צוות המרחב

 

אנחנו אנשי ונשות חינוך מדיסציפלינות שונות בעלי עניין משותף בשילוב התבוננות, רוחניות ומפגש קשוב עם האחר והסביבה במערכת החינוך.


הצוות המוביל

יוסי בן אשר

ראש המנהל האקדמי במכללת סמינר הקיבוצים. מייסד ומוביל את מרחב ההתבוננות יחד עם ד"ר לילך ניישטט ופרופ' נמרוד אלוני.
לאורך עשרים שנה מקדם תרגול ושילוב התבוננות פנימית בחינוך ובניהול בעבודתו עם מדריכים ומנהלים בחינוך ובהיי-טק, בפיתוח תכניות למידה למחוננים, בהוראה בתיכון אנקורי, בהובלת פרויקט במט"ח כמנהל באוניברסיטה הפתוחה, כמהנדס מערכות מידע, כמנהל בחברות היי-טק. מתרגל התבוננות פנימית והתפתחות רוחנית. במסגרת המרחב מנחה קבוצות, מוביל את הפעילות והקשר עם מוסדות מחוץ למכללה בארץ ובחו״ל ופועל לשילוב פדגוגיה מתבוננת בחינוך.

 

ד״ר לילך ניישטט בורנשטיין

חוקרת שירה, אמנות והיסטוריה. מלמדת בתכנית המצטיינים, בחוג לספרות וביחידה למעורבות חברתית במכללת סמינר הקיבוצים. עמיתת פוסט-דוקטורט במכון מופ"ת. פרסמה את הספרים "קריסטבל" (אבן חושן, 2011), ״היהודיה שלהם: מותר ואסור בעדויות על השואה״ (האוניברסיטה העברית ומכון מופ״ת 2016), ״מי מפחד מקריסטבל? סיפורה של קבוצות קריאה״ (גמא והקיבוץ המאוחד 2017), "הפואטיקה של הפרגמנט" (רסלינג, בדפוס).

 

 

פרופ' נמרוד אלוני

מרצה בכיר לפילוסופיה חינוכית במכללת סמינר הקיבוצים, עומד בראש "המכון לחינוך מתקדם" ומחזיק "קתדרת אונסקו לחינוך הומניסטי". פרופ' אלוני הוא מייסד "כנס תל אביב לחינוך מתקדם", העורך הראשי של כתב העת "גילוי דעת", ומנהל תחום האתיקה החינוכית ב"מרכז לאתיקה שבירושלים". פרסומיו כוללים ספרים ומאמרים בתחומי החינוך ההומניסטי, החינוך המוסרי והחינוך לדמוקרטיה. בשנת 2004 זכה בתואר "אביר איכות השלטון" מטעם התנועה לאיכות השלטון בישראל, ובשנת 2005 ב"פרס החינוך של העיר תל אביב-יפו".



 

צוות המרחב (לפי סדר א"ב)

 

ד"ר אורנה אוריין
יוצרת בינתחומית וחוקרת. מרצה במכללת סמינר הקבוצים ובמכללת ספיר. מנחת קבוצות בשילוב אמנויות. ספריה "דם גופך" (רסלינג, 2013), "הבובה טטי" (לביא, 2014), "רם והבופאלו הגדול" (צמרת, בדפוס). עמיתת פוסטדוקטורט במכון אלישר, אוניברסיטת בן גוריון.

 

 

 

אורנה אגוסטרי

מרצה ללשון עברית ומדריכה פדגוגית במכללת " סמינר הקיבוצים"
וסמכת החוג למקרא וללשון עברית  "אוניברסיטת תל אביב"
ובמסלול דוקטוראט בפילוסופיה יהודית  " אוניברסיטת בר אילן"
מורת דרך למודעות והעצמה אישית בליווי אישי ובקבוצות
מנחת מדיטציות קשיבות ( "מיינדפולנס")
מטפלת באמצעות תדרי" חיבור למודעות על".

 

דבי חסיד
דבי חסיד

מרצה ומנחה קבוצות בחממה ליזמות חינוכית חברתית במכללת סמינר הקיבוצים. מתמחה בהנחיית קבוצות, הנחיית מעגלי נשים, הוראה ולמידה בשיטת ה-PBL, אימון אדלריאני. 

 

 

 

ד"ר דוד לביא

חוקר תרבות ומשפטן, עורך רב המכר "תפילת הלב – אוסף תפילות המקובלים וסיפורים מחייהם" (כתר, 2013). זוכה פרס בגין לתזה המצטיינת, וזוכה פרס אוניברסיטת בן־גוריון לחקר השואה.

 

 

 

 

ד"ר דנה פריבך-חפץ

פילוסופית, ביבליותרפיסטית וועורכת דין חברתית. פרסמה את הספרים "חסד חילוני" (רסלינג, 2009), "דולפינים בקרית גת" (הוצאת ספרא והקיבוץ המאוחד, 2015. זכה בפרס אס"י ובפרס שרת התרבות לספרי ביכורים). 
הספר "חסד חילוני" יצא השנה גם באנגלית בהוצאת Brill-Rodopi

 

 

 

ד"ר דניאל מישורי

חוקר בפילוסופיה, חשיבה סביבתית, ביואתיקה ואתיקה עסקית. חבר סגל בכיר בביה"ס ללימודי הסביבה ע"ש פורטר ובחוג לגיאוגרפיה וסביבת האדם באוניברסיטת תל אביב. ערך עם ענת מאור ספר בנושא "העסקה פוגענית" (הוצאת המכללה החברתית-כלכלית והוצאת אחוה, 2012)

 

 

 

ד"ר דפנה המר בודנרו

 יועצת חינוכית ומאבחנת דידקטית מוסמכת. מרצה ומדריכה פדגוגית במחלקה לחינוך מיוחד ומדריכה פדגוגית במחלקה לספרות. כיום ראש היחידה לכניסה להוראה במכללת סמינר הקיבוצים.

 

 

 

 

ד"ר ורד רפאלי

מלמדת בסמינר הקיבוצים ובאוניברסיטת בן גוריון. מלמדת קורסים במיינדפולנס בחינוך, זהות אישית ומקצועית, ולמידה, הוראה והערכה. בנוסף, עוסקת בצילום. בין פרסומיה: "ראשית מחקר – פליאה: על יופי ופליאה ומקומם בחינוך", "איפה הילד? מה אפשר ללמוד מהחינוך ההוליסטי?".

 

 

 

ד"ר זהבה סמוכה ברקני


מלמדת במכללת סמינר הקיבוצים חינוך וסוציולוגיה. פעילת שלום ולוקחת חלק בעשייה דרך ארגונים חברתיים שחושפים את הפרת זכויות האדם כלפי מיעוטים במדינה.

 

 

 

 

ד"ר זמירה פורן ציון

אמנית, שחקנית-יוצרת וכותבת. ד"ר מאוניברסיטת בר-אילן, תואר שני בייעוץ חינוכי ותואר במוזיאולוגיה מאוניברסיטת תל-אביב. מדריכה פדגוגית ומרצה במכללת סמינר הקיבוצים. היתה מחנכת ויועצת בתיכון רמלה לוד. חברת הנהלת תנועת "אחותי למען נשים בישראל" וקואליציית "לבי במזרח להקצאה שוויונית בתרבות ובחינוך".

 




ד"ר טינה ולדמן

ראש החוג לאנגלית אקדמית ומרצה במחלקה לאנגלית במכללת סמינר הקיבוצים. מרצה לבלשנות ולפדגוגיה ומכשירה מורים ללימודי אנגלית כשפה זרה. יוצרת של הקורפוס הישראלי הלומד של אנגלית כתובה (ILCoWE), המשמש כמקור ידע בינלאומי לחוקרים העוסקים לימוד שפות זרות. מחקרה הנוכחי בוחן שיתופי פעולה בין פרחי הוראה בארץ ובחוץ לארץ. משלבת אימוני קשיבות ( Mindfulness  ) בהוראה על מנת לשפר את המסוגלות העצמית לפרחי הוראה במהלך לימודיהם ולחזק את חוסנם עם כניסתם למקצוע ההוראה

 


ד"ר טלי אשר
ראש תחום חברה ותרבות בבית הספר ללימודי תעודה, מכללת סמינר הקיבוצים. מרצה ומנחה, עורכת סדנאות, הרצאות, ימי עיון וקורסים בנושא חינוך, ומעניקה ייעוץ קבוצתי ואישי. שותפה ביוזמות חינוכיות חדשניות בתחום הפדגוגיה הדמוקרטית והמורשת החינוכית של יאנוש קורצ'אק.

 

 

 

טלי כספי סגל

מורה וחוקרת ספרות. דוקטורט (בשלבי אישור) באוניברסיטה העברית. מדריכה פדגוגית במכללת סמינר הקיבוצים.

 

 

 

 

טליה לוי

בת (49) אימא של מיה.
בעברי, סגנית מנהלת אגף בתחום ביטוחי הבריאות הקולקטיבים בחברת הפניקס, כיום, מורה ליוגה (משנת 2007) בתכנית המצטיינים במכללת סמינר הקיבוצים (משנת 2012). מלמדת יוגה מתוך אמונה שיש לנו את היכולת להיות טובים יותר לעצמנו ולסביבה בעזרת הכלים שהיא מעניקה לנו. פיזיים, מנטאליים וקוגניטיביים. יש לנו את הבחירה לפעול ממקום של הפצת וקבלת הטוב בחיים. בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה וספרות צרפתית – Queens College N.Y.C 1995. תואר שני , ללא תזה – ייעוץ קליני – N.Y Institute of Technology 1997


יפית מונטיפיורי

יוצרת ומפתחת שיטת  'תנועה לשקט',  מייעצת ומלווה אישית, מדריכה בצורה פרטנית זוגות ומשפחות ומעבירה סדנאות מקצועיות להעצמה אישית, רייקי ותטא הילינג.

למדה דוברות ויחסי ציבור באורט קריירה, הוראת יוגה למבוגרים וילדים אצל ד"ר אודי בילו, הסמכה למאסטר רייקי וטיפול בפרחי באך, הוראה וטיפול בתטא הילינג אצל יוצרת השיטה ויאנה סטיבל, בוגרת ווינגייט להדרכת פילאטיס, מנחת מדיטציה לפי שיטתה של נועה בלס.

 


ד״ר ליאת סידס

דר' ליאת סידס חוקרת בתחום ביקורת התרבות. מאמריה בתחום לימודי התרבות, הפילוסופיה והאמנות החזותית פורסמו בבמות שונות. כיום עמיתה בבית ספר קרייטמן באוניברסיטת בן-גוריון

 

 

 

 

ד"ר לילי גלזנר

חוקרת ספרות ומרצה בחוג לספרות באוניברסיטת בר אילן ובמכללת סמינר הקיבוצים

 

 

 

 

 

ד"ר מיכל לוי-קרן


ראש התכנית לתואר שני בהערכה בחינוך במכללת סמינר הקיבוצים. מרצה וחוקרת ברשות למחקר ולהערכה במכללת סמינר הקיבוצים וכן באוניברסיטת תל-אביב. בוחנת רגישות תרבותית בהערכת הישגים לימודיים, הערכת תכניות לימודים ופרויקטים חינוכיים, והיבטים רגשיים בהוראה. תחומי הוראה: סטטיסטיקה, שיטות מחקר כמותיות, שיטות מחקר איכותניות, מדידה והערכה.

 

 

 

מינה אורט

מנחה במרכז להורות ומשפחה של מכללת סמינר הקיבוצים 

 

 

 

 


ד"ר נטע בר-יוסף פז

חוקרת ומרצה לספרות במכללת סמינר הקיבוצים ובאוניברסיטת בן-גוריון בנגב. בעלת תואר דוקטור מהמחלקה לספרויות זרות ובלשנות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. תחומי המחקר שלה הם גישה סביבתנית לסיפורת אמריקנית ועברית עכשווית, ייצוגים של זוהמה בספרות ובאמנות, ההיררכיה הספרותית "Whiteness Studies", פדגוגיה מתבוננת, והפדגוגיה של הספרות. מתרגלת מדיטציה, בוגרת קורס MBSR  בוגרת תכנית העמקה במיינדפולנס (מכון מודע למיינדפולנס, מדע וחברה. המרכז הבינתחומי הרצליה) מאמינה בכוחן של ההתבוננות והמודעות בכל רגע ורגע, ומתוך כך גם בחינוך ובמפגש עם ספרות. .

 

נטע לב ארי

מטפלת בתנועה, ומלמדת יוגה- תרפיה. משלבת את המרחב הגופני - הגוף כבית  - בטיפול נפשי, משלבת כלים מהבודהיזם, (תשומת לב לגוף), וכן דמיון מודרך- (כפי שהוא מתבטא בשפה הגופנית). מתמחה בטיפול בטראומה, והפרעות קשב וריכוז- מבוגרים וילדים.

 

 

 

נירה קושינסקי

מדריכה פדגוגית למדעים במכללת סמינר הקיבוצים

 

 

 

 

 

ד"ר נמרוד שיינמן

מחלוצי הרפואה האינטגרטיבית ורפואת גוף-נפש בישראל. מומחה ביחסי הגומלין בין הנפש לגוף ובמשמעותם בתהליכי טיפול וחינוך. מייסד המרכז הישראלי לרפואת גוף-נפש והמרכז הישראלי לקשיבות בחינוך. מיוזמי תוכנית "שפת הקשב". חבר במועצה להעצמת הרוח בחינוך ובצוות רוחניות בחינוך במכון ון-ליר. מרצה בארץ ובחו"ל ומנחה בקורסי הכשרה בארה"ב, אירופה, אוסטרליה וישראל.

 

 

נעמי רוזוב בכר

מוזיקאית, קריינית,זמרת, יוצרת, מנחה לגילוי הקול האישי .בעלת ניסיון מעל 20 שנים.
מלמדת שירה בשיטת - "כל אחד יכול לשיר". בוגרת ביה"ס למוזיקה 'רימון. משלבת מוזיקה בתחומי הוראה שונים במכללת סמינר הקיבוצים. מנחת סדנאות קול הקשבה ותדרים ומשקפת קול לפרחי הוראה, מנחים ומרצים.

 

 

 

ד"ר סיגל ברקאי

מנהלת תחום דעת אמנות חזותית באגף האמנויות שבמזכירות הפדגוגית של משרד החינוך, ראש המסלול המשולב לאוצרות בסמינר הקיבוצים.

 

 


 

 

ד"ר סיגל עוזרי-רוייטברג

מרצה וחוקרת ברשות למחקר ולהערכה במכללת סמינר הקיבוצים. במחקריה בוחנת את היחס שבין פוליטיקה לתרבות בפרשת ילדי תימן ובשיח הפנימי של מפלגת העבודה.

 

 

 

 

 

ד"ר עילית זך

מדריכה פדגוגית במחלקה לגיל הרך במכללת סמינר הקיבוצים.מדריכה קבוצות בתוכנית "ללמוד לחיות ביחד" העוסקת בהתפתחות רגשית חברתית. כתבה דוקטורט בנושא הדרכת הורים בנושא אמפתיה.

 

 

 

 

ענת ברות

מדריכה פדגוגית במכללת סמינר הקיבוצים. בוגרת מדעי ההתנהגות וחינוך באוניברסיטה העברית בירושלים, בעלת תואר שני בחינוך, בוגרת "חפן" חינוך פתוח ניסויי. עובדת כמנחה בעמותת ילדי המזרח התיכון.

 

 

 

 

ענת רפאל

מנחה בחממה למנהיגות רב תרבותית בשדרות. מלמדת בתכנית הבינתחומית לטיפול בשטח במכללת סמינר הקיבוצים.

 

 

 

 


ד"ר ענת שביט-מילר

חוקרת ועורכת משנה של כתב העת "החינוך וסביבו" ברשות למחקר ולהערכה, ומנחה לעבודות גמר בתכנית להערכה בחינוך לתואר שני במכללת סמינר הקיבוצים. 
עוסקת בעיקר במחקרים הבוחנים תהליכים פסיכולוגים במערכת החינוך ובמעגלים הנושקים לה.

 

 

 

 

ד"ר רחל מינץ

חברת צוות פיתוח ומחקר בנושא סביבות למידה במדע וטכנולוגיה במרכז לחינוך מדעי טכנולוגי, אוניברסיטת ת"א. ניהלה שנים ארוכות את תחום המדעים של מטח שעסק בקידום הלמידה המתוקשבת של המדעים בעזרת הדמיות, מעבדות וירטואליות, אנימציות, משחקים ופעילויות אינטראקטיביות. ובמקביל...מתרגלת מיינדפולנס בקהילת תשומת הלב בישראל עפ"י טיך נא טהאן.

 

 

 

ד"ר רחל קואסטל

חוקרת שירה ומרצה בחוג לספרות אנגלית במכללת סמינר הקיבוצים

 

 

 

 


שלומית ירון

רקדנית ומטפלת במחול ותנועה. בעלת חמש עשרה שנות ניסיון בהעברת סדנאות והנחיית סטודנטים בתכניות ללימודי תרפיה במחול ותנועה במכללות שונות; מנחה סטודנטים בתכנית לתואר שני בתרפיית מחול ותנועה באוניברסיטת חיפה.

 

 

 

 

שלי פטאל
מדריכה פדגוגית במכללת סמינר הקיבוצים. כיהנה בעבר כראש המסלול לגיל הרך במכללה.

 

פרופ' שרה סבירי

לימדה באוניברסיטה העברית בירושלים בחוגים לערבית ומדע הדתות. תחום ההתמחות שלה הוא הסוּפיות, המיסטיקה באסלאם. מחברת הספר "הסוּפים: אנתולוגיה" (הוצאת הספרים של אוניברסיטת תל-אביב, 2008). לאחר פרישתה מהוראה באוניברסיטה היא מקיימת הרצאות לשוחרי דעת מחוץ לכותלי האקדמיה.

 

 

 

תמר חנן

יוצרת ומפתחת שיטת 'תנועה לשקט', מייעצת ומלווה אישית, מדריכה בצורה פרטנית זוגות ומשפחות ומעבירה סדנאות מקצועיות להעצמה אישית, רייקי ותטא הילינג. תואר ראשון במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת תל-אביב ותואר שני בסמינר הקיבוצים, הוראת יוגה למבוגרים וילדים, הסמכה למאסטר רייקי וטיפול בפרחי באך, טיפול בביורגונומי והוראה וטיפול בתטא הילינג.