קטלוג בוגרים 2012

החוג לאמנות בהתמקדות מדיה דיגיטלית

הזמנה לתערוכה

החוג לאמנות בהתמקדות מדיה דיגיטלית
מעין קלפוס

מעין קלפוס

מיצב הוידיאו של מעין קלפוס מתקיים במרחבים שבין הפרטי לגלוי, בין האינטימי למוחצן. עבודתה משלבת בין מרחב המחיה האישי שלה בו מוצבים ארון בגדים, שולחן כתיבה ומיטה, לבין המרחבים הפתוחים בטבע - שמיים, עננים וים. היא יוצרת תעתוע בין הממשי והמדומיין באמצעות חיבורים סוריאליסטיים הנראים מציאותיים כמעט באופן מובן מאליו.
אליעז דסה / המקדש

אליעז דסה / המקדש

הוידאו "המקדש", של אליעז דסה, מזמן מבט נטגני אל המכונה החידתית מכל- גוף האדם. המיצב מעלה שאלות בדבר אופני המבט השונים הקיימים ביחס לגוף ועוסק בטשטוש הגבולות בין הטכנולוגיה החודרת אליו כ'עיני רנטגן', לבין הטבע, המתקיים בתפארתו באמצעות הגוף האנושי. שאלות דומות עולות גם ביחס שבין פנים הגוף לייצוגו החיצוני, באמצעות טקסים רפטטיביים של האדרה וטיפוח, אל מול פעולות של הסתרה וטשטוש זהות.
דנה נחמן

דנה נחמן

עולם ביוגרפי יפה מדי, מושלם כמעט, פרום רק בשוליים של קיומו: בועות אוויר בטפט המודבק על הקיר, סדקים באמבטיה, חיבור נשמט של ווילון חושפים יחד לאט לאט בהצטברותם את התרמית: היופי הזה סדוק ותחתיו מבצבץ סוד משפחתי גדול.
חן יעקבי / שערת רגשות

חן יעקבי / שערת רגשות

מתוך קירות החלל בתערוכה של חן יעקובי, בוקעות יציקות גבס של כפות ידיים קעורות, מתוכן משתרגות קווצות שיער המקיפות את החלל ומגדרות אותו. נוכחותן של כפות ידי אמה של האמנית שאותות הגיל חרותות בהן, כנגד קווצות השיער הכהות, הדקיקות והארוכות, המסמנות את נוכחותה של הבת כרישום עדין שנפרם מהגוף, יוצרות דיאלוג כפול בין הצורות והחומרים מהם בנוי המיצג ובין האם לבתה.
שירי מרקוביץ’ / החטא השמיני

שירי מרקוביץ’ / החטא השמיני

צופה הנכנס לחלל התצוגה של שירי מרקוביץ מוצא עצמו עומד נוכח אורבניות מיתולוגית, חשוכה ומנוכרת המושפעת מסיפורי גותיקה שנולדו בעקבות המעבר לעיר הגדולה. עיצובה של העיר יונק מסרטי פילם נואר ומסיפורי קומיקס אפלים דוגמת "באטמן" ו"עיר החטא" ) Sin City (. העיר מורכבת משלושה - עשר מבנים, המיוצרים מקאפה וטפט שחור. המבנים נמוכים במקצת מקומת אדם.
דפנה שטילמן / היום שאחרי אתמול

דפנה שטילמן / היום שאחרי אתמול

בשנת 2012 הטבע המאיים הוא טבע האדם והישועה היא קץ העולם. כך נפתח סרט האסונות הפרטי שלי - עיסוק טרגי/קומי בעולם החרדות העכשווי, בפחד מהפחד ומאפוקליפסה פנימית. האסון המתואר הוא ספק מציאותי ספק הזייתי, ספק חיצוני וספק פנימי.
איה דודאי

איה דודאי

המיצב של איה דודאי מתקיים בתוך כיתה סטנדרטית בסמינר הקיבוצים. דבר לא נעשה כדי לטשטש זאת: הכסאות מסודרים בשורות מול הלוח ושולחן המרצה, ווילונות אפורים אטומים מחפים את החלונות.
מורן שפירא / מציאות נגועה

מורן שפירא / מציאות נגועה

עין פקוחה לרווחה, במרכזה אישון הולך ומתרחב, האישון נע בתוך הלובן הבוהק, הוא עוקב אחרי פעולת המשיכה. השערה הבודדת שעל העפעף נמתחת עד לקצה יכולתה, מקבלת חיים משל עצמה.
נגה מלמד / ברזילי הפועלת

נגה מלמד / ברזילי הפועלת

מלמד ברזילי עוסקת בנושא ספורט הכדורגל בעבודת המיצב שיצרה. התבוננותה בתפקיד הצופה, משתתפת בעולם שתפש מקום מרכזי בזוגיותה. לא רק שאינה אדישה, מתעלמת או מרחיקה, אלא להיפך, היא מקרבת לליבה את המתחולל על מגרש המשחקים, מקום המשקף במידה רבה את התמורות בחיי היום יום בארץ ואת ההקבלה למגרשה הביתי.