השתלמויות קיץ תשע"ה

 

יחידת תקשוב אקדמי בשיתוף הספריה מקיימת השתלמויות לסגל ולעובדי המכללה בסיום שנת הלימודים, בשלושת השבועות הראשונים של חופשת הקיץ. ההשתלמויות עוסקות בהיבטים טכנולוגיים ופדגוגיים. שילוב הסביבות בהוראה תוך התייחסות לשיקולי דעת פדגוגיים יאפשרו לכם לגוון, לשדרג ולמנף את ההוראה שלכם!

בשאלות ניתן לפנות אל אורנה פליקס רכזת ההשתלמויות


במהלך שנת הלימודים ניתן לקבל ייעוץ אישי

 
בברכה,

אורנה פליקס, וחברי צוות תקשוב אקדמי 

לחצו להרשמה להשתלמויות

* מקום ההשתלמויות: כל ההשתלמויות מתקיימות בבניין השתלמויות חדר 301, למעט האחרונה המתקיימת בבניין הפקולטה לחינוך, בחדר 190 (חדר הטבלטים).

שם ההשתלמות מרצים תאריך יום שעות
למידה שיתופית בענן המכללתי
בהשתלמות זו נכיר את העבודה בענן בכלל ובענן המכללתי בפרט.
השמירה בענן מאפשרת שיתוף המידע שאוחסן בו עם אנשים נוספים לצורך עבודה משותפת.
בהשתלמות נכיר מספר סוגי עננים לאחסון מידע ושיתופו.
 
ד"ר תמי זייפרט 29.6 ב' 08:30 - 10:00
עקרונות לתכנון חומר לימודי מצולם
השתלמות שתעסוק במגדל התוכן של חומרי לימוד מצולמים מבחינת: תכנון הזמן, מבנה המידע, בניית מצגת, תדמית ושפה חזותית של ידע. מרצים שיש להם סרטי הדרכה מצולמים ורוצים לקבל משוב מוזמנים לידע אותי לפני והביא אותם להשתלמות.
אורלי רביד 29.6 ב' 10:00 - 11:30
הופעה מול מצלמה
השתלמות שתעסוק בעקרונות של תקשורת חזותית בין מרצה- לסטודנט דרך תקשורת המתנהלת באמצעות שפה קולנועית, כמו: פריים, תאורה, מיסגור, יחסי מילה תמונה, קצב, תדמית, פרסונה, וכד', על מנת ללמוד "לדבר" בעזרת המסרים הויזואליים שלנו בשעת אינטראקציה מצולמת.
אורלי רביד 29.6 ב' 12:00 - 13:30
בניה והרחבת הרשת המקצועית-אישית והקהילה המקצועית (PLN - Personal Learning Network) באמצעות כלים חברתיים ושיתופיים והרשת החברתית. במפגש זה נלמד להכיר כלים חברתיים שישמשו אותנו לאוצרות ידע, ארגון ידע ושיתוף ידע.

ד"ר תמי זייפרט

29.6 ב' 13:30 - 16:00
כלי גוגל: שיתוף מסמכים ושאלונים.
הוראה בשילוב כלים שיתופיים המתאימים להוראה ולמידה.
ד"ר חיים תירוש 30.6
 
 ג' 14:00 - 16:00
משיעור פרונטאלי לשיעור מתוקשב, ומאתר מלווה קורס להוראה מקוונת מלאה
בסדנא נעסוק במרכיבים המאפשרים והנחוצים לשם מעבר מאתר תומך קורס המתקיים בכיתה לשיעורים בודדים או קורס שלם המתקיימים מרחוק. בנוסף נתנסה בכלים בסביבת Moodle המאפשרים השגת מטרות פדגוגיות אותם לא ניתן להשיג בכיתה המסורתית. שימוש מושכל במגוון הכלים של סביבה זו מזמן למידה משמעותית ומשמש מודלינג עבור הלומדים שלנו כמורים בעתיד.
אורנה פליקס    1.7
 
ד'  09:00 - 10:30
הערכת עמיתים בסביבת מוודל
סביבת העבודה של מוודל מאפשרת הליך משוכלל ויעיל של הערכת עמיתים עפ"י מחוון. בהשתלמות נעסוק במאפיינים והאפשרויות השנות של הערכת העמיתים, ובביצוע הטכני של ההליך.
מומלץ להביא להשתלמות משימה ומחוון להערכתה.
אורנה פליקס  1.7
 
ד'  10:30 - 12:00
 Blackboard
הוראה באמצעות כלים סינכרוניים, ושימוש בכלים סינכרוניים להוראה א-סינכרונית. ההשתלמות תתמקד בסביבת Blackboard המחליפה את סביבבת אילומינייט.
ד"ר חיים תירוש 2.7   ה' 08:30 - 11:00
עקרונות טובים ומעשיים לבניית קורס מקוון
תקשורת טובה עם הלומדים, בניה נכונה של משימות כולל הבדיקות והציונים, פדגוגיות ייחודיות לסביבה המקוונת, מבוא להערכת עמיתים.
ד"ר מיקי קריץ
 
2.7  ה'   14:00 - 16:99
כלי גוגל: שיתוף מסמכים ושאלונים
הוראה בשילוב כלים שיתופיים המתאימים להוראה ולמידה
ד"ר חיים תירוש  5.7  א' 12:00 - 14:00
Mendeley- תוכנה לניהול ביבליוגרפי ושיתוף בין חוקרים
מנדליי היא תוכנה חינמית לניהול ולשיתוף במחקר הכוללת שלושה שימושים עיקריים:
א. כלי ליצירת ציטוטים – ניתן ליצור באופן אוטומטי ציטוטים ביבליוגרפיים (בשיטת APA, MLA ועוד) ולשתול אותם בגוף העבודה וכן לייצר רשימת מקורות בסוף העבודה.
ב. ניהול ספרייה אישית של מקורות מידע – ארגון כל המקורות המידע המשתמשים לכתיבת עבודת מחקר.
ג. רשת חברתית אקדמית של חוקרים מהארץ ומהעולם - מנדליי תומכת בשיתוף במידע, מאפשרת גישה למאמרים החדשים, יצירת קשר עם חוקרים והקמת קבוצות.
בנוסף, מנדלי משמשת גם כאחד המדדים האלטרנטיביים להערכת מידע - מאפשרת להעריך מאמרים, לאתר ציטוטים, לאתר את כתבי העת הנקראים ביותר ולזהות טרנדים וסטטיסטיקות בתחומי המחקר. ניתן להוריד את התוכנה למחשב האישי וגם להתחבר אליה מרחוק.
מומלץ להביא מחשב נייד.
אורנה שחף 8.7 ד' 13:00 - 14:00
ה"ערוץ שלי" ביוטיוב (עבודה עם פלייליסטים (רשימות השמעה), העלאת סרטונים, יצירת סרטונים מאוסף תמונות, הורדת סרטונים….) ד"ר צילי רז   8.7  ד' 14:00:- 15:30
היכרות עם הפוטנציאל של טכנולוגיות ניידות (סמרטפונים וטבלטים) להוראה.
רתימת זמינות המכשירים הניידים כדוגמת טבלטים להוראה וללמידה יש בכוחה לתרום להעצמת תהליך הלמידה בכל מקום ובכל זמן באמצעים חווייתיים, אותנטיים ורלוונטיים. חשוב להכיר את המגבלות והקשיים שהטכנולוגיה מעוררת כמו גם את האיפשורים והיתרונות שהיא מספקת והפוטנציאל שלה ליישום פדגוגי מיטבי.
המפגש יתקיים בכיתת הטבלטים שזו השנה השנייה לקיום שיעורים בה ובהמשך ללמידות שהופקו במהלך השנה. המפגש יעסוק בהיכרות עם הפעלת הלוח האינטראקטיבי (מסך Touch) בכיתה, תוצג יכולת הקרנה מכל טאבלט ללוח. נדון בפוטנציאל השימוש בטבלטים בהוראה פורמלית ובלתי פורמלית. כמו כן יידון יישום השימוש בטכנולוגיות ניידות בהוראת תחומי הדעת של משתתפי הסדנא והצעות לדרכי יישום.
ד"ר תמי זייפרט  16.7 ה'  15:00 - 17:00

 
לחצו להרשמה להשתלמויות