תואר שני בחינוך מתמטי לבית הספר היסודי

חדש!!! מסלול מחקרי לתזה בחינוך מתמטי לבית הספר היסודי

ראש התכנית: פרופ' דורית פטקין
צוות היגוי: פרופ' צביה מרקוביץ', פרופ' אביקם גזית, פרופ' דורית פטקין , ד"ר רותי ברקאי, ד"ר רונית בסן-צנצנטוס.

מקצוע המתמטיקה הוא מהמקצועות החשובים והמרתקים בעולם ומשמש בסיס מדעי וכלי חיוני בתחומים רבים: טכנולוגיה, הנדסה, רפואה, כלכלה ועוד.

המתמטיקה נחוצה לכל אזרח בחברה המודרנית, בעולם שבו הטכנולוגיה והתקשוב תופסים מקום מרכזי. בעקבות כך, החינוך המתמטי הוא אתגר לאומי וחברתי להעצמת ילדים ונוער, כלי לקידום הישגיהם הלימודיים והחברתיים ואופק לתעסוקה עתידית בחייהם הבוגרים. כפועל יוצא, שיפור הוראת מתמטיקה בבתי הספר הוא משימה בעלת חשיבות חברתית עליונה.

בעשורים האחרונים מתחוללים שינויים בהוראת מתמטיקה בארצות רבות, בעקבות מחקרים שבדקו את דרכי החשיבה והקשיים של תלמידים בלימוד מתמטיקה, ובחנו תפיסות חינוכיות ופסיכולוגיות חדשות. למורים למתמטיקה יש השפעה מכרעת על איכות הידע וההבנה המתמטית שרוכשים התלמידים.

התכנית לחינוך מתמטי, שבה מלמדים מיטב החוקרים והמרצים בתחום, נותנת מענה אקדמי רחב ומעמיק, שיקדם את מורי המתמטיקה ויצמיח אותם להיות אנשי מקצוע מיומנים להובלת השינויים הרצויים, ולהנהגת המורים העתידיים למתמטיקה.

מטרות התכנית: להעמיק ולהרחיב את הידע בתחום התוכן ואת הידע הפדגוגי-תוכני של מורים למתמטיקה, ולחשוף אותם למחקר אקדמי הנותן מענה לאתגרים העולים מהוראת המתמטיקה בשטח.
 

חינוך מתמטי - ייחודה של התכנית

התכנית פותחת למורים הלומדים בה כיוונים חדשים בהוראת מתמטיקה, ומציידת אותם בכלים המאפשרים פיתוח תובנה מתמטית, כישורים לפתרון בעיות, גישות מחקריות, חשיבה חזותית ומרחבית, עיסוק בחקר נתונים, הוראה מותאמת לאוכלוסיות מגוונות ושילוב מחשב בהוראת מתמטיקה.

מידי שנה בוגרי התכנית משתלבים בהובלת הוראת המתמטיקה בבתי הספר, בהדרכה ובמתן השתלמויות בנושאים במתמטיקה ודרכי הוראתם, כאשר הם מצוידים ברעיונות חדשים, וגישה פדגוגית רעננה.
  

יעדי התכנית


 העמקת ההשכלה המתמטית של הלומדים: הקניית תכנים מתמטיים חדשים ברמה גבוהה והעמקת הידע שנלמד בתואר הראשון.

תהליכי הוראה ולמידה וגישות פסיכולוגיות-דידקטיות בהוראת מתמטיקה:

  • הקניית ידע מחקרי בחינוך מתמטי והיכרות עם מחקרים עדכניים בעולם.
  • עריכת מחקרים הנוגעים בסוגיות העולות משדה ההוראה,
  • דרכי חשיבה מתמטית וסגנונות למידה שונים במתמטיקה.
  • היבטים קוגניטיביים-התפתחותיים של ילדים בזיקה למקצוע המתמטיקה.
  • היבטים רגשיים ומגדריים בחינוך מתמטי.
  • התאמת ההוראה לאוכלוסיות מגוונות בכתה.

הערכה ומתודולוגיה מחקרית – הרחבת הידע בתחום שיטות המחקר הכמותיות והאיכותניות, והעמקת היכולת לכתיבה אקדמית.

קיימים שני מסלולים :

  • מסלול עם פרויקט גמר
  • מסלול מחקרי (תזה)
     

מסלול עם פרויקט גמר

היקף הלימודים: 21 ש"ש

  • 6 ש"ש - קורסים דיסציפלינריים במתמטיקה
  • 7 ש"ש - קורסים בחינוך מתמטי
  • 8 ש"ש - קורסים מתודולוגיים, סמינריונים וסדנת עבודת גמר

 

מסלול מחקרי (תזה)

המסלול מיועד לסטודנטים מצטיינים המעוניינים לפתח את יכולתם המחקרית בתחום החינוך המתמטי לביה"ס היסודי ולמתעתדים להמשיך לימודיהם לתואר שלישי בתחום. המסלול מאפשר ללומדים בו להתמקד במחקר מעמיק ולהגיש עבודת גמר מוקפדת ברמה של תזה.

היקף הלימודים: 19 ש"ש

  • 5-6 ש"ש – קורסים דיסציפלינריים במתמטיקה
  • 5-6 ש"ש – קורסים בחינוך מתמטי
  • 8 ש"ש – קורסים מתודולוגיים, סמינריונים וסדנת עבודת גמר

 

מסגרת הלימודים
יום לימודים בשבוע, יום ג' בשעות 08:30 – 19:15

לקבלת מידע נוסף, אנא מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם:

* שדות חובה מסומנים בכוכבית

מרכז ייעוץ ורישום
א'-ה' 08:00 - 17:00

03-6901200
הרשמה אונליין