביצירה של מיני דרמה לשתי דמויות, מן הכתיבה ועד העבו...
הקורס הנו קורס מעשי שבמהלכו יבססו התלמידים את היכרותם עם יסודות הדרמה על ביטוייה השונים - בתאטרון, בקולנוע ובטלוויזיה. במהלך הקורס יתנסו התלמידים ביצירה של מיני דרמה לשתי דמויות, מן הכתיבה ועד העבודה עם השחקנים. הכוונה היא להיצמד לפורמט דרמטי פשוט המבוסס על שני שחקנים וזירת התרחשות קבועה. התוצר הסופי של הקורס יהיה סדרת "דואו דרמות" בשלה ומוכנה להפקה.
- רשות
- סימסטר
-
עיצוב דמות לדרמת מסך/במה
מרצים: עומר תדמורבמהלך הקורס איעזר במספר רב ומגוון של מקורות השראה, מן הספרות- העברית והעולמית,- המחזאות וכמובן התסריטאות, כדי ללמד דרכים שונות לעיצוב דמות ראשית, ודמויות משנה, שיעמדו במרכז התסריט. נקרא וננתח יצירו...
במהלך הקורס איעזר במספר רב ומגוון של מקורות השראה, מן הספרות- העברית והעולמית,- המחזאות וכמובן התסריטאות, כדי ללמד דרכים שונות לעיצוב דמות ראשית, ודמויות משנה, שיעמדו במרכז התסריט. נקרא וננתח יצירות שונות שבמרכזן ניצבת דמות ראשית , נעמוד על מאפייניה, על כוחה, על דרכה והשקפת עולמה הייחודית, על הדרך שבה היא נתפסת ע"י הדמויות המקיפות אותה, ועל מי מהן מצליחה לראות מבעד ל"מסיכה" ולזהות את האני האמיתי של הגיבור. במקביל לקריאה ביקורתית, זיהוי ניואנסים ומגמות דרמטיות ייחודיות בטקסטים אחרים, נפנה את אותו מבט ביקורתי- הדומה למבטו של עורך תסריט, או "רופא תסריטים" בשמו השני- על הטקסטים שנפתח בקורס ונאפשר לדמויות המובילות אותו להוביל בבטחה את העלילה והתסריט כולו.
- רשות
- סימסטר
-
בימוי וסגנון
מרצים: דני לרנרזהו קורס אשר יתמקד בקבוצה נבחרת של יוצרי קולנוע ויציע ניתוח מעמיק של סגנונם הייחודי דרך בחינה של הטכניקה, השפה הוויזואלית, הרעיונות העלילתיים וההיבט החברתי והאישי של יצירותיהם. לדוגמה: מה מייחד את...
זהו קורס אשר יתמקד בקבוצה נבחרת של יוצרי קולנוע ויציע ניתוח מעמיק של סגנונם הייחודי דרך בחינה של הטכניקה, השפה הוויזואלית, הרעיונות העלילתיים וההיבט החברתי והאישי של יצירותיהם. לדוגמה: מה מייחד את סגנונו של ווס אנדרסון כך שניתן לזהות את סרטיו בנקל? מה הם המוטיבים המרכזיים בסרטיו של כריסטופר נולן אותם ניתן לזהות עוד מסרט הסטודנטים הראשון שיצר? מה הופך את סגנונו האישי של סטיבן שפילברג לייחודי ויוצא דופן? כיצד הטראומה ותחושת הפרנויה של ניצול שואה באה לביטוי בסרטיו של רומן פולנסקי? כיצד הרעיון ליצור את המקבילה הקולנועית לחלום נמצא בבסיס סרטיו של דיוויד לינץ'? מטרת הקורס "ניתוח במאים וסגנונם" היא לעמוד על החשיבות של פיתוח סגנון קולנועי אישי לצד התהליך שעובר הסגנון בדרך לגיבושו וחידודו. לקראת סוף הקורס יתנסה כל סטודנט באימוץ ופיתוח של סגנון בימוי קולנועי.
- רשות
- סימסטר
-
סדנת הפקת תוכן ב- 360
מרצים: ערן שפיראבשנים האחרונות מתפתחת טכנולוגיה חדשה של סיפור בווידאו - Cinematic Virtual Reality או צילום ב360 מעלות. סרטים אלה מקיפים את הצופה מכל צדדיו ויוצרים חווית צפייה חדשה ומפעימה. אך האם מדובר רק בטכנולוג...
בשנים האחרונות מתפתחת טכנולוגיה חדשה של סיפור בווידאו - Cinematic Virtual Reality או צילום ב360 מעלות. סרטים אלה מקיפים את הצופה מכל צדדיו ויוצרים חווית צפייה חדשה ומפעימה. אך האם מדובר רק בטכנולוגיה חדשה או שמא זו דרך חדשה לספר סיפורים באמצעות וידאו? סדנת וידאו 360 מזמינה אתכם ללמוד את תהליכי היצירה בפורמט חדשני זה, להכיר את הנעשה בארץ ובעולם בתחום, לפגוש שימושים שונים ל360 - בפרסום, בחינוך, בעיתונות, ובעיקר - ליצור בעצמנו סרטים כאלה ולהיות חלק מחזית היצירה בעולם.
- רשות
- סימסטר
-
הפקה ויצירת פיצ'ר עלילתי
מרצים: אריק לובצקיבקורס זה נלווה הפקה אמתית של סרט עלילתי ארוך מצולם. במחצית הראשונה של השנה נעבור על השלבים השונים בפיתוח והפקה של סרט כזה: כתיבת דרפטים, ליהוק צוות ההפקה וקסט, השתלבות בתפקידים שונים בהפקה עצמה בל...
בקורס זה נלווה הפקה אמתית של סרט עלילתי ארוך מצולם. במחצית הראשונה של השנה נעבור על השלבים השונים בפיתוח והפקה של סרט כזה: כתיבת דרפטים, ליהוק צוות ההפקה וקסט, השתלבות בתפקידים שונים בהפקה עצמה בליווי של אנשי מקצוע. בין מטרות הסדנה לאפשר לבוחרים בה הזדמנות לחוות מקרוב הפקה של סרט מסחרי על מנת לאפשר לסטודנטים לצבור ניסיון מעשי וידע שישמש אותם בהפקות בית הספר ולאחר מכן בתעשיית הקולנוע
- רשות
- סימסטר
-
ניתוח תסריטים ישראלים
מרצים: דני לרנרהקורס יבחן סרטי מפתח בתולדות הקולנוע הישראלי, יצור היכרות מעמיקה עם ז'אנרים ישראלים בולטים ויאפשר ליוצרים מבט פנימי אל תוך מגוון האלמנטים המרכיבים את תסריט הסרט הישראלי, החל מניתוח הנרטיבים המרכזיי...
הקורס יבחן סרטי מפתח בתולדות הקולנוע הישראלי, יצור היכרות מעמיקה עם ז'אנרים ישראלים בולטים ויאפשר ליוצרים מבט פנימי אל תוך מגוון האלמנטים המרכיבים את תסריט הסרט הישראלי, החל מניתוח הנרטיבים המרכזיים, התמות החוזרות ועד השפעות של היסטוריה וחברה על תוכנו של הקולנוע המקומי. במהלך הקורס נבחן מה מבדיל קולנוע ישראלי מקולנוע זר? וכיצד הישראליות והתרבות המקומית באה לביטוי בקולנוע המיוצר בארץ? לקראת סופו של הקורס יבחרו הסטודנטים סצנת מפתח מסרט ישראלי שיבחרו ויבצעו שחזור שלה. באמצעות זאת ינסו להתחקות אחר האוטר וההשפעות השונות שהובילו ליצירתה.
- רשות
- סימסטר
-
תחקיר וראיון
מרצים: נורית קנטיהקורס יספק טכניקות בסיסיות ומתקדמות לראיון: בעיתונות כתובה, ברדיו ובטלוויזיה. נלמד סוגים שונים של שיחות וראיונות : תרבות, אמנות פוליטיקה ואת העקרונות שהופכים את הריאיון לסיפור מפתיע וחדשני. נתנסה...
הקורס יספק טכניקות בסיסיות ומתקדמות לראיון: בעיתונות כתובה, ברדיו ובטלוויזיה. נלמד סוגים שונים של שיחות וראיונות : תרבות, אמנות פוליטיקה ואת העקרונות שהופכים את הריאיון לסיפור מפתיע וחדשני. נתנסה בשלבים השונים: בחירת מרואיין, תחקיר, ראיון ועריכה תוך כדי שנצפה, נאזין, ונקרא ראיונות ותחקירים שפורסמו, ונתנסה בעצמנו בכל אחד מהשלבים.
- רשות
- סימסטר
-
כתיבת תסריט ז'אנר
מרצים: עומר תדמורהז'אנר [הסוגה] ותתי הז'אנר הנלווים אליו עומדים בבסיס כתיבת התסריט. הכרות טובה עם כל סוגי הז'אנר והחוקיות הפנימית המאפיינת אותם, כמו גם ההקשרים בהם הז'אנר הספציפי פועל , מאפשרת לתסריטאי להרגיש בטוח...
הז'אנר [הסוגה] ותתי הז'אנר הנלווים אליו עומדים בבסיס כתיבת התסריט. הכרות טובה עם כל סוגי הז'אנר והחוקיות הפנימית המאפיינת אותם, כמו גם ההקשרים בהם הז'אנר הספציפי פועל , מאפשרת לתסריטאי להרגיש בטוח יותר בכתיבה כמי שפועל בתוך טריטוריה תסריטאית מוכרת לו הוא לומד להכיר את העולם המאפיין כל ז'אנר, את החוקיות האופיינית לעולם זה, ובתוך כך לנסות למצוא את דרכו הייחודית בתוך הז'אנר. במסגרת הקורס נלמד על ז'אנרים מרכזיים בקולנוע ובטלוויזיה, נתרגל כתיבה ז'אנרית ונמצא את דרכנו הייחודית בתוכם.
- רשות
- סימסטר