לימודי הוראה - הכשרה לבית הספר היסודי

שלח לחבר   הדפס

תכנית זו נלמדת במסגרת הפקולטה לחינוך

ראש המסלול: יוסי איתן

הלימודים במחלקה מכשירים אנשי חינוך להוראה בכתות א'-ו' בבתי הספר היסודיים ומתמקדים ביצירת חוויות מאתגרות ומעצימות של למידה והתפתחות.

תכנית הלימודים מבוססת על ארבע גישות אידאולוגיות-פדגוגיות המעניקות ללומדים השקפת עולם חינוכית רחבה המפתחת את היכולות האינטלקטואליות, הרגשיות והיצירתיות בקרב הלומדים ומחזקת את מחויבותם לחינוך כאמצעי לשינוי חברתי.

מבנה הלימודים

לימודי יסוד: אנגלית, לשון
לימודי חינוך: פסיכולוגיה, סוציולוגיה, פילוסופיה, שיטות מחקר, יהדות, יישומי מחשב ועוד
חוג לבחירה: מדעים, ספרות, מקרא ותרבות ישראל, מתמטיקה, אנגלית
לימודי הוראה: פדגוגיה ומתודיקה, אשכול חינוך יצירתי. במסגרת זו יבואו לידי ביטוי ארבע הגישות הפדגוגיות-אידאולוגיות:

מנהיגות חינוכית בחברה רב-תרבותית

גישה זו עוסקת בהעמקת הידע והמודעות למאפייני השונות והרב-תרבותיות הקיימים במערכת החינוך הציבורית במדינת ישראל ופיתוח יכולות מנהיגות והובלת תהליכים במסגרות החינוך השונות.
דוגמא לקורסים ייעודיים: מנהיגות בית ספרית, מנהיגות נשית, אימון אישי, יזמות סביבתית וחינוך לקיימות, מנהיגות חינוכית בעידן רב-תרבותי ועוד.

חינוך יצירתי באמצעות שילוב אמנויות

גישה זו עוסקת בסגנונות למידה, הנעה ללמידה וגישות חדשניות בתחום ההתפתחותי-חינוכי, לצד דגש על חשיבה יצירתית, אינטליגנציות שונות וההקשר שלהן לתחומי אמנות שונים ולחינוך.
דוגמא לקורסים ייעודיים: שילוב אמנויות בהוראה ולמידה, תיאטרון בובות, מוסיקה, אמנות פלסטית, תנועה ועוד...

חינוך לצדק חברתי, סביבתי וחינוך לשלום

גישה זו מעניקה כלים להכשרת אנשי חינוך מחוללי שינוי בפרויקטים חינוכיים ובארגונים חברתיים. אשכול השיעורים, מבוסס על ערכים של שוויון לכל סוגי האוכלוסיות, על פי הפדגוגיה הביקורתית.
דוגמא לקורסים ייעודיים: פדגוגיה ביקורתית, פמיניזם, חינוך לשלום, זכויות אדם וילד, דיאלוג והקשבה, למידה שיתופית, גישות בחינוך אלטרנטיבי ועוד...

 

 

 


אנתרופוסופיה וחינוך ולדורף

גישה זו מבוססת על תפיסת העולם האנתרופוסופית של רודולף שטיינר ויישומה החינוכי בבתי ספר ולדורף בארץ ובעולם. במסגרת זו מושם דגש על היכרות עם העקרונות הפדגוגיים המרכזיים לצד שילוב האומנויות בתהליך ההתפתחות ויישומם בהוראה והלמידה בבתי ספר ממלכתיים.
דוגמא לקורסים ייעודיים: מבוא לפסיכולוגיה חינוכית על פי תפיסתו של רודולף שטיינר, משחק וחשיבה כחלק מתהליך חינוכי, סוגיות רעיוניות של חינוך ולדורף, לימודי אמנות ועוד...


"בשנה א' יחשפו הסטודנטים לכל ארבע הגישות במסגרת לימודי הוראה ובהדרכה הפדגוגית.
בשנים ב' וג' יוכלו הסטודנטים להרחיב ולהעמיק את ההכרות עם הגישות השונות ע"פ נטייתם והעדפתם, במסגרת קורסי בחירה.
בהתנסות המעשית ובהדרכה הפדגוגית יתאפשר החיבור בין המרכיבים התיאורטיים והאידיאולוגיים של הגישות השונות לפרקטיקה בשדה החינוך"
 

בשנה א' תינתן האפשרות לסטודנטיות להיחשף לכל אחת מהתכניות הנ"ל במסגרת שעורי מבוא, שעורים משולבים, סיורים ותצפיות בבתי ספר ומסגרות חינוכיות מסוגים שונים ובמסגרת ההדרכה הפדגוגיות. בשנה זו תתקיים גם התנסות מעשית בעבודה חינוכית עם ילדים בסיכון במסגרות פורמליות ובלתי פורמליות כחלק מהמעורבות החברתית הנהוגה במכללה.
בשנים ב' ו- ג' תינתן האפשרות לסטודנטיות לבחור באחת מהתכניות ולהרחיב ולהעמיק את הידע והניסיון במסגרת קורסים ייעודיים ובהדרכה הפדגוגית או להרכיב אשכול מותאם אישית המורכב מקורסים ממספר תכניות. בשנים אלו תמשיך ההתנסות המעשית בהוראה כוללת בכתות יסוד בבתי ספר שונים.

לקבלת מידע נוסף, אנא מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם:

צור קשר

מרכז ייעוץ ורישום
א'-ה' 08:00 - 17:00

03-6901200