הסבת אקדמאים להוראה של הגיל הרך

בשנים הראשונות רוכשים הילדים כישורי חיים ומיומנויות יסוד, שיהוו תשתית לחייהם הבוגרים. התפתחותם מושפעת גם מיחסי הגומלין שלהם עם סביבתם הקרובה - הורים ומשפחה, גן ומעון. על אנשי החינוך המלווים את הילד בגיל הרך להבטיח שיוכל להתפתח כאישיות שלמה. ידע על התפתחות הילד בתחומי הרגש, החשיבה והמוטוריקה ותנועה, הוא אבן-יסוד בהכשרת אנשי חינוך מקצועיים ומיומנים, ולכן במסלול זה מושם דגש על לימודים בנושא התפתחות הילד.

התכנים הנלמדים קשורים לתחום ההתפתחות המוטורית, ההתפתחות הרגשית, ארגון סביבה חינוכית המתאימה לילדים בגיל זה, ניהול גני ילדים ועוד.

במסלול הגיל הרך לומדים להכיר את עולמם המרתק של ילדים מתוך הקשבה והתבוננות. לומדים כיצד ניתן ללוות את הילדים בדרך המיוחדת שבה הם פוגשים את העולם הפיסי ואת העולם החברתי-תרבותי וכיצד לאפשר לילדים רכישה של מושגים ומיומנויות בתחומי הדעת השונים בתוך הקשרי החיים המשמעותיים להם.

תהליך ההכשרה במסלול הגיל הרך מבוסס על גישה הרואה בהוראה עיסוק פרקטי-רפלקטיבי. על פי גישה זו מרכז ההכשרה היא העבודה המעשית ופיתוח היכולת של הסטודנט/ית להיות בדיאלוג עם עצמה, עם הסביבה החינוכית ועם הידע התיאורטי.

תהליך ההכשרה מכוון לטיפוח המחנך/ת בגיל הרך כדמות מעורבת, פעילה ומשפיעה על החברה. לכן, במהלך הלימודים ישנה חשיפה לגישות חינוכיות ולקיחת חלק בהובלת תהליכי שינוי בשדה החינוכי ברוח גישות אלו.

התכנית מתאימה בעיקר לבוגרי החוגים פסיכולוגיה, מדעי ההתנהגות, עבודה סוציאלית וקרימינולוגיה, אך יכולים להשתלב בה גם בוגרי תארים אחרים. 

בגיל הרך ניתן לבחור באחת משתי ההתמחויות הבאות:

 

לקבלת מידע נוסף, אנא מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם:

* שדות חובה מסומנים בכוכבית

מרכז ייעוץ ורישום
א'-ה' 08:00 - 17:00

03-6901200
הרשמה אונליין