הערכת עובדים

 

תהליך מתן משוב תקופתי לעובדי המינהל בקמפוס סמ"'ק

שיחת משוב תקופתית
המכללה מקיימת תהליך של שיחת משוב פעמיים בשנה . בשיחת המשוב מתקיים קשר בינאישי בין המנהל לעובד.
בשיחה מוערך תפקודו של העובד בתקופת ההערכה עליה מתבססת השיחה. מודגשות עוצמות, ומוגדרים תחומים ברי שיפור. בסוף השיחה נקבעים יעדים לביצוע.

הנחות עבודה 

  • שיפור התקשורת והדיאלוג שבין מנהל לעובד ביחס לביצועי העבודה.
  • אמונה שניתן להשתפר תמיד ובאופן מתמיד.
  • הסתכלות קדימה feedforward 
  • אחריות הדדית
  • שקיפות
  • מקצועיות


המשוב כהזדמנות

  • הזדמנות לשמוע מה חיובי
  • הזדמנות להשתפר
  • הזדמנות לגלות
  • הזדמנות לדיאלוג
  • הזדמנות לכנות
  • הזדמנות לשינוי


איך מקבלים משוב?
- המלצה תפיסתית : win-win-win : כל השותפים מרוויחים מהתהליך –העובד, המנהל, המכללה.

- המלצות התנהגותיות:

  • הקשבה אקטיבית
  • התעקשות על הבנת המסר (הבנה ≠ הסכמה)
  • למידה מנקודות החוזק שלך
  • הצגת עמדה אישית תוך מתן דוגמאות
  • הסתכלות קדימה
  • לקיחת אחריות
  • במה המנהל שלך יכול לעזור לך?

 

להיות בעמדת קבלה, איך זה נראה?

מה עדיף שלא מה כדאי שכן
"אתה טועה במה שאמרת..." "אני רואה את הדברים באופן שונה..."
"עזוב אותי משטויות, בוא נדבר על מה שלא בסדר..." "בוא נתעכב על מה שחיובי..."
"טוב... אז גמרנו?" "תודה על ההזדמנות וההערות"
"טוב, כזה אני..." "מה ניתן לעשות יותר טוב"?
"זה לא קשור אליי, כולם עושים את זה..." "האחריות שלי בעניין היא..."

 

ישום התהליך במכללה

א. בתקופה שבין דצמבר לפברואר תיערך שיחת משוב שנתית הכוללת שיחה על חוזקות ונקודות לשיפור, וכן הגדרת היעדים לביצוע לתקופה הבאה.

שיחת המשוב היא הזדמנות נהדרת לחיזוק הקשר בינך ובין המנהל שלך, וכדאי לנצל הזדמנות זו בכדי להבין את הציפיות ממך, ללמוד ולהשתפר בעבודתך. לרשותך טופס הכנה לשיחת המשוב, באמצעותו תוכל/י לקחת אחריות ולהתכונן לשיחה.

ב. בתקופה שבין יוני לאוגוסט תיערך שיחת משוב חצי שנתית אשר תתמקד במעקב ובקרה על ביצוע היעדים. שיחה זו תסוכם בטופס שונה הנקרא: "טופס סיכום שיחת משוב חצי שנתית - מעקב ובקרה על היעדים" .