מאמרים

 

"לִפְתֹּחַ

דְּלָתוֹת

אל פְּנִים הָאֲנִי

וְאֶלֶף שְעָרָיו"

(זלדה)


פדגוגיה מתבוננת משלבת התבוננות והקשבה בלימוד במטרה להפוך אותו לאישי ועמוק יותר. חויית הלמידה אינה נערכת רק במישור האנליטי-קוגניטיבי, אלא מתבססת גם על המישור החושי-גופני והמישור התודעתי-רוחני. האדם נתפס כמכלול וקשב מיוחד מופנה לעולמותיהם הפנימיים של המשתתפים בתהליך הלימוד וליחסים ביניהם. בחלק זה מוצגים כתבים ומאמרים העוסקים בפדגוגיה מתבוננת.