אשכולות התמחות

כיצד משפיעה המהפכה הדיגיטלית על עולמו של המעצב? איך הופכים למידה לחוויה?
המעצב כיזם - איך עושים זאת? 


כל אלו ועוד הן שאלות מאתגרות בהן נתקל כל מעצב בדרכו המקצועית.
מטרתנו העיקרית בתהליך הלמידה היא להביא את הסטודנט לממש את דרכו העיצובית על כל היבטיה: האישית, המקצועית, החברתית, החינוכית ועוד. וכן להעניק לסטודנטים את כל הכלים הנחוצים כדי להיות מעצבים בעלי אמירה, בעלי יכולת לסקרן, ליצור איכות חיים, לעניין, לחדש, ליזום, ועוד ועוד.

ברוח זו, כל סטודנט בלימודי העיצוב בוחר אשכול התמחות בו הוא מעוניין להתמקד. ההתמחות נלמדת בהרחבה בהקשרים השונים לעולם העיצוב ומעניקה היבט נוסף להעשרת עולמו המקצועי של המעצב.
 


עיצוב סביבות דיגיטליות

המהפכה הדיגיטלית יצרה שינוי תרבותי גדול מאז המהפכה התעשייתית. היא שינתה את הדרך בה אנו חיים, עובדים, מתקשרים ואוהבים. העולם הדיגיטלי אופף כיום את הקיום הפיזי שלנו ויוצר מציאות וירטואלית מקבילה.

תחום התמחות זה בוחן את השפעת הטכנולוגיה על החברה והסביבה וכן את מקומה בעולם העיצוב. הסטודנטים מתנסים בטכנולוגיות עדכניות ובוחנים כיצד הן משנות את התנהגותנו והרגלינו, כפרטים וכחברה.

בין הנושאים הנלמדים: העולם האנלוגי אל מול העולם הדיגיטלי, רשתות חברתיות, נוכחות וזהות דיגיטליות, גלובליות אל מול מקומיות, קצב ההשתנות הטכנולוגית, ההגדרות, הזהויות והנתונים שאנו יוצרים לעצמנו בעולמות שונים ובמכשירים שונים, הדרישה החברתית לטכנולוגיות חדשניות.
 

 

עיצוב סביבות חינוך ולמידה

האדם נמצא בתהליך למידה בלתי פוסק החל מרגע היוולדו. אנחנו לומדים מיומנויות חדשות, ידע חדש ויוצרים הקשרים חדשים. רכישת הידע נעשית באופן ממוסד בבתי ספר, במוסדות אקדמיים, במקומות העבודה, בקורסי הכשרה מקצועיים, באמצעות גלישה באינטרנט באתרי שיתוף קהילתיים, ועוד.

מטרתו של תחום התמחות זה  לתת מענה לשאלות:  כיצד אנו לומדים? מהם הכלים והאביזרים המשמשים ללמידה? באיזו סביבה ראוי ללמוד? כיצד אנו יכולים להפוך את תהליך הלמידה לחווייתי, מעשיר ומהנה? אנחנו מאמינים שיצירת סביבות וכלי למידה והוראה חדשניים יכולים לייצר מהפכה של ממש בחייו של כל אחד מאתנו.
 


המעצב כיזם


בשנים האחרונות, בעקבות התפתחות רשת האינטרנט ושינויים בכלכלה העולמית, חזר המעצב הבודד למרכז הבמה. המעצב מתפקד כיום כיזם המוביל פיתוחי אפליקציות, אתרים ומוצרים פיזיים (ביניהם מוצרים בעלי עיצוב ייחודי, איורים ומוצרי מתנה) וכאמן שעבודותיו מוצגות בגלריות ומפורסמות בעיתוני עיצוב וביטאונים מקצועיים.

המעצב העצמאי הוא "מופע של איש אחד". עליו להבין היטב בשיווק, בייצור, בכלכלה, בניהול עסקי, בחדשנות דיגיטלית, בתהליכים חברתיים ובתהליכי ייצור.

בתחום ההתמחות "המעצב כיזם אומן" נתמקד בפיתוח שפה עיצובית אישית, בשכלול התפיסה והקול הייחודיים של כל מעצב ומעצבת ובמתן כלים לפעולה אמנותית ועיצובית עצמאית ויוזמת. המעצב הבודד נמצא בלב התהליך. תחומי העיצוב השונים הנלמדים משמשים להרחבת הידע והחשיבה של הפרט ולאו דווקא ליצירת שיתופי פעולה עם גורמים נוספים.

נעסוק בתפר שבין העולם עסקי לעולם היצירתי: מהי המוטיבציה ליצירה? כיצד לפתח שפה אישית? כיצד ניתן לאפיין קו אישי ומובחן של מעצב? כיצד ניתן לפעול בשוק העולמי? מה הן נישות חסרות בשוק וכיצד לפתח מוצרים ולעצב עבורן? כיצד ליצור קולקציה?