סטודנטים מהמחלקה להוראת אנגלית מספרים חוויות מיום אנגלית

חוויות מיום אנגלית

המחלקה להוראת אנגלית מקיימת מדי שנה "יום אנגלית", המיועד לסטודנטים שלה בשנה א', והוא מתקיים בכל פעם בבית ספר אחר. השנה נערכו שני ימי אנגלית בבתי ספר יסודיים בראשון לציון: בית הספר "ידלין" ובית הספר "יסוד המעלה".

מטרתו של יום זה היא להעביר פעילויות בשפה האנגלית לכל התלמידים, על ידי שיתוף פעולה בין תלמידי בית הספר הנבחר ובין הסטודנטים מהמכללה. ב"יום האנגלית" מגיעים הסטודנטים לבית הספר ובו הם מעבירים, בזוגות, פעילויות באנגלית. משך כל פעילות כ-15 דקות, בקבוצות של כ-15 תלמידים. הפעילויות כוללות משחקי קלפים, משחקי קופסה, פעילויות בנושא מיחזור, ריקודים ושירים.

כדי להכין את היום נדרשת התארגנות משותפת ויסודית של הסטודנטים, המדריך המנחה, והמורה אשר מרכזת את "יום האנגלית" בבית הספר. הסטודנטים מכינים את רוב הפעילויות מראש - יוצרים משחקים, פוסטרים עם השם של כל פעילות ועוד.

הפעילות בבית הספר היא אינטנסיבית. כל 15-20 דקות מתחלפת קבוצת הילדים, והסטודנטים מקבלים קבוצה חדשה ומלאת אנרגיה. היום הזה הוא חיובי מאוד כהתנסות ראשונית של הסטודנטים מול תלמידים. הפעילויות השנה היו מיוחדות, מקוריות, מהנות ונראה היה שהתלמידים והסטודנטים נהנים יחד מהחוויה המשותפת.
היום הזה גרם לי להבין עד כמה קשה היא עבודת המורה ולכמה סבלנות הוא נדרש כדי לתת יחס אישי לכל ילד בצורה שווה. החוויה הייתה מלחיצה אבל גם מתגמלת במיוחד.

כתבה: נגה קרן ויגודה, סטודנטית שנה א' במחלקה להוראת אנגלית 

 חוויות מיום אנגלית

יום אנגלית בבית הספר "יסוד המעלה" בראשון לציון

כחלק מקורס פדגוגיה ומההתנסות המעשית במסגרת המחלקה להוראת אנגלית, נערכנו לקראת השתתפות והפעלת "יום אנגלית" לתלמידי בית הספר "יסוד המעלה". ההכנות היו רבות: כל קבוצת סטודנטים עמלה על הכנת תחנה אחת שתפעיל ילדים ותאפשר להם להתבטא בשפה האנגלית בדרך מבדרת ומהנה. התהליך היה רציני ומדוקדק והכל תוכנן מראש. חשבנו על דרך בהירה וברורה לפנות אל הילדים, ושקלנו באילו כלים להשתמש על מנת לסחוף אותם למסע המופלא של עולם האנגלית. 

המדריכות הפדגוגיות שלנו, מירי יוחנה ומיתר סלע, ליוו אותנו בכל התהליך, נתנו עצות איכותיות והכוונה בהעברת המסרים. הסטודנטים הכינו שילוט לכל תחנה שכלל הוראות באנגלית, כגון: "עקוב אחר ההוראות, הקשב, למד והעיקר תהנה". הרעיון היה לקרוא עם התלמידים את ההוראות לפני תחילת הפעילות ולתת להם אוצר מילים בסיסי שקשור לתחנות. בבית הספר קיבלנו הדרכות אישיות מהמורות לאנגלית, שהיו קשובות ונתנו לנו את כל הכלים להפעלה מיטבית. אני הפעלתי תחנת שירים וריקודים באנגלית. באמצעות השירים בשפה האנגלית השתמשו הילדים באוצר מילים כגון: "קפוץ", "הסתובב", "גע באף", "שמאל", "ימין", "רוץ" ועוד. שיתוף הפעולה של הילדים היה מדהים. הם שרו, רקדו ודקלמו באנגלית. ראיתי את הנאתם מהיום, דבר שתרם למוטיבציה ללמידת השפה.

בסוף היום התרגשתי במיוחד, כשסגנית בית הספר הגישה לכל אחת ואחד מהסטודנטים מכתב תודה על פעילותינו ביום זה. 

כתבה: אביטל גנו, סטודנטית שנה א' במחלקה להוראת אנגלית.

חוויות מיום אנגלית