שימוש נבון באינטרנט

 

רשת האינטרנט הינה אוטוסטרדת מידע אינסופית המאפשרת לגולשים לקבל מידע באופן חוויתי עשיר ומגוון, לבקר בעולמות רחוקים, לפגוש אנשים מכל קצוות תבל, לקבל שירותים שונים ועוד. הגולשים באינטרנט יכולים להישאר אנונימיים, לשמור על פרטיותם ולתקשר עם אחרים ללא חשש מחשיפה אישית, משיפוטיות ומביקורתיות.

לעומת זאת, הגלישה באינטרנט מביאה עימה גם התנהגויות לא ראויות כגון:שימוש בשפה גסה, פגיעה בצנעת הפרט, חשיפה לאתרים לא ראויים (אלימות, גזעניים, לא צנועים וכו'), חבלות שונות (החרבת אתרים, הפצת וירוסים), שימוש באינטרנט למטרות לא חוקיות ועוד.

הצוות החינוכי של המכללה בשיתוף איגוד האינטרנט הישראלי מאמינים כי פיתוח ויישום תכניות ופעילויות חינוכיות לשימוש נבון באינטרנט על ידי הסטודנטים בתהליך הכשרתם להוראה עשויים מצד אחד להעצים שימוש נבון ומושכל באינטרנט, ומצד שני לצמצם תופעות של התנהגויות בלתי ראויות ברשת.
 

מטרתו של המיזם "שימוש נבון באינטרנט" הפועל במכללה הוא להביא לכך שהסטודנטים במכללה והתלמידים בבית הספר ייהנו מצד אחד מיתרונות הרשת, ומצד שני יידעו לזהות מצבי גלישה, אשר יש בהם פוטנציאל לסכן אותם, וידעו כיצד להתנהג בהתאם.

לפיכך פועל המרכז בשני מישורים: האחד - פיתוח תכניות לימודים ופעילויות שמטרתן לגבש התנהגויות אתיות, יעילות וזהירות תוך העלאת מודעות התלמידים לכך שהם עלולים להיתקל בהתנהגויות לא רצויות ואף לא חוקיות, והשני - חשיפת הנושא בפני ההורים והמורים, ולקיחת אחריות משותפת להדרכת התלמידים לשימוש מושכל באינטרנט. תכניות הלימודים והפעילויות המפותחות מתבססות בחלקן על פעילויות מוכנות שהותאמו לצורכי בית-הספר ובחלקן - פעילויות שחוברו על ידי צוות המרצים והסטודנטים והותאמו לשכבות הגיל מחטיבת ביניים ועד לחטיבה העליונה במערכת החינוך.

באתר אנו מציגים תכניות חינוכיות ופעילויות מתוקשבות חדשניות אשר סטודנטים המתכשרים להוראה מתכננים, מפתחים ומיישמים בבית הספר וזאת כדי לחנך הן את הסטודנטים, פרחי ההוראה, והן את התלמידים הצעירים בבית הספר לשימוש מושכל ולהתנהגות נבונה באינטרנט. במסגרת היוזמה נערך גם מחקר מלווה הבודק גם את השפעתן של תכניות אלה על עמדותיהם של הסטודנטים לנושא שימוש נבון ומושכל באינטרנט.