מאמרים אקדמיים בחינוך, חברה ותרבות - גילוי דעת

 

גילוי דעת - כתב עת מדעי רב-תחומי לחינוך, חברה ותרבות

קול קורא להגשת מאמרים לכתב העת גילוי דעת

מערכת "גילוי דעת", כתב עת מדעי בהוצאת מכללת סמינר הקיבוצים והוצאת הקיבוץ המאוחד, קוראת לחוקרות ולחוקרים בתחומי החינוך, החברה והרוח, לשלוח אליה מאמרים מקוריים פרי עטם.

להנחיות להגשת מאמר לחצו כאן


"גילוי דעת" – תעודת זהות

גילוי דעת הוא כתב עת מדעי שפיט היוצא לאור במשותף על ידי המכון לחינוך מתקדם במכללת סמינר הקיבוצים והוצאת הקיבוץ המאוחד, במטרה להעשיר ולהעמיק את הדיון בסוגיות מהותיות – חינוכיות, חברתיות ותרבותיות – הנוגעות לחברה הישראלית והעולמית עם תחילת העשור השני של המאה ה-21. מתוך עמדה המאמינה בחשיבותה של ראייה אינטלקטואלית רחבה ומקפת ובנחיצות קיומה של קשת מגוונת של נקודות מבט ותחומי מחקר ושיח, כתב העת מפרסם מאמרים אקדמיים בחינוך, חברה ותרבות – כמו גם מסות וביקורות ספרות – המשקפים מנעד רחב של פרספקטיבות דיסציפלינריות, שיטות חקירה והשקפות ערכיות. בהתאם לכך מועצת המערכת של גילוי דעת כוללת לא רק חוקרים בתחומי החינוך, אלא גם מלומדים בעלי שם ממגוון תחומי דעת במדעי החברה והרוח.

המכנה המשותף של המאמרים המתפרסמים בגילוי דעת הוא איכותם, מקוריותם, יכולתם להתמודד עם סוגיות מרכזיות בשיח החינוכי והציבורי, ותרומתם למבט רחב ומשמעותי בנושא שהם עוסקים בו. את כל אלה אנו מבטיחים באמצעות הליך שיפוט קפדני, המתבצע על ידי מעריכים מן השורה הראשונה תוך כדי שמירה על עקרון "העיוורון הכפול" (זהות המחברים אינה ידועה למעריכים, וזהותם של המעריכים אינה ידועה למחברים). אנו מעודדים במיוחד את הופעתם של מאמרים ביקורתיים ובעלי תכנים פולמוסיים, וזאת מתוך אמונתנו בחשיבותה של נועזות אינטלקטואלית ובשל רצוננו להפוך את גילוי דעת בימה מרכזית לבחינה ולליבון של שאלות יסוד מקומיות וגלובליות. לפיכך לא יופיעו בכתב העת מאמרים הדנים בנושאים ספציפיים ומצומצמים באופן שאינו מאיר סוגיות והיבטים רחבים, או מאמרים שאינם בעלי השתמעויות החורגות מהמקרה הקונקרטי אשר הם עוסקים בו.

קהל היעד שגילוי דעת מכוון אליו הוא משולש: ראשית, חוקרים וחוקרות הפועלים באוניברסיטאות, במכללות, במכוני המחקר ובמסגרות אקדמיות אחרות; שנית, אנשי חינוך, ובפרט אלה המשתייכים או השואפים להשתייך בעתיד לשדרת המנהיגות החינוכית אשר על ידיה ובאמצעותה תתעצב המדיניות החינוכית והפדגוגית בישראל בשנים הבאות; ושלישית, ציבור משכיל ודעתני של קוראי עברית המתעניין במרחבים החברתיים והתרבותיים המקיפים אותו. השילוב בין שלוש קבוצות קוראים אלו יאפשר לגילוי דעת, כך אנו מקווים, לשמש נקודת מפגש פורייה ויצירתית בין תפישות עולם שונות ובין קהלים שונים, בין תיאוריה למעשה, בין שיקוף המציאות לביקורת עליה, ובין הכאן והעכשיו להיסטורי ולאוניברסלי.

באמצעות הגיונו ובחירותיו של גילוי דעת אנו מבקשים לתת ביטוי לאמוננו בחיוניותו ובפוריותו של שיח אינטלקטואלי בהיר, רציונלי וביקורתי בסוגיות אקדמיות וציבוריות, כמו גם להסתייגותנו מהשיח הרלטיביסטי האופנתי אשר מייחס אפריורי לכל העמדות והנרטיבים מעמד שווה וחסינות מפני ביקורת החותרת לאובייקטיביות. אף שאנו מודעים לחלקיות ולמוגבלות של כל נקודת מבט באשר היא, אנו מאמינים כי מטרותיו המרכזיות של השיח האקדמי היו ונותרו חתירה להרחבת הידע שלנו על אודות העולם שסביבנו, קידום ההבנה ההדדית בין יחידים, חברות ותרבויות, והשתתת החיים המשותפים על יסודות הצדק, התבונה וכוחות הדמיון והיצירה.

עורך ראשי: פרופ' נמרוד אלוני, ראש המכון לחינוך מתקדם, מכללת סמינר הקיבוצים
עורך בפועל: ד"ר מעין מזור 
עורך מדעי: ד"ר אמנון יובל, המכון לחינוך מתקדם, מכללת סמינר הקיבוצים

חברי מועצת המערכת: פרופ' דן אבנון, ד"ר איימן אגבריה, פרופ' חיים אדלר, פרופ' יאיר אורון, פרופ' ניב אחיטוב, פרופ' יאירה אמית, פרופ' אבנר בן עמוס, פרופ' מרים בן פרץ, ד"ר אוה ברגר, פרופ' מירי ברוך,פרופ' דפנה גולן, פרופ' יוסי דהאן, פרופ' עמוס דרייפוס, פרופ' חגית הלפרין, ד"ר רבקה ודמני, פרופ' רות זוזובסקי, פרופ' צבי טאובר, פרופ' יוסי יונה, פרופ' ציפי ליבמן, פרופ' אייל נווה, פרופ' גבי סלומון, פרופ' פניה עוז-זלצברגר, פרופ' פייסל עזאיזה, פרופ' משה צוקרמן, פרופ' יצחק קשתי, פרופ' אריאל רובינשטיין, פרופ' עוזי שביט.

רכזת המערכת: תמר שקד
מזכירת המערכת: אפרת וולף אברהמי

צור קשר

 03-6905439

 

לקבלת מידע נוסף, אנא מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם:

* שדות חובה מסומנים בכוכבית