תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך

שלח לחבר   הדפס

תקצירי עבודות/פרויקטי גמר נבחרים

ראש התכנית: ד"ר אבשלום אדרת
צוות היגוי: ד"ר אבשלום אדרת, ד"ר קובי גוטרמן, ד"ר ניר מיכאלי, ד"ר שגית שילה-לוין

בעולם הפוסטמודרני הופך בית הספר מושא להתעניינות ולהתערבות של גורמים רבים בעלי ציפיות מפליגות ולעתים אף סותרות. המציאות הסבוכה הזאת הופכת את המרחב הבית ספרי למערכת מורכבת ובלתי ליניארית, המעלה ציפיות לאוטונומיה ולתלות בסביבה גם יחד, מעודדת דינמיקה של שותפויות, והופכת את ההיררכיה המוכרת על פניה. שינויים משמעותיים אלה מחייבים לא רק שינוי בדרכי הניהול והפעולה, אלא גם הכשרה של מנהלים בכל התחומים הארגוניים, המנהליים והחינוכיים שבאחריותם, ובנוסף - העצמתם כמנהיגים חברתיים. התכנית ללימודי M.Ed. בניהול וארגון מערכות חינוך מיועדת למורים ולמנהלים שיש להם הכשרה וניסיון בתחום החינוך. היא מרחיבה את רפרטואר הידע של קהל היעד בתחומי הניהול, מחדדת את הזיקות שבין תחומים אלה למערכות חינוך, ונותנת מענות לתמורות ולמגמות הפוקדות את מערכות החינוך.

ניהול ומנהיגות
התפיסה העומדת בבסיס התכנית היא שהמנהל הוא המנהיג של בית הספר, ולכן הציר המקשר בין כל רכיביה הוא פיתוח מנהיגות. הלימודים מביאים ידע מהתחומים מינהל חינוך, מדעי ניהול ומינהל ציבורי כדיסציפלינות המשלימות זו את זו, ומחדדים את הקשר שבין היבטים עיוניים ומחקריים עדכניים בתחומי הדעת הרלוונטיים, היבטים מעשיים-יישומיים בניהול בתי ספר, והיבטים הנוגעים להתפתחות אישית של תפיסת התפקיד הניהולי.
התכנית אף מעניקה פרספקטיבה רחבה על מערכת החינוך בישראל ומחוצה לה. היא שמה את הדגש על נקודת מבט מוסרית, חברתית ופוליטית, זאת כדי לבחון את התנאים המאפיינים את מרחב הפעולה שבו פועלים מנהיגים חינוכיים: בתי הספר, הקהילה ומערכת החינוך במאה העשרים ואחת. מטרה חשובה נוספת של התכנית היא להביא את המנהלים והמורים להבין מהי המחויבות שלהם כמנהיגים חינוכיים כלפי התלמידים, ההורים והקהילה, וכיצד ניתן לעמוד בה מתוך ערכים של שוויון, חינוך איכותי וייצוג של תרבויות.

יעדים
תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך מכשיר כוח אדם מקצועי ונותן בידיו כלים וידע שיסייעו לו לנהל ולהנהיג את הארגון החינוכי שבו הוא מועסק, תוך התמודדות עם השינויים המבניים, הארגוניים והתוכניים הפוקדים את מערכת החינוך בישראל:
התכנית שואפת לטפח מנהל בעל עמדה חברתית-פוליטית ומוסרית-ביקורתית הנדרשת לתפקידו כאיש ציבור וכמנהיג חינוכי, ולשם כך שמה דגש על שלוש מטרות:
1. רכישת ידע והעצמת מיומנויות אישיות בתחומי הניהול והארגון בכלל
2. רכישת ידע ותובנה הקשורים לקביעת מדיניות חינוכית בהקשר עולמי וישראלי
3. רכישת ידע, מיומנויות וערכים הנחוצים לפיתוח מנהיגות חינוכית

צור קשר

לקבלת מידע נוסף, אנא מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם:

צור קשר

מרכז ייעוץ ורישום
א'-ה' 08:00 - 17:00

03-6901200