חינוך לגיל הרך

ראשות המחלקה: ד"ר נירה ואלה,  ניבי שנער זמיר

תכנית ההכשרה לגננות (לידה עד 6) בחינוך לגיל הרך מתבססת על השקפת עולם הומניסטית, פלורליסטית, פרוגרסיבית ועל גישות פדגוגיות חדשניות ויצירתיות. היא רואה בתקופת הילדות פרק משמעותי וחשוב העומד בפני עצמו שאיננו הכנה לחיים, או לבית הספר. תקופה זו משפיעה על התפתחותם של ילדים וילדות, ושל הוריהם.

הכשרת הגננות בהוראה לגיל הרך נגזרת מהתפיסה הזו. היא בונה את היכולות שלהן להיות מתערבות מקצועיות בתחומים רבים, ומחייבת הכרות מעמיקה ורגישה עם מגוון צרכים, יכולות ואפיונים של ילדים, עם תהליכים אישיים וקבוצתיים. הסטודנטיות והסטודנטים מוכשרים להיות סוכני שינוי חינוכיים המשפיעים על מעגלי החיים של הילד, משפחתו והקהילה בה הוא מתחנך.

במחלקת הגיל הרך פועלים שלושה נתיבים בעלי תפיסת עולם משותפת והדגשים שונים להתמחויות בגיל הרך:

בכל הנתיבים תכנית הלימודים היא ארבע שנתית לתואר בוגר בהוראה B.Ed. ותעודת הוראה.
בשנה הרביעית משולב סטאז' (התמחות בהוראה) בתכנית הלימודים.

לימודי חינוך לגיל הרך מעודדים יוזמות למעורבות בחברה הישראלית בתחומי הגיל הרך, כחלק מתפישת עולם ערכית-מקצועית וסדר יום חינוכי חברתי.  

זהותם המקצועית של הסטודנטיות והסטודנטים נבנית ומתגבשת בתהליך הדרגתי, תוך דיאלוג מתמיד: של הצוות המקצועי במכללה, בין הצוות המקצועי לבין הסטודנטיות והסטודנטים וקשר הדוק בין האקדמיה לשדה החינוכי. בהכשרה לגיל הרך מושם דגש על הצרכים השונים של הלומדים, כקבוצה וכבודדים, על תהליכי הצמיחה, ההתפתחות וההתמקצעות הנדרשים לפיתוח עמוד שידרה חינוכי.   

תכנית ההכשרה בהוראה לגיל הרך משלבת ידע אקדמי עדכני מדיסציפלינות שונות וכלים פרקטיים מגוונים ברמה האישית וברמה הבין אישית. מודל ההכשרה מתקיים בדומה למודל העבודה בגן הילדים. ההכשרה בחינוך לגיל הרך מזמנת פעילות, התנסות ותרגול עשירים לכל אחת ואחד מהסטודנטים תוך שכלול יכולות האמפתיה והרפלקציה, העמקת יכולת ההתבוננות וחשיבה מורכבת ומסתעפת; אלה מלווים בשכלול יכולות ההבעה ב"שפות שונות" המאפשרות ביטוי שווה לכלל השותפים

לקבלת מידע נוסף, אנא מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם:

* שדות חובה מסומנים בכוכבית

מרכז ייעוץ ורישום
א'-ה' 08:00 - 17:00

03-6901200
הרשמה אונליין