מיכל ויצמן

    א   א   א

 מיכל ויצמן

מומחית באבחון וטיפול בלקויות למידה בקרב ילדים, מתבגרים ומבוגרים

ניסיון מקצועי

  • מאבחנת דידקטי בקרב מתבגרים ומבוגרים במוסדות אקדמיים ובשפ"מ
  • מתן הוראה מתקנת בתחומי הקריאה והכתיבה בעברית לילדים וכן סיוע בשיפור אסטרטגיות למידה לסטודנטים לקויי למידה באוניברסיטת חיפה. 
  • הדרכה של סטודנטים לתואר שני בחוג ללקויות למידה בתחום אבחון מבוגרים ובתחום טיפול בילדים. 
  •  הדרכה של צוותי הוראה בתכנית להכשרת מת"לים מטעם משרד החינוך.

 

 מוטו מקצועי

תהליך אבחון מהווה נקודת זינוק לקידום בחיים: אני מאמינה כי תהליך של אבחון מקיף, איכותי ומקצועי, מאפשר לפונה להבין את כוחותיו ויכולותיו, לצד קשייו (והמקור לקשיים). תהליך זה של הכרה בקשיים הנובעים מהלקות, מאפשר פעמים רבות שחרור מתחושות כעס, תסכול וכד' והפניית עיקר המשאבים לאיתור ומציאת הדרכים לעקיפת הקשיים, התמקדות בפוטנציאל הייחודי, הכוחות, הכישורים. 

 

מהות הטיפול

פעמים רבות אנשים אינטליגנטיים, מוכשרים, בעלי אישיות מיוחדת וכובשת, חשים כי הם אינם ממצים את הפוטנציאל הגלום בהם ו/או חשים קשייםספציפיים בתחומים שונים (בקריאה, כתיבה, מתמטיקה, ריכוז וכד') המשליכים על תפקודם בחיי היום-יום. מטרת האבחון היא לסייע לאנשים אלה להבין את מוקד הקושי ומקורו, וכן להבליט ולהביא אל מודעותם את היכולות והכישורים הטמונים בם והייחודיים להם – אשר עשויים להוות מנוף לצמיחה, התפתחות וקידום. בנוסף, מתן המלצות להמשך טיפול בתחומים השונים, כלים שיסייעו בעקיפת הקשיים וכד'.
האבחון מתבצע ע"י מאבחנים מומחים בתחום לקויות הלמידה, באווירה חיובית ותומכת ובסביבה פיזית נעימה.
תהליך האבחון (מעבר להעברת סוללת מבחנים) כולל שיחה מעמיקה עם הפונה, שמטרתה איסוף אינפורמציה התפתחותית, לימודית, התנהגותית-רגשית ובריאותית, אשר חשובה מאוד לקביעת האבחנה.
דוח האבחון כתוב בשפה בהירה, כולל מיפוי של תחומי היכולת והקושי, וכן אבחנה ברורה.
ההמלצות הטיפוליות הנן ספציפיות עבור כל פונה ונגזרות מהיכולות ומהקשיים שעלו באבחון. כמו כן, במידת הצורך ניתנות המלצות להמשך העמקה/בירור של תחומים מסוימים אצל גורמים מקצועיים נוספים.
האבחון מוכר ע"י משרד החינוך לצורך וועדות התאמה לבגרויות, צבא, לימודים אקדמאיים, וכן תואם את אמות המידה של המרכז הארצי לבחינות והערכה.